Hallo allemaal. Ik ben een jonge vrouw van 26. Sportief slank maar een echte snoeperd. Koek snoep en chocolade zijn mijn favoriet. Nu ben ik gestopt met de pil in mei. En vanaf eind augustus serieus aan het proberen zwanger te worden. Nu de 4e poging weer niet gelukt helaas. Mijn eigen moeder heeft 5 miskramen gehad en ik ben zo bang dat het bij mij niet op de natuurlijke manier gaat lukken. Heeft het eten echt zo veel invloed en moet ik gaan proberen het snoep te laten staan of maakt dat volgens jullie niet heel veel uit. Mijn avondeten is wel gezond en ik eet overdag voldoende brood enzo... Wat denken jullie?
Het lijkt me dat snoeperijtjes niet echt uitmaken, tenzij je een behoorlijk overgewicht hebt. Overgewicht (BMI boven 30) geeft wel een kans op verminderde vruchtbaarheid. Ik ben ook een behoorlijke snoeperd... maar bij beide zwangerschappen al in de vierde ronde zwanger. Sterkte met het verwerken van het verdriet rondom je miskramen.
Volgens mij is dat snoepen niet zo erg, als je daarnaast maar wel de gezonde dingen eet die je nodig hebt. Ik snap dat je heel onzeker bent, zeker met het verhaal van je moeder in je achterhoofd, maar als je sinds augustus probeert zwanger te raken zou ik me je nog geen zorgen maken. Succes!
Hier heeft in elk geval niet uitgemaakt. Ik snoep altijd heel veel en ben in de 1e ronde en 2 keer in de 3e ronde zwanger geraakt.
Hier ook een snoepkont en van ons zoontje in de eerste ronde zwanger. Zorg dat je goed groenten en fruit eet, zodat je voldoende vitamines binnenkrijgt, varieer met vlees/vis. Dat is volgens mij het belangrijkste. Roken en alcohol is wel niet goed voor de vruchtbaarheid heb ik ergens gelezen. Dus snoep maar lekker door