voel me zo vreemd( moeilijk verhaal!)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaDenise, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    zoals jullie weten ben ik gisteren bij de huisarts geweest.
    ik ben dus inderdaad hartsikke zwanger maar omdat het nog ongelooflijk pril is is de kans op een vroege miskraam aanwezig.
    ik ben zo bang om het te verliezen.

    dat komt door het volgende:
    ik was 16 toen ik mn eerste echte vriendje kreeg.
    we waren toen met elkaar naar bed geweest maar daarna kwamen we erachter dat het condoom kapot was gegaan en deze ook leeg was :eek:
    ik werd maar niet ongesteld,en het duurde en duurde.
    eenmaal na 5 x testen die allemaal positief aan gaven wa sik dus toen al zwanger maar ik was 16 en kon gewoon geen kindje hebben.
    tot ik na 2,5 maand ongeveer vreselije buikkrampen kreeg,onwijs misselijk werd en dacht dat ik moet p**pen.
    ik ging nar de wc en kreeg een soort van persdrang en opeens was er bloed,ik had dus een miskraam gehad.
    na onderzoek bij de huisarts was het inderdaad een miskraam geworden.
    ik had een kindje verloren,ik was 16.
    ik was helemaal van slag en voelde me ziek en ongelukkig,terwijl ik ergens opgelucht was dat ik iig niet meer zwanger was...

    nu ben ik opnieuw zwanger,gelukkig wel stukken ouder en wijzer geworden en nu ben ik er veel meer klaar voor dan toen.
    nu heb ik een hele lieve vriend,die er voor me is,die me steunt want hij weet ook van dat verhaal van mn ex en mij.

    ik ben zo bang dat het weer mis kan gaan.
    1x eerder meegemaakt en wil zoiets niet nog een keer.
    de kans zit er wel natuurlijk in een hele prille zwangerschap!
    de huisarts heeft me dit ook verteld,maar heeft het aller aller beste met mn vriend en mij voor.

    kvoel me zo onzeker en bang van binnen terwijl ik ook blijschap en vruegde voel.
    het is erg verwarrend en durf gewoon niet te blij te zijn om deze zwangerschap...

    ppff tis zo lastig nu!

    sorry dat ik mn verhaal zo neerknal om het zo maar even te zeggen maar ik moest echt ff mn verhaal doen.
    die onzekerheid is zo vervelend,ik wil gewoon genieten en vertrouwen op mn lichaam nu.
    de onzekerheid zal er allemaal wel bijhoren denk ik...

    sorry voor mn verhaal maar moest het ff kwijt...

    XxX,onzekere Denise :oops:
     
  2. Angela Diane

    6 jan 2006
    94
    0
    0
    Hoi Denise,

    Wat een verhaal zeg...pfff en hier mag je hem altijd gewoon neerknallen daar is de lijst volgens mij ook een beetje voor.

    Ik zal voor je duimen dat het deze keer wel goed gaat. probeer positief te blijven!!!

    gr. Diane
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Denise

    Zal jij het moeilijk gehad hebben als 16 jarige .
    Het is logisch dat je bang bent dat het weer mis gaat , hebben de meeste vrouwen die een mk hebben gehad .
    Maar je moet proberen om positief te blijven en te vertrouwen op je lichaam .
    Dat jij die mk hebt gehad op je 16 had misschien wel een reden .
    Kan zo maar zijn dat jij zo gestresed was , aan de ene kant wel blij aan de andere kant weer niet .
    Wat je zelf al zegt , je bent nu een stuk ouder en wijzer geworden en helemaal klaar voor een kindje .
    Jouw lichaam weet wat het doet , dat is de natuur .
    Geef het een kans en probeer zo veel mogelijk te genieten .
    Het is tenslotte niet te zeggen dat het nu weer mis gaat en dan heb je straks een groot deel van je zwangerschap gemist .
    Omdat je zo gestresed was en met je hoofd in het verleden zat .
    Dat zou heel erg jammer zijn , tis het mooiste wat je namelijk kan gebeuren , een zwangerschap ( en een gezond kindje op de wereld zetten ) .
    Probeer het verleden van je af te zetten en te genieten .
    Ik snap wel dat het heel erg moeilijk , maar je doet jezelf en je kindje geen plezier door te gaan doemdenken .
    Gewoon er van uit gaan dat alles goed zal blijven gaan .
    Ik hoop dat je snel je gevoel op een rijtje hebt , en dan als nog kunt genieten van deze zwangerschap .

    Groetjes Joyce
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    hey hallo!

    jah t was echt een hel toen ik 16 was!!
    dat wakkerd nu weer een beetje naar boven toe.
    tis wel confronterend aan de ene kant.
    ik probeer er zo veel mogelijk van te genieten.
    het besef is er ook nog niet dat ik echt zwanger ben.
    nja ik poets ongelooflijk veel haha,moet veel plassen,zo nu en dan weer misselijk,andere borsten lijkt wel hehe...

    ik hoop zo dat dit kindje mag bljven bij ons!
    ik wil dit kindje een kans geven,een mooi leven bieden die hij/zij ook kan krijgen.
    en vooral alle liefde geve die ik in me heb.

    ik ga er maar vanuit dat het blijft en we verder kunnen genieten!
    ik denk dat ik het allemaal pas geloof en mn lichaam vertrouw als ik een echo heb gehad!
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Als je zo graag een bevestiging wilt , waarom vraag je dat dan niet gewoon aan de vk ?
    Wanneer jij je verhaal uitlegd wil ze vast wel een vroege echo maken , gewoon ter geruststelling dat alles er goed uitziet ;)
    Mijn vk was daar nooit moeilijk in .
    Als ik me ook maar ergens zorgen over maakte , liet ze een echo maken .
    Nu zit daar ook wel weer een heel verhaal aan vast hoor .
    Maar het gaat erom dat ze het wel deed .
    Vertel je verhaal en vraag het , nee heb je en ja kun je krijgen ;)

    Succes ermee , hoop dat je snel een echo krijgt

    Groetjes Joyce
     
  6. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    we hebben nog geen vk.
    gisteren pas naar de huisarts geweest.
    die zei dat ik nog een test moest doen,voor mezelf zodat ik een duidelijkere streep krijg en ik er meer bsef van krijg...
    ik weet niet of ik nu al een vk kan bellen in dit vroege stadium,of er ook al wel wat te zien is!
    tis immers nog zooooo pril!!
    dus ect iniminie klein in mn buik!
    kheb ook erg vroeg getest,maar er was echt een vaag streepje,maar ook mijn huisarts zei,hoe vaag ook,hoe goed je ook moet kijken...als er tch echt wat staat dan zit er wel degelijk wat in je buik,als je niet zwanger bent dan hoor je helemaal niks te zien.
    gisteren was het negatief,maar mn huisarts zei dat dat komt omdat ik zo vroeg getest heb en het nog zo schommeld en laag is dat ik de eerste keer testen gewon mazzel heb gehad dat we een heel vaag streepje hebben en we dus echt zwanger zijn...

    ik zal mn moed bij elkaar rapen en maandag een verloskundige te bellen en de situatie voor te leggen...

    straks gaan we in de stad ff nieuwe testen halen,gewoon zodat we echt tot besef komen hehe...
    mn vriend is er gelukkiger nuchterder onder dan mij!!
    dat doet me iig goed en ik vind het echt ownijs fijn dat ik hier ook ff mn verhaal kwijt kan en zo lief antwoord krijg!
    doet me echt goed!!!
     
  7. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik zou je niet al te druk maken Denise, gewoon lekker op je af laten komen meid!
    Dat is veel beter voor een zwangerschap dan paniekerig te zijn.
    Gewoon met de bijde beentje op de grond en genieten.
    Snap je verhaal wel, een miskraam gaat niet in de koude kleren zitten en blijft altijd door je hoofd spoken als je eenmaal weer zwanger bent, maar blijf positief denken.

    Groetjes Anna.
     
  8. Micha

    Micha Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    he,

    Het is moeilijk maar laat je niet gek maken.
    Verder wil ik je veel strekte toe wensen.
    En probeer er van te genieten.

    gr.
     

Deel Deze Pagina