Hallo meiden, Vorige week heeft mijn man sperma onderzoek gehad. De uitslag: 29milj/ml en de bewegelijkheid is matig, de HA vertelde dat dit een niet al te beste uitslag is. We moeten het nog een maand of 3 zelf proberen. Is het dan niet gelukt worden we door verwezen naar de vruchtbaarheidskliniek. Ik schrok wel van de uitslag maar het geeft ook rust, klinkt misschien raar maar nu weten we waarom het bij ons langer gaat duren. Dit wilde ik even kwijt XXX Kira
We zijn nu bijna 10 maanden bezig. Ja dat wel even schrikken maar later toch ook rust. Ik kan het nu beter laten rusten en er niet de hele dag mee bezig zijn.
he kira, dat valt even tegen he, zo'n uitslag! Aan de andere kant 29 milj. is wel een goede hoeveelheid zaadcellen! Hoe vaak heeft de huisarts een test laten doen? Houd in gedachten dat het maar een moment opname is. Er zijn zo veel factoren die van invloed zijn op de kwaliteit van het zaad. Als je man de afgelopen 3 maanden bijv. ziek is geweest kan dit al ervoor zorgen dat de kwaliteit een stuk minder is. De vorming van een zaadje duurt namelijk drie maanden. Een aantal tips die wij kregen van de uroloog zijn: * ruim zittend ondergoed (bijv. een boxershort) dragen * draag ruime broeken * zonder ondergoed slapen * alles wat oververhitting van de zaadballen kan veroorzaken dient vermeden te worden, zoals: regelmatig saunabezoek, warme ligbaden, elektrische dekens Daarnaast zijn er aanwijzingen dat overmatig sporten en overgewicht van invloed op de zaadproductie zijn, en natuurlijk roken, alcohol en drugs. Daarnaast kun je je man foliumzuur en zink geven, dit zou mogelijk ook een beperkte verbetering kunnen geven. Hoop dat je hier iets mee kunt. Veel succes de komende drie maanden, hoop voor je dat er toch een wondertje gebeurt! liefs, star
Hey Kira, Het was vast even schrikken dat de uitslag niet al te goed was, maar je moet dit in je achterhoofd houden: er is maar 1 zaadje voor nodig!!!!! Veel succes meid!
Zoals ze zeggen, er is maar 1 zaadje nodig en als ik het goed zie ben je wel al eens zwanger geweest? Dus dan moet het vast nog wel een keertje lukken. Ik duim voor je
Bedankt meiden, haha ja inderdaad er is maar 1 zaadje nodig! Ja klopt ik ben zwanger geweest, dus we weten dat het kan. Bedankt voor de tips star! Bedoel je gewoon die foliumzuur tabletjes die wij ook slikken? Hij slikt nu al een tijdje vitamine C dat schijnt ook goed te zijn. Morgen vertrekken we naar Aruba voor onze huwelijksreis, misschien dat er daar wel een wondertje gebeurd! XXX
ik heb gewoon een potje multivitaminen ghaald waar beiden in zitten. Veel plezier op je huwelijsreis!
Nou dat lijkt me eerder een normale uitslag.. Een man heeft gemiddeld 20mil zaadjes. Beweeglijkheid 40% (volgens mij). Dus het lijkt me normaal dat je gewoon (weer) zwanger kunt raken meid! Koppie op. En het kan nog minder mijn vriend had geen eens 4 mil zaadjes .