Zoesje, Ovu doe ik steeds wanneer ik al even wakker ben iets voor de middag en bij een lichte streep ook steeds nog eens 's avonds. (zoals voorgeschreven) Had nu deze test 's avonds gedaan, maar mijn zwangerschapstest doe ik steeds 's ochtends eerste werk
hi, gisteren zondag 07/02 zou ik ongi moeten worden, vandaag maandag 08/02 nog geen spoor van mijn ongi.. Heb deze ochtend een ovulatie test gedaan, maar deze gaf nog geen noemenswaardige 2e streep weer Heb dus nog geen zwangerschapstest gedaan. Vaandaag staan we op 12 dpo 1 dag overtijd nog op negatief. Moet ik meer geduld hebben omdat mijn eisprong redelijk laat viel (nl 27/01), zijn er nog vrouwen die na hun NOD ook negatief testten en later toch zwanger waren ? Hoeveel DPO waren jullie toen of hoe lang waren jullie al overtijd? Of vrouwen die een negatieve ovulatietest hadden en toch een positieve zwangerschapstest? ik hoor het graag van jullie!
Ik snap niet zo goed waarom je een ovulatietest gebruikt Daarnaast is de enige manier om te weten wanneer en of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad je temperatuur bijhouden. Een ovulatietest kan je lh piek meten maar daar is alles mee gezegd. Er van uitgaande dat je op 27/1 een positieve ovu test had en, laten we zeggen, op 29/1 je eisprong (blijft dus gokken) zit je vandaag pas op 10dpo. Ik raad je aan om gewoon een zwangerschapstest te doen en de ovulatietesten niet als graadmeter te gebruiken want dat zegt nl helemaal niets. Succes, hopelijk test je positief!
Je weet idd nooit zeker of je ei daadwerkelijk gesprongen is. Wel kan je natuurlijk lichamelijke ''klachten'' hebben die passen bij je eisprong of die komen zodra je eisprong daadwerkelijk is geweest. Dan kun je je daar een beetje aan vasthouden icm de ovu testen. (bij mij zijn er elke maand dezelfde klachten precies een paar dagen na mn gesprongen ei nl) Daarnaast kan het zeker zo zijn dat je pas later positief test! Ik las vorige week nog iets over iemand die testte pas een week na nod positief en die wist zeker dat haar ei geweest was. Dus alles kan.. Ik zou idd nu ook geen ovu testen meer gaan doen maar als je iets wil toch een zwangerschapstest gaan doen. Ik zou niet vertrouwen op de ovu testen. Uiteindelijk meten die je LH en niet HCG.. Succes! Edit: Mijn ei is waarschijnlijk gesprongen op 29jan en mijn nod valt daardoor op 12feb
bedankt Jessy voor je berichtje. De Ovu testen gebruik ik omdat ik deze thuis nog in overvloed heb liggen en daar er van wordt gezegd dat deze ook positief aangeeft bij een zwangerschap. Wou op deze manier goedkoop en snel testen, als deze positief was had ik al iets meer kunnen hopen (laten we het zo zeggen) voor wanneer ik aan de echte test begin. Maar nu dat die weinig aangaf durf ik niet zo goed te testen omdat ik bang ben voor de teleurstelling .. Maar zo lang het rood weg blijft is de hoop hoog natuurlijk ... Ik heb een piek waargenomen op 26/01 en 27/01 en heb weldegelijk mijn eisprong gevoeld op 27/01 in de ochtend. Wellicht morgen in de ochtend een 'echte' test gebruiken wanneer ongi weg blijft. De spanning is te snijden !
Opnieuw bedankt Zoesje om dit mee met me op te volgen, het is altijd fijn advies of info te krijgen van iemand! Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de verdere vorderingen, ik hoop uiteraard op een positief resultaat! toch een beetje stressy !
Maandag middag begon ik bruin slijm te verliezen, ik had gehoopt dat het daar bij zou blijven, omdat ik meestal meteen een enorme doorbraak krijg en dit nu niet het geval was. Ik heb maandag sporadisch bij het naar toilet gaan bruin slijm verloren, maar Dinsdag zijn ze toch volledig doorgebroken... Ik denk dat we dus kunnen stellen dat ik niet zwanger ben Mijn lichaam houdt me dus enorm voor de gek, toch nog steeds pijnlijke borsten, net een puisten uitbraak kado gekregen,... mijn hormonen springen blijkbaar alle kanten uit Even een teleurstelling, maar met goede moed naar de volgende ronde, hopelijk is het deze maand wel raak !