eisprong, vruchtbaarslijm en pregnyl

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fafje, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi! ik zit even met deze vragen..

maandag 23 mei om 12u pregnyl gekregen

theoretisch springt mn ei binnen 40uur toch!? dus max woensdag ochtend..

nou had ik juist donderdag heel veel doorzichtig slijm (draderig dus)

Is het mogelijk dat je ei toch later springt dan die gemiddelde max tijd?! Of kan het zo zijn dat je na je ei vrcuhtbaarslijm nog kan krijgen!?!?!

Want die maandag was mn slijm nog niet heel dik (follikel was toen 18,7mm)

Weet iemand hier wat van af!? :)

2. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hoi,

volgens mij kan dit niet, pregnyl zorgt er volgens mij vor dat je eitje altijd springt binnen die 40 uur....

3. fafje

fafje Niet meer actief

hmm oke thanks ;)

maar zorgt pregnyl ook voor dikker slijm!?
    dus het kan zo zijn dat mn ei dus sowieso gesprongen is, maar mn baarmoederslijm niet dik genoeg....

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Na Pregnyl heb je de eisprong zo'n 36-48 u later. Het hoeft niet precies 40 uren te zijn. Als je follikel wat kleiner was, kan hij iets later springen. Vruchtbaar slijm kun je voor, tijdens en vlak na je eisprong hebben. Dus je eisprong kan donderdag net geweest zijn.

Het slijm wat je verliest staat los van de dikte van het baarmoederslijmvlies. Cervix-slijm komt bij je baarmoedermond vandaan en wordt aangemaakt rond je eisprong. Dit komt niet uit de baarmoeder. Baarmoederslijmvlies is als het ware een soort bekleding van de binnenkant van je baarmoeder. Dit moet een bepaalde dikte hebben, zodat een bevruchte eicel zich kan innestelen. Maar het heeft dus niks met je slijm te maken.

Succes!

5. fafje

fafje Niet meer actief

Jippie, AHA ik snap em nu helemaal!!!!

ik verloor dat slijm woensdag avond trouwens ook al...ik ben uitgegaan van 48 uur...dus theoretisch woensdag 12uur smiddags zou ie uiterlijk gesprongen moeten zijn...

thanks!

Deel Deze Pagina