verschil in opbouw HCG bij verschillende bevruchtingen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liesje1, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Ik ben nu ruim 9 maanden met de pil gestopt. In april had ik op mijn NOD een hele lichte positieve zwangerschapstest. Een vriendin heeft zelfs nog ook de test gedaan om zeker te weten dat het geen indroogstreep was. Maar nee hoor haar test was OMO wit en die van mij had een streep. De test van de dag erop leek ook wel iets donkerder te zijn. Echter ging het dezelfde week nog mis.

De maand erna had ik mijn ongi 3 dagen later en daarna weer oud en vertrouw naar mijn cyclus. Ik heb eigenlijk altijd cyclus van 32 dagen. En nu ben ik overtijd. Maar ik heb getest, negatieve test. De week na de dag dat ik mijn vermoedelijke eisprong heb gehad was ik ook veel misselijk en had last van mijn darmen. Precies dezelfde klachten als in april. Maar oke het kan ook een griepje geweest zijn natuurlijk. Maar na de test van vanochtend eigenlijk voor mezelf beetje geaccepteerd dat ik toch echt niet zwanger ben en ik ben lekker weg geweest. Maar vanmiddag weer misselijk van een sapje (heb ik al twee weken regelmatig last van). Nu begin ik toch wel beetje te twijfelen.

Ik weet dat sommige vrouwen laat positief testen. Maar kan het dat je bij de ene bevruchting wel op je NOD (licht) positief test en bij de volgende bevruchting helemaal niet? Is het HCG aanmaken per vrouw verschillend of per bevruchting? Een kennis van mij testte ook pas laat positief maar had dit wel consequent bij 4 zwangerschappen zo, vandaar mijn vraag. Iemand ervaring hiermee?

2. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Bij mn eerste zwangerschap testte ik op NOD negatief.. Een week later nogmaals getest toen knal positief.. Bij deze zwangerschap testte ik voor Nod licht positief.. Dus hoop van harte dat je in deze dagen toch nog een mooie positieve test in handen mag krijgen!

3. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

volgens mij heeft het ook te maken met wanneer de innesteling plaats vindt. Ook al zou het zo zijn dat de opbouw van de Hcg hetzelfde zou zijn, dan kan het wel zijn dat je eitje zich een paar dagen later heeft ingenesteld en je nog niet positief test!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza testte ik 19 dagen overtijd positief, dat was 33 dagen na ei en 21 dagen na innesteling.
    Bij de miskraam testte ik 4 dagen overtijd positief, 18 dagen na ei.
    En deze keer testte ik 1 dag voor NOD al positief, 13 dagen na ei dus :)

Dus ja: HCG-opbouw kan varieren, maar innesteling speelt ook mee: die kan tot wel 2 weken duren! Wat ik dus bij Thirza heb gehad.

5. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    #5 liesje1, 4 aug 2011
    Laatst bewerkt: 4 aug 2011
    Super bedankt voor jullie reacties! Dan hoop ik toch nog wat hoop te houden. Ik heb namelijk allerlei "rare" kwaaltjes. Mijn borsten lijken bijv. wel een landkaart, overal blauwe aders. Ik heb dit nog nooit gehad. Anderzijds voel ik me niet zoals bij de vorige bevruchting dus denk ik dat het niet zo is... Maar oke, ik twijfel nog even verder. Als ik zaterdag nog niet ongesteld ben dan ga ik weer testen. Hopelijk komt er dan wat uit. Zondag is onze trouwdag, zou wel mooi cadeautje zijn...

Deel Deze Pagina