Groenten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MissPuma, 4 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik lust absoluut geen groentes (heb ik ook nooit gedaan van kinds af aan). Maar nu moet je natuurlijk als je zwanger bent wel een beetje groentes eten dat snap ik, dus nu eet ik maar ijsbergsla, komkommer en rauwe wortelen dit is dan ook het enigste wat ik wel lekker vind.
    Is er misschien nog een alternatief om wel aan mijn dagelijke porties groentes te komen?
    Alvast bedankt.
    Liefs, misspuma
     
  2. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    even tussendoor: volgens mij moet je wel voorzichtig zijn met rauwe groenten. iig heel goed afwassen!
    omdat alles wat jij lust rauw is zeg maar....
     
  3. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Misspuma,

    Een ander alternatief behalve rauwe groenten is er volgens mij niet als je groenten niet lust. De rauwe groenten zoals komkommer, sla en wortelen zijn hartstikke goed en ook een prima alternatief. En inderdaad moet je deze groenten goed wassen en vers opeten, dit in verband met listeria besmetting.

    Groetjes,
    Japke
     
  4. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Oké, ja ik was ze altijd heel erg goed, maar is het dan niet slecht voor het kindje dat ik alleen die groenten eet?
    Liefs, misspuma
     
  5. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Misspuma,

    Nee, het kindje neemt wat hij nodig heeft en het is zover mij niet bekend dat het slecht is voor je kindje. Ik zou me daar geen zorgen over maken, absoluut niet.

    Groetjes,
    Japke
     
  6. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Oke bedankt.
    Ja ik dacht dat het misschien wel niet goed was, omdat het kindje dan waarschijnlijk toch soms groentes mis, want ik eet het namelijk niet iedere dag...word zo eentonig voor mezelf.
    Liefs, misspuma
     
  7. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Misspuma,

    het is wel handig als je elke dag 200 gram groenten eet. Als dat heel lastig voor je is kun je ook voor die groentendrankjes kiezen, dan heb je je dagelijkse groente/fruitportie makkelijk binnen.
    Lust je groentesoep? Of een omelet met stukjes tomaat en prei? Neem ook een zwangerschapsvitaminepreparaat, dan heb je nog wat extra vitamines.

    Mirjam
     
  8. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Oké bedankt,
    Nee lust ook geen groentesoep, maar wel tomatensoep. En fruit eet ik in overmate dus dat is dan wel goed. En ik zal eens van die knorvie kopen (dagelijke groente en fruit in een flesje ;) ) Het zal niet zo goed zijn als echte groente maar het is in ieder geval wat, want van de echte groente moet ik kokhalzen dus dat is ook niet echt fijn.
    Liefs,misspuma
     

Deel Deze Pagina