Maandag een dikke vette positieve zwangerschapstest. Het is raak! Super gewenst. Ik heb al 3 kinderen, maar dit is de eerste voor mijn man. Maar nu begint de spanning toch een beetje op te lopen......... want: Eerste in 2009 geboren met 32+4 dagen middels een spoedkeizersnede... I.v.m Hellp syndroom..... Tweede in 2011 geboren met 38 weken ingeleid (i.v.m hellp symptomen) .... Totaal ruptuur.... (kringspier en endeldarm aan toe) Derde in 2013 geboren met 38 weken ingeleid (i.v.m hellp symptomen) Flinke knip om een ruptuur te voorkomen. Daarna omdat ik gigantische veel was afgevallen en toch niet meer een kind wilde dacht ik.. een mommy make over gehad. Anderhalf kilo vel verwijderd, buikspieren gereefd, borsten gelift enz ( veel stria nog steeds, dunne en fragiele huid van de buik) Volgens de plastische chirurg kan ik gewoon zwanger zijn, maar ik zie zo op tegen de buik die straks gaat groeien. Hoe reageren mijn buikspieren? hoe reageert mijn huid? Bij het idee dat ik vaginaal zal moeten bevallen kan ik al janken van angst. Zoveel onzekerheden en vragen. Iemand hier verder op het forum die zwanger is na hellp, totaal ruptuur en buikwandcorrectie?
Allereerst gefeliciteerd ❤️ dat is heel wat en helaas kan ik je geen advies geven. Zou je eerder een kz verkiezen? Zo ja, is dit bespreekbaar met je vk? Veel succes! ❤️
Gefeliciteerd met de zwangerschap ❤ Ik heb zelf geen soortgelijke ervaringen mee gemaakt, maar begrijp je angst voor herhaling. Toch knap dat je ondanks de ervaringen die je hebt gehad toch heb kunnen besluiten om samen met je partner voor een vierde kindje te gaan, het enige advies wat ik je kan meegeven is praat erover met je verloskundige en/of gynaecoloog. Hun kunnen je wellicht wat angst afnemen door ervaringen die ze hebben meegemaakt. Zorg vooral dat je vertrouwen hebt in jezelf, je lichaam en je verloskundige of gynaecoloog, sterkte en vooral een prettige zwangerschap gewenst
Gefeliciteerd! Wat een rottige ervaringen heb je gehad zeg, ik snap dat je je druk maakt! Ik zou het bespreken met je gynaecoloog en kijken wat de opties zijn voor een keizersnede. Ik had een hele goede band met de mijne en ik weet zeker dat dit wel bespreekbaar zou zijn. Zou je dat prettiger vinden qua vooruitzicht enzo? Succes en probeer wel te genieten verder!