Hallo lieve mede-forummers, Ik zit in ronde 9 en begin heel erg op het punt te komen dat ik bang ben dat het bij nooit gaat lukken Ik weet dat ronde 9 nog meevalt enzo maar kan het niet laten inmiddels een beetje te doemdenken. Ik ben ook al 34 en dat speelt in mn gedachten ook een grote rol. Steeds dat gevoel van: ik word er niet jonger op! Het vervelende is dat serieus iedereen om me heen zwanger wordt. Ook in pijnlijke situaties van 'per ongeluk' of slechte relatie en dan toch 'maar' zwanger worden enz enz. Voelt zo oneerlijk. Ik weet het, je moet het iedereen gunnen, maar soms is dat gewoon even moeilijk. Nou wilde het gewoon even van me af praten. Thanks voor lezen!
Ronde 9 😇 Gemiddeld duurt het een jaar om zwanger te worden. Niet bot bedoeld ... Ik herken je emoties erin zeer zeker. Maar probeer niet te blijven hangen in die emoties. ( wij zitten in ronde 47)
Jeetje, ronde 46. Kan me voorstellen dat je dan mijn bericht overdreven vindt. Ik zit overigens in ronde 10..mn handtekening niet aangepast, geen idee hoe dat moet en toen de typfout gemaakt..nouja maakt niet uit natuurlijk. Heel veel succes, ik hoop dat je snel zwanger bent!
Hey koekjesbakker, Ik herken je situatie helemaal... Wij zitten in ronde 12... Na deze ronde, als t niet is gelukt, stappen wij naar de huisarts... Dat zwanger worden om je heen herken ik ook helemaal..tis soms echt onwijs oneerlijk.. Maar ik probeer positief te blijven, ook al is het soms moeilijk...maar positief blijven is eigenlijk het enige wat je kunt doen.. Liefs
Rond die periode had ik ook echt een enorme dip! Je kunt vast contact opnemen met je huisarts, dan kan hij misschien vast het sperma laten testen. Heel veel sterkte, het is echt rot als het niet lukt!
Ja in ronde 12 willen wij ook naar de huisarts stappen...hoop nog steeds dat dat niet zal hoeven, maar ja... Ik hoop voor jou ook niet dat het hoeft! Gebruik je ook hulpmiddelen zoals ovulatietesten of temp? Ik sinds 2 mnd wel met testen begonnen. Blijkt dat ik een late eisprong heb. Ben nu dus beetje bang dat ik een te korte luteale fase omdat ik nou niet perse een hele lange cyclus heb. Vorige mnd een lf van 10 dgn. Dat schijnt nog net genoeg te zijn. Ik zit nu op 5 dpo..nog even wachten dus.
Koekjesbakker, hoop dat het lekker raak voor jullie mag zijn... En jeetje Voetstap, das niet mals zeg... Dat het maar heeeeeel gauw mag gebeuren nu hoor... poe... knuff
Ik begrijp je gevoel, ik begon ook rond die ronde te twijfelen of het wel ging lukken, terwijl je weet dat ronde 9 nog niet zorgwekkend is! Maar je hebt een wens en dan zijn 9 rondes toch erg lang voor je gevoel! Hopelijk is het snel raak
Ik kan het me heel goed voorstellen. Als je zwanger wil worden, is iedere ronde er één teveel. Zelf ben ik van onze dochter in ronde 1 al zwanger geraakt en ik merk dat ik nu al gek word van het idee dat ik misschien één dezer dagen wel ongesteld zal worden. Hoe ik mezelf ook zeg dat het veel langer kan duren, dat veranderd niets aan mijn gevoel. Succes! Hopelijk mag je snel zwanger zijn!
Herkenbaar hoor! Dat ging ik rond die tijd ook denken... En het lijkt soms inderdaad of heel veel mensen dan zwanger zijn/net een kindje krijgen en dat is confronterend als het bij je zelf maar niet wil lukken. Wat mij wel wat rust gaf, was met manlief afspreken wanneer we naar de huisarts zouden stappen. Daardoor had ik iets om naar toe te leven zeg maar, en ondertussen nog hard hopen dat het toch voor die tijd zou lukken. Succes meid! Hopelijk hebben jullie binnenkort toch een keertje geluk. Probeer positief te blijven en jezelf af te leiden met leuke dingen.
Dank voor alle lieve reacties. Irritant is ook dat ik steeds van alles voel. Al sinds rondom mn eisprong allemaal menstruatie achtige klachten...savonds in bed misselijk, naar gevoel als ik iets op mn keel heb. plopjes in mn buik...pff denk elke keer: zou het iets betekenen??? maar goed weet inmiddels ook dat alleen een test zekerheid kan geven en je lichaam je goed voor de gek kan houden.
Snap jou zo goed! Hier (pas) in ronde 5 en dat vind ik ook al lang duren. Natuurlijk zijn er meiden die er al veel langer over doen en in de mmm zitten. Maar voor jezelf gedacht is elke ronde er een teveel. Datmag je best frustreren en uiten.. Hopenlijk snel een mooie test in handen meis. Liefs
Ik ben al bezig met ovulatie testen en temperaturen. Meestal rond dag 14/15/16 eisprong en 14 dagen later ongesteld.. Allemaal wel netjes dus.. In maart zijn we al bij de ha geweest, omdat m'n man vroeger aan z'n ballen is geopereerd.. Hij had er een trap in gekregen en 1 bal was niet meer terug gedaald. Er is in maart een zaadtest bij m gedaan. Volgens de ha is het allemaal goed maar ik begin daar nu een beetje aan te twijfelen..
Ik snap ook goed wat je bedoelt, ik krijg er ook al last van en zit in ronde 6. Vorige maand een miskraam gehad, en ook dat hakt er in. En inderdaad overal om mij heen wordt iedereen zwanger, doorgaans van de eerste keer... Het klopt overigens niet dat het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te worden. 45% van de vrouwen is binnen 3 maanden zwanger 70% binnen 6 maanden 83% binnen 8 maanden 90% binnen 1 jaar Gemiddeld duurt het dus dichter bij de 4 maanden om zwanger te worden, maar als dat niet lukt worden toch nog 4.5/10 vrouwen spontaan binnen het jaar zwanger. En ook voor die andere 10% kan het gewoon pech zijn. Een goed begin is om idd je cyclus bij te houden met bv temperaturen, ovulatietesten of slijmmethode, of de combinatie van allen. Kwestie van de kansen optimaal te benutten