Oh dames, wat een gedoe dit. Onzekerheid en elk dingetje die je voelt, denk je zou het dan toch? Ik heb in November een miskraam gehad met 9 week, dus heeft het even geduurd voordat ik na mijn verdriet het nog eens wilde proberen. Deze maand toch besloten er voor te gaan. Echt om de 3 dagen klussen en op DE dag van eisprong natuurlijk ook. Zou nu rond de 19de de innesteling hebben, heb dan ook al 3 dagen zoveel pijn in mijn buik echt menstruatie pijn, geen bloedverlies. Zou het dan toch?? Voor ik eindelijk eens kan testen moet ik nog 10 dagen wachten.. pff wat een marteling zeg!
Allereerst wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam hebt gehad! Ik weet helaas hoe het is om mee te maken, heel naar. Wat spannend dat jullie er nu weer voor gaan. Wanneer was je eisprong? (En was je hier zeker van/heb je ovulatietesten gebruikt?)
Ja, was inderdaad heel verdrietig, heeft me ook even geduurd voor ik het weer wilde proberen. Moest echt afscheid nemen. Tja eh, cyclus is 36 dagen, dus laatste menstruatie 23 maart. Eisprong de 14de , en zou bijna denken dat na al het klussen het toch raak zou moeten zijn. Al is het gevoel van het zal wel niet, toch sterker. Heb ook de afgelopen drie dagen als zo'n drukkend en aanwezig gevoel. Menstruatieachtige kramp, alleen wel constant aanwezig, weet ook niet of het met spanning te maken heeft omdat ik het zo graag wil.
Als jouw cyclus meestal rond de 36 dagen is, is de kans heel groot dat jouw eisprong later is dan dag 14 van jouw cyclus. Dag 14 eisprong is namelijk de standaard gebaseerd op een 28-dagen cyclus. Bij een cyclus die 36 dagen zou je een eisprong rond dag 22 verwachten( 14 dagen voor je NOD), dat zou voor jou dus rond 13 april zijn. Als dat inderdaad zo is zit je nu rond 8 dpo en dan zou je inderdaad een innesteling kunnen hebben. Dat kan voelen als (lichte) menstruatieklachten, zo voelde dat mij mij ten minste wel. Maargoed, het kunnen ook net zo goed PMS klachten of spanningen zijn. Spannend in ieder geval! Je zou als je echt twijfelt al best een testje kunnen wagen de komende dagen hoor, ik heb toen ik zwanger was ook vroeg getest, al op 9dpo. Toen zag ik een licht lijntje die al heel snel donkerder werd in de dagen daarna.
Heb je ovulatietesten gedaan deze cyclus? Zoja, wanneer was die positief? Indien nee, is je eisprong nu dan een gok, want je klachten klinken namelijk ook als groeipijn voordat je ei springt. Als het trouwens nu je innesteling is, kan je over 3 dagen al een test doen. Deze zal dan licht posi zijn als het nu idd een innesteling is. Daar hoef je geen 10 dagen voor te wachten.