Ik ben zwanger van ons tweede kindje, maar nu heb ik vanaf 11 weken pijnklachten in mijn rug, linker bekken die doorstromen naar mijn been. De klachten lijken als maar erger te worden. Ik ben bij 13 weken naar de huisarts gegaan en deze geeft aan een week rust houden en niet werken. Mocht het erger worden dan moet ik terug komen. Maar de klachten worden ook alsmaar erger. De arts dacht een beginnende bekkeninstabiliteit of overbelasting. Ik ben ook al bij de arboarts geweest omdat mijn werk te zwaar is. Ik werk in een verpleeghuis en na een werkdag van 8 uur kan ik thuis niets meer. Ik zit vaak huilend thuis omdat het zo'n zeer doet. De arboarts geeft aan dat ik maximaal 6 uur op een dag mag werken maar dan moet ik wel meerdere dagen in de week werken. (4 in plaats van 2) Dit gaat mij ook niet lukken, want dan ga je het probleem alleen maar forceren omdat ik vaker op mijn werk ben, heb ik ook vaker de ochtendzorg die ik moet doen en die te zwaar is. Mijn leidinggevende is het hier ook niet helemaal mee eens. En die zegt ook ik begrijp niet dat hij je niet tijdelijk ziek meld. Vrijdag heb ik weer gesprek dus dan ga ik het nogmaals met mijn leidinggevende bespreken. Vandaag ben ik bij de fysio geweest, ze heeft me helemaal onderzocht. Haar conclusie was dat ik een verkeerde houding heb aangenomen voor een aantal jaren. En dat mijn botten heel los zijn. Hierdoor worden de pijnklachten veroorzaakt. En door het zware werk en het tillen van mijn zoontje zijn deze klachten verergert. Ze zei ook dat het geen oplossing was dat ik 4 dagen per week 6 uur ging werken omdat dit te belastend voor mij is. Ik moet vrijdag terug komen en dan gaat ze verder met de oefeningen. Ik heb nu al een aantal oefeningen mee gekregen om te doen. Ik heb ook aangegeven: Zou dit door de zwangerschap verergert kunnen zijn? Ze dacht van niet. Maar ik heb hier nooit eerder last van gehad en het is pas gekomen sinds mijn zwangerschap. En de klachten worden met de dag erger. Stofzuigen en dweilen hoef