advies welk ziekenhuis kiezen regio Utrecht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door luckybird, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft welke ervaring met fertiliteitsonderzoeken (OFO en IUI) in Diakonessenhuis, Antonius, UMC Utrecht?

- uitgebreid onderzoek of advies eerst een half jaar extra zelf proberen?
    - HSG?
    - ook bereikbaar voor FM/inseminatie in weekend/zomer/december
    - wachttijden IUI

Welk ziekenhuis zouden jullie kiezen, of MCK?

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik ben in het oude Mesos Overvecht onder behandeling geweest. Nu Antonius. IUI had je toen in Ouderijn. Zal wel nog steeds zo zijn. Ik had toen teveel verschillende gynaecologen. Vond ik echt vervelend. Ik ben daar begonnen met Clomid en toen met IUI en dat ging achter elkaar door. Geen wachtlijst. Wat daar wel fijn was is dat je gewoon een afspraak maakt voor je FM's. Zomers gewoon open. In dec de week met kerst dicht. Alleen voor de uitzonderlijke gevallen (IUI enzo) gewoon open. Ik heb daar een HSG gehad. Ik mocht daar gelijk starten met het behandelplan omdat wij al een jaar bezig waren en de bloed uitslagen zeiden dat ik pcos heb.

Ben nu onder behandeling in het Diakonessenhuis. Tot nu toe nog tevreden. Speciale meiden voor de fertiliteit. Geen wachtlijst voor IUI. We konden gelijk beginnen (moet mijn eerste iui nog wel krijgen dus nog geen idee hoe de IUI behandeling daar gaat) Nadeel: Je kan terecht tussen 08:00 en 09:30 voor FM's. Ze werken met een inschrijflijst. Je moet er om kwart voor 8 al zijn om een beetje op tijd aan de buurt te zijn. Als je werkt dan zo vroeg mogelijk erheen om niet 1,5 uur daar te zitten. Zomers open. Met kerst dicht last ik van de week. Geen idee hoe het daar gaat met HSG's.

Ik ben overgestapt naar het Diak omdat ik daar ook bevallen ben. Top geregeld daar. Ik moet onder controle blijven bij de gyn als ik zwanger ben, omdat ik bevallen ben met een keizersnede. Ik wou liever alles nu in 1 ziekenhuis doen, vandaar. Geen toestanden met weer alles opnieuw. Ik zeg Diak doen maar het is aan jou om die keus te maken.

Deel Deze Pagina