Dag iedereen Na de pilstop had ik een cyclus van 6 maand... ik ben toen naar de gynaecoloog geweest en daar is met een echo vastgesteld dat allebei mijn eierstokken blaasjes hebben, die overeenkomen met PCO, samen met het uitblijven van mijn menstruatie voor 6 maanden was dit voldoende om de diagnose te krijgen. Mijn bloed werd ook getest maar daar waren geen grote verstoringen te zien zei de dokter. Woensdag heb ik een afspraak bij de fertiliteitsafdeling voor een intakegesprek zodat we kunnen starten met clomid. Ik heb dus nog geen cyclus gehad los van die van 6 maand. Nu heb ik de laatste week alle symptomen gehad van een naderende eisprong lijkt me. Hoger libido, steekjes, krampen en nu vruchtbaar slijm. Dit zou perfect passen in een cyclus van ongeveer 28 dagen.. Kan het dat ik nu toch een eisprong heb? Of is het bij PCOS goed mogelijk dat je deze symptomen ook hebt bij het groeien van follikels, zonder dat het tot een eisprong komt? Ik heb geen ovulatietesten in huis.
Bij pcos kun je ook een eisprong hebben. Dus ja, het zou kunnen. Alleen is bij pcos de eisprong zeer onregelmatig, of blijft zelfs weg. Hoe het precies werkt weet ik niet.
Jahoor, soms kun je gewoon een eisprong hebben. Dit kan elke cyclus weer anders zijn. Ik heb ook pcos en lange cyclussen maar ze varieren bij mij van 85 dagen tot 37 dagen... Sommige cyclussen heb ik wel een eisprong en sommigen niet.
Ik zou het trouwens even aangeven bij de gyn dat je denkt dat je een eisprong hebt gehad. Ze kan dan progesteron prikken om te kijken of dit echt zo is. Misschien hoef je dan (voorlopig) niet aan de clomid.
Zou inderdaad super zijn mocht blijken dat clomid toch niet nodig zou zijn. Mijn vriend komt vanavond thuis na een week, dus we zullen het voor de zekerheid nog even gezellig maken
Je bent dus ook naar de gyn geweest voordat je ongesteld werd begrijp ik toch? Ik zou het inderdaad zeker voor de zekerheid even gezellig maken!
19 januari ben ik ongesteld geworden voor het eerst in 6 maand 25 januari eerste afspraak bij de gynaecoloog. Omdat er teveel blaasjes zaten kon ze niet zien of er een eisprong was geweest. Daarvoor wel 3jaarlijkse controles gehad bij een andere gynaecoloog. De huidige gynaecoloog zei dat het toen waarschijnlijk al te zien was, maar dat ze dat niet zeggen om geen paniek te veroorzaken.. Nu dus 2e cyclus, dag 17 Ik woon in België en kan dus rechtstreeks bij de gynaecoloog een afspraak maken. Omdat mijn cyclus toen al zo lang duurde en we een kinderwens hebben, kreeg ik voorrang om langs te gaan
Het ene moment ben ik idd euforisch met het idee dat er een eisprong zou geweest zijn. Het andere moment weer negatief dat het onrealistisch is. De lichamelijke symptomen waren wel duidelijk en zijn nu ook weer voorbij, dus het zou kunnen.. QIk heb vandaag inderdaad ovulatietesten besteld, zodat ik meer duidelijkheid heb, want ik maak mezelf zot op deze manier meteen ook die van clearblue zodat ik ook niet blind staar op streepjes