vanaf welk moment stijgt je HCG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jip80, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    wie weet vanaf welk moment je HCG waarde stijgt?
    vanaf welk moment in je cyclus, als het dan tenminste raak is he ;)

ik word zelf niet goed van de ongiepijn die ik al vanaf me ei (5-2)heb,
    en moe? mijn man roept van gekkigheid al dat ik zwanger ben, maar zelf denk ik dat het nog te vroeg is voor die verschijnselen.
    wie o wie

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hey meid,

Volgens mij is dat in de laaste week als je ongi aankomt...Denk ik.
    We zitten in het zelfde schuitje...Ik wil nu ook testen maar dat kan pas over 9 dagen.

Ik heb wel een test die kan testen 4 dagen voor je ongi. Hoe het precies zit weet ik niet.

Gr R

3. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    nou ja, dan maar samen wachten he ;)
    die laatste week kun je beter in bed kruipen, dan voel je ook verder geen pijntjes, zie je geen dikke aders en zit je je niet zo op te vreten....
    nog een dikke week :( we houden vol
    vin t el leuk om hier zo een beetje rond te kletsen, help je elkaar er toch een beetje doorheen

gr

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    je HCG stijgt op het moment dat de innesteling is..... dat zou dus ong 5-7 dagen na je ei zijn.....

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    dus dan zou je eerder kunnen testen? Ik voelde mijn innesteling dag 4 volgens mij?

Zie topic innesteling.

Ja dan word idd wachten.....Bha wachten vind het maar niks!

Gr R

6. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    ja, ik zou ook wel eerder willen testen, maar ben veel te bang, dat je of te vroeg bent, en teleurgesteld..
    of dat je licht pos test, helemaal blij bent, maar te vroeg blij....
    ik denk dat ik maar netjes wacht tot de 20e

das nog wel lang he hihi

7. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    he ik mag ook de 20ste testen, maar ik voel helemaal niks en heb nergens last van.
    dus ben bang dat ik gewoon ongi ga worden.
    spannend allemaal.

8. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Hey meid,

Ik zou niet te vroeg gaan testen.... i.v.m. toch een ongi die door gaat zetten... het is best mogelijk dat je al positief gaat testen, maar dan toch die menstruatie door zet, je denkt dan dat je een miskraam hebt gehad terwijl het niet zo is. Zo maak je je zelf alleen maar onzekerder en om dompers te vermijden zou ik gewoon rustig even afwachten tot 1 a 2 dagen overtijd.

Heel veel succes!

9. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Oh ja.... misschien helpt dat.

Ik was gisteren toevallig zelf bij de gyneacoloog,die heeft mij echt op het hart gedrukt niet meer te testen voor de menstuatie! Ik maakte mij ook elke maand gek.

10. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    ik ga heel braaf wachten....

11. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland

;) we voelen met je mee! Wij zitten allemaal in het zelfde schuitje meid! Koop voorlopig ook even geen testen, niet eerder tot dat je ze nodig hebt..... bij mij helpt dat! Als ik ze in huis heb gebruik ik ze ook....als ik ze niet zie dan kom ik ook niet in de verleiding.

Succes! ;)

12. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    No even een antwoord op een van je vragen....

volgens mij stijgt het HCG hormoon met de dag flink om hoog. Als je na je gemiste ongi gaat testen kan deze nog steeds negatief uit vallen.... dan moet je nog even geduld hebben om het hormoon te laten stijgen... als je dan na een aantal dagen weer gaat testen kan het zijn dat je dan toch positief test... is een echte hormoon kwestie.

13. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik wacht ook zeker eerst de 20ste af en als ik dan niet ongi ben dan test ik denk ik de 21ste of zelfs de 22ste.
    maar denk dat bij mij de ongi gewoon komt :( .

14. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik moet ook wachten tot de 20ste. Wel wat krampen gehad gisteren en me buik rommelt een beetje..
    Net alleen een klein beetje misselijk.. op 6-2 had ik wel een beetje bruine afscheiding!

We moeten helaas nog een dikke week geduld hebben, ben benieuwd!

15. jip80

jip80 Bekend lid

7 feb 2009
    860
    0
    0
    noorden van het land
    hoi,

volgens mij hebben we er een heleboel op de 20e
    spannend hoor,
    maar zoals al gezegd, we zitten allemaal in het schuitje......even kletsen hier doet wonderen!

16. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik dacht ook altijd dat het steeg vanaf de innesteling, maar iemand anders zei toen dat er ook wordt beweerd vanaf de bevruchting. Schijnbaar zijn ook bij artsen de meningen erover verdeeld...

17. Trees

Trees Niet meer actief

vanaf de bevruchting wordt er al HCG aangemaakt, maar dat is nog zo weinig en kun je nog niet meten met een test. Vanaf de innestelling gaat je hcg elke 2 á 3 dagen verdubbelen en dan gaat het rap. Ik test ook altijd veels te vroeg en test zelf positief vanaf 2 dagen na mijn innestelling. Ik voel bijna altijd de innestelling en vanaf dat moment ook het hcg in mijn lijf stromen. Ik herken het gevoel inmiddels uit duizenden. Tja het is beter om niet voor je nod te testen, maar zolang je er maar van bewust bent dat je alsnog ongesteld kan worden en dat je daar niet moeilijk over moet doen, dan kan het prima. Beter ongesteld dan na een paar weken een miskraam krijgen.

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd trees, mooi uitgelegd :)

en denk erom meiden, HCG stijgt niet iedere dag maar echt per 2-3 dagen

hier een schematje van de site ovulatiekalender;

6 dagen voor NOD bij luteale fase 14 dagen;
    Kort na implantatie zal de groeiende embryo zijn bestaan doorseinen aan de rest van het lichaam. Eén van de allereerste signalen is de afscheiding van het zwangerschapshormoon human chorionic gonadotropin (hCG), een hormoon dat kan worden gemeten met zwangerschapstests.

5 dagen voor NOD bij luteale fase 14 dagen;
    De hoeveelheid hCG neemt toe, maar is nog te laag om gemeten te kunnen worden met de standaard zwangerschapstests die je bij de drogist kan kopen. De hoeveelheid hCG zal elke 2 of 3 dagen verdubbelen.

Deel Deze Pagina