Vaginale jeuk? Schimmelinfectie? Eisprong!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melsss, 2 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    #1 Melsss, 2 jan 2017
    Laatst bewerkt: 2 jan 2017
    Hoi dames,

Wij zijn in de race voor een tweede kindje. Ik ben bezig met ovulatietesten en het ziet ernaar uit dat ik vol in mijn eisprong zit. Nu heb ik alleen sinds vanochtend hele erge jeuk van onder. Geen afscheiding of wat dan ook. Vraag me nu af of het een schimmelinfectie of gewoon jeuk/irritatie van de hormonen.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik hier ook heel erg last van.

Als wij vanavond gaan klussen en het blijkt toch een schimmelinfectie te zijn zou dit dan kwaad kunnen voor bevruchting of kwaliteit van de zwemmers?

Wat denken jullie? Durf nu ook niet zo'n ei te gebruiken want dan lijkt het me ook niet zo handig vanavond te klussen! En heb geen afscheiding dus zou het niet gewoon irritatie kunnen zijn.....

Mijn vraag is dus zou het kwaad kunnen als je ten tijde van de bevruchting een schimmelinfectie hebt.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Misschien even naar de huisarts als je denkt dat het een schimmelinfectie is?

3. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Ik denk zelf dus van niet. Denk dat het iets hormonaals is maar vroeg me meer af voor het geval dat.. of het dan kwaad kan.

4. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik had begrepen dat een schimmelinfectie niet de vruchtbaarheid aantast, dus gewoon even klussen en dan even afwachten of het misschien toch een infectie is (je loopt alleen het risico dat je je partner wel besmet). Kan je altijd na de eisprong zo´n ei er in stoppen, je hebt zo ook voor tijdens een zwangerschap (van die domme reclame op de tv). Succes!!

5. Sofie13

Sofie13 Actief lid

21 sep 2016
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had laatst dezelfde klachten als jij. Bleek achteraf ook rond mn eisprong te zijn. Bij mij was het na een paar dagen over.
    Las op internet dat het vaker voorkomt tijdens eisprong. De extra afscheiding in combinatie met de hormonen kan dit veroorzaken.

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Je mag Canesten Gyno ook gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Het is alleen niet zo prettig om het te gebruiken vandaag en dan ook nog eens seks te hebben (lijkt mij). Aan de andere kant hoe fijn is seks als je steeds last hebt van jeuk/irritatie:)

Deel Deze Pagina