Ik wil een nieuw onderwerp openen als informatie bron voor alle meiden die een onregelmatige menstruatie hebben (waarvan ik er een ben) en die proberen handvatten te zoeken hoe zij zwanger kunnen worden. Met een onregelmatige cyclus kamp je met heel veel onzekerheden, die hebben vrouwen met regelmatige cyclussen waarschijnlijk ook, maar zij kunnen zich meestal vast houden aan de 'regeltjes', 28cd/14dpo etc. Als je onregelmatig bent is dat best lastig. :x Zijn er vrouwen die ervaring hebben met een ovulatie dat niet exact 14 dgn voor menstruatie is? Of die een afwijkende ovulatie hebben? Hoe ga je daar mee om? 8) Hoe nauw neem je de symptomen van je lichaam? Want je gaat denken dat je ovulatie al 14 dgn na je menstruatie op komt, omdat je zo onregelmatig bent kan het heel vroeg of heel laat gebeuren Ik denk dat hier veel bruikbare info uit voortkomt, niet alleen voor mij, maar voor alle aankomende zwangeren Liefs x
ik heb ook een onregelmatige cyclus doordat ik een eilijder mis na een bbz buitenbaarmoederlijke zwangerschap. de ene keer 14 dagen na ei ongi de andere keer 9 dagen na ei ongi. gelukkig heb ik geen extreem lange cyclus en iig wel een eisprong
Ik ben afgelopen jaar in december al gestopt met de pil! Ik ben pas twee weken geleden voor het eerst ongesteld geworden! Ik was er bijna van overtuigd dat het niet goed zou komen of iets dergelijks. Maar nu uiteindelijk ben ik toch ongesteld. Ik weet nu dus ook niet wat mijn cyclus is, alleen dat de eerste wel enorm lang is geweest Ik ga het nu bijhouden en mijn vriend en ik vrijen nu ook om de dag =) Hoe onregelmatig is jou cyclus dan? En hoe lang zijn jullie al aan het proberen?
Hoi Daan! Dit is mijn cyclus: geen touw aan vast te knopen dus: 32-38-28-46-33-41 Gemid. 36dgn Dus het 28-regeltje gaan niet op voor mij. Je hoort wel's vaker dat na stoppen pil, zoner ongi, meiden toch ineens zwanger worden. Goed dat je het om de dag doet! Ik denk dat je dan wel een grote kans maakt, lijkt me Heb vandaag voor 1e x ovu test gedaan. Gewoon om ff te zien hoe het werkt.
@danielle: dwars door het koperspiraal ! --> Die klinkt wel leuk!! Heb ook koper gehad. Maar ben toen een jaar met afscheiding blijven lopen (bruin/rood; koperkleur (atlijd leuke omschrijving) En toen maar weg laten halen..
Hoi, ik heb er ook last van. Na een jaar na het stoppen met de pil was ik nog niet ongesteld. 2 augustus werd ik dan eindelijk voor het eerst ongesteld. Nu is het weer bijna 5 weken verder en nog geen menstruatie. we proberen wel zwanger te worden. Wij vrijen nu ook om de dag, zeker omdat ik geen idee heb hoe lang mijn cyclus nu eigenlijk is. Het is nu een beetje dubbel. ergens hoop ik gewoon netjes ongesteld te worden nu (om zekerheid te hebben dat menstruatie weer op gang is) maar eigenlijk hoop ik het natuurlijk niet en wil ik zwanger zijn. En wanneer moet je dan testen he! Ik weet niet wanneer overtijd ook echt overtijd is of een lange cyclus.
nee nog niet. Ik wil eerst maar eens afwachten of ik nog een menstruatie krijg. Ik wil ook niet meteen obsessief ermee bezig zijn. Maar ik hoop zo dat mijn lichaam het weer gewoon gat doen
@ pina ook half jaar zeker veel bruine/zwarte afschijding gehad heel goor,, daarna was dit weg en had ik een mooie cyclus van 28 dagen tot ik in febr 1 week overtijd was. klinkt leuk ja was ook blij tot ik hoorde dat het in mijn eilijder groeide en deze met spoed eruit moest. gelukkig heb ik nog 1 goede dus we zien wel.
Hallo, Ik ben op 1 juni gestopt en sindsdien nog maar 1x 'echt' ongesteld geworden, dat was na 40 dagen. Inmiddels zit ik al op dag 51 van ronde 2. Ik ben vorige week begonnen met teunisbloemolie en Etos Zwanger Worden. Hopelijk wordt mijn cyclus daardoor wat korter en regelmatiger. Ik ben 11 jaar aan de pil geweest en voor die tijd was ik ook nog niet regelmatig ongesteld, maar toen was ik 13/14/15 jaar. Ik maak me nog niet echt zorgen, maar vind het vooral vervelend... Kan het zijn dat je een menstruatie/cyclus overslaat??? En wanneer is het verstandig om de dokter te bellen? Groetjes, Stippel
Ja, met die laatste vraag zit ik dus ook: "Wanneer is het verstandig de dokter te bellen?". Ik heb een vrij onregelmatige cyclus. Wij zijn nu in ronde 13. Eén keer een cyclus van 29 dagen gehad, de andere keren altijd tussen de 31 en 36 dagen. Echt geen peil op te trekken. Nu ben ik inmiddels op dag 41 van mijn huidige cyclus. Zo lang is hij nog nooit geweest. Ik heb wat bloederig slijm gehad, maar verder niks. Volgens de test ben ik niet zwanger. Dus nu maar afwachten. Ik zou mijn dokter wel even willen bellen tijdens het telefonisch spreekuur, maar hij is nu op vakantie. En ik vind het dan ook weer niet dringend genoeg om ermee naar een vervangende arts te gaan.
ik heb toevallig vandaag mn ei op dag 14 gevoeld. ben hellemaal blij. weer een keer een normale cyclus
Ik zit inmiddels op dag 84 na het stoppen met de pil en heb afgelopen dinsdag en gister ovulatiepijn gehad dus hoop nu eindelijk ongi te worden. (althans, die ovulatiepijn dacht ik al 2x eerder gevoeld te hebben en dan was het ook vals alarm...) Ik temp wel sinds 1 maand om te kijken hoe mijn temp verloopt totdat ik ongi word... Een week of 2 geleden moest ik toch bij de HA zijn dus heb het toen meteen even gevraagd en die van mij gaf aan dat ik over 1 jaartje terug mocht komen. Pffffffff nou dat dacht ik niet, haha! Eerst maar eens afwachten tot mijn ongi komt en daarna maar eens kijken hoe mijn cyclus daarna gaat verlopen....
Ik lees mee. Ook ik heb een onregelmatige cyclus. Om gek van te worden. Ik maak gebruik van de Persona (om zwanger te worden). Het is maar net dat ik binnen de gebruikelijke cyclus val, wil dat ding de juiste informatie geven. Ik maak gebruik van de ovu-testen, maar die geven altijd negatief aan. (Misschien ben ik te laat gestart?). O, ja. Vanavond was er een inininininimini tweede streepje zichtbaar. Ben benieuwd hoor. Als ik het niet vergeet, wil ik morgen beginnen met temperaturen. Beetje laat, maar dan loopt het voor de eventuele volgende ronde alvast en kan ik er ritme aan geven en het niet vergeten. In het verleden is gezegd, dat het lijkt alsof mijn eitjes stil staan in de groei. Er werd niets verder mee gedaan/onderzocht, omdat ik toendertijd eerst maar een partner moest hebben.... Pfff. Vermoeiend. Alsof als je ff een tijdje alleen bent niet graag zekerheid wil hebben hoe of wat. Ben niet gek! Was al jaren bezig zwanger te worden. Maar goed, de situatie is nu anders en vorig jaar hebben we een treffer gekregen. Sinterklaas is geboren: ons mannetje. In de banner kan je ongeveer zien, hoe het bij mij verder zit/verloopt. Wij willen heel graag weer zwanger worden en het ook kunnen voldragen. a.s. Maandag heb ik een afspraak met de gynaecoloog.
Mijn cyclussen voor de bevalling: 50 en 74 en daarna 80, 10, 28, 136 en 41. Dus ja, je kunt er wel zwanger mee worden.
Oef ! ja zo bekeek ik he niet. Moet een heftige periode zijn geweest. Ik hoop voor je dat het snel goed-raak ik! x
Oke, hoop reacties Ik lees dus dat zwanger worden na onrgelm.cyclussen wel kan. oeff haha dat scheelt. Maar je symptomen af lezen van je lichaam is wel lastig he, als je onregematig bent.
Er zijn dus een heleboel meiden met een onregelmatige cyclus. Fijn dat je dan zo met elkaar kunt praten. Ik lees steeds iets over temperaturen, wat heeft dat voor zin? En wanneer doe je dat dan? En hoe weten jullie wanneer je je ei voelt? Ik zit in ronde 1, dus neem het me niet kwalijk
Met die vraag zit ik ook, Daan04. Ik vond deze informatie erover: Onregelmatige cyclus en kinderwens - Medisch Dossier - Vrouwenkwesties - Santéonline.nl | Alles wat je wil weten over gezondheid Kort gezegd; door te temperaturen kun je in ieder geval ontdekken of je überhaupt een eispring hebt. (Toch fijn om te weten.) Maar je weet dit dus pas achteraf. Als je cyclus nou elke maand hetzelfde is, kun je dus na een paar maanden temperaraturen precies voorspellen wanneer je vruchtbare periode is. Helaas is dat bij een onregelmatige cyclus niet het geval. Toch ga ik deze maand (voor het eerst) een temperatuurkaartje bijhouden. Misschien dat ik op die manier toch wat meer inzicht in mijn cyclus krijg. Bovendien schijnt het ook weer veel informatie op te leveren voor de arts, als je die stap gaat maken. Ik weet niet of ik de medische molen inga, maar ik wil in ieder geval vast wat temperatuurkaartjes hebben. Wij zijn inmiddels in rond 14. Ik ben in ronde 12 heel kort zwanger geweest, maar dat werd helaas een miskraam. Ik ben ondertussen aardig ongeduldig. Geen idee of temperaturen helpt, maar dan doe ik in ieder geval ìets!