Welke medicijnen/middeltjes wel en niet bij evt zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Skyizthelimit, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Op dit moment heb ik de griep. Normaal ben ik al niet zo'n pillenslikker maar heb nu af en toe zo'n koppijn dat ik wel iets zou willen innemen om het te verlichten. Mijn keel voelt als schuurpapier en hoest me gek en meestal neem ik dan een tijmsiroopje waar verder niks bijzonders inzit.

Maar, ik ben misschien zwanger, NOD is pas over een weekje.
    Klopt het dat de eerste 2 weken het totaal geen kwaad kan om iets te slikken? En wat mag je eigenlijk wel en niet innemen als je zwanger bent?
    Ik heb tot nu toe niets geslikt maar vraag me dit echt af.

Vorige week had ik flink last van mijn bekken en onderrug (heb reumatische klachten al jaren) maar mocht niks slikken van mijn huisarts behalve een paar Paracetamolletjes per dag (die geen drol helpen daarom slik ik meestal Ibuprofen). Er was toch een risico.
    Ik vind het natuurlijk goed dat mijn ha voorzichtig is dus nam ik zijn advies ook aan. En dat was gvd niet alle momenten even fijn want dat doet echt verschrikkelijke pijn...!

Weten jullie antwoord of waar ik dit zou kunnen vinden op het net?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik weet dat je ibuprofen beter niet kunt slikken als je zwanger wilt worden of zwanger bent.

paracetamol mag je gewoon slikken, dat kan geen kwaad.
    voor de rest zou ik toch gewoon even contact zoeken met je HA heb ik toen ook gedaan ivm anti allergie medicijnen e.d.

3. Niet meer actief

Skyizthelimit, voel met je mee meid. Sinds maandag ook weer een flinke toename van mijn gewrichtsklachten (waarschijnlijk voor een deel toe te schrijven aan het vochtige weer) en inderdaad paracetamol helpt dan voor geen meter. Maak me daar net als jij soms wel wat zorgen over, hoe dat moet tijdens de zwangerschap.

Paracetamol mag je inderdaad gewoon innemen, al is het voor een babytje natuurlijk beter dit zoveel mogelijk te voorkomen tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat jouw klachten snel afnemen meid!

4. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    ik had een soortgelijke vraag net en heb dit even snel opgezocht op het apothekers net, dit gaat dan over paracetemol.

Heb dit gevonden op internet (www.apotheek.nl)

Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
    In de normale dosering kunt u dit middel veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan eerst met uw arts.

Hoop voor je dat je pijn snel afneemt meid.

Liefsssss

5. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    huisvrouw en moeder van 1 prachtige dochter
    gelderland
    hoi

toevallig ben ik zelf ook reuma patient en slik normaal methotrexaat en ibuprofen ervoor maar omdat ik ook zwanger wil worden moest ik hiermee stoppen

ze zeggen wel als je zwanger bent dat de reumatische klachten dan verdwijnen en na de zwangerschap komt het weer terug. dus maar hopen dat je snel zwanger zult worden of al bent

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

liefs patricia

6. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Dank jullie lieve meiden voor jullie reacties. Ik heb er zeker wat aan. Het komt er dus gewoon echt op neer dat je niets mag slikken behalve PCM. Maar die helpen toch niet dus dan maar helemaal niks.
    Ik vraag me wel af of dat tijmsiroopje kwaad kan....(heb er nog maar 1 eetlepel van op gisterochtend).

Normaal heb ik voor mijn reuma allerlei ontstekingsremmers maar die slik ik nu echt niet! Zowiezo probeer ik zo min mogelijk te slikken, voor jezelf zijn die chemische middelen nou ook weer niet geweldig gezond. Maar ja, soms kan je gewoon niet anders (bijna).

Inderdaad denk ik ook veel aan hoe het zal zijn met de zwangerschap en de bevalling met die akelige rotbekken en rug van mij. Het is wel zo dat de banden heel slap zijn en ik hypermobiel ben dus dat zou heel misschien (hoop hoop) gunstig voor de bevalling kunnen zijn, zoals ik hier al meerdere malen heb gelezen.
    Wat wel goed is om te doen, goed je rug- en buikspieren trainen dat die sterk zijn en wellicht de boel wat stabieler kunnen houden.
    Ik ga volgende week een soort van spiertherapie doen met een of ander aparaat (www.origene.nl/) dat de boel moet versterken. Ik ben heel benieuwd of dat helpt...

En de reumatische klachten verdwijnen als je zwanger bent? Als DAT even zou kunnen! Maar ik denk niet dat altijd zo is, neem ik aan.
    Maar ik ben al heel hard aan het duimen ervoor! :)

En jullie allen veel succes met de stadia waarin jullie zijn!

7. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    gelderland
    hoi Skyizthelimit

ik hoor het heel veel van mensen die reuma hebben en tijdens de zwangerschap nergens last van hadden.

zelf hoop ik het natuurlijk ook want nu zonder de medicijnen is geen pretje. maar goed we krijgen er allemaal iets moois voor terug als het goed is. nu maar hopen dat we snel zwanger worden

iedereen s6 met klussen.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow, helaas meiden is het niet altijd waar dat reumatische klachten/pijn verdwijnt met de zwangerschap :(

Heb ook reuma en heb meer ontstekingen en pijn dan ooit tevoren :(

In het begin ging het nog wel. Leek het er zelfs op dat de reuma pijn bijna weg was :D
    Ik helemaal blij!

Maar hoe verder in de zwangerschap hoe zwaarder en pijnlijker het word.
    Na ongveer 20 weken kwamen de ontstekingen in vingers, handen, ellebogen, voeten, knieen etc.

Maar goed, elk mens is anders natuurlijk ;)
    Ik hoop voor jullie dat als jullie zwanger zijn de reumapijn wel verdwijnt!

9. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    gelderland
    hoi Kiowa

oo dat is minder om te horen ik was al een beetje blij dat is zulke positieve ervaringen hoorde
    maar zo zie je maar weer dat het dus niet altijd positief is. en inderdaad iedereen is anders.

s6 met de laatste dagen

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankje ;)

Weetje, misschien heeft het ook veel mee te maken in welk jaargetijde men zwanger is.
    De zwaarste maanden van mijn zwangerschap vallen dus in de herfst en winter. En dat zijn altijd wel "pijnlijke" jaargetijden. Vooral als het zo nat is.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Over tijmsiroop:
    Zwangerschap/Lactatie
    Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap.

Bron: http://www.fk.cvz.nl/

12. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik ben apothekers assistente, dus als julliespecifieke vragen hebben, mag je die wel bij mij neer leggen, dan kan ik het opzoeken of uitzoeken.
    Paracetamol is inderdaad veilig!

13. karin80

karin80 Lid

19 jan 2007
    51
    0
    0
    He meiden,
    Net als jullie veel last, heb namelijk fibromyalgie (=weke delen reuma). Ben drie maanden geleden bij de reumatoloog geweest omdat ik dus ook met dit probleem zat! Was zelf met medicijnen gestopt. Slikte 2 a 3 keer brufen600 op een dag. Kreeg weer veel last en dus weer naar de reumatoloog. Zij vertelde mij dat ik dit wel door mocht slikken maar dat veel vrouwen dit vanwege hun eigen gevoel toch niet wilde. Wat ik dus heel goed kan begrijpen! Omdat je tegenwoordig al heel snel kunt weten of je zwanger bent dmv thuis testen, kun je altijd dan nog stoppen. In ieder geval wel echt stoppen met 25 weken zwangerschap! Dit is wat zij mij vertelde.
    Ik ben zelf wel gestopt met brufen600, nu om de 7 weken een spuit in de pezen wat wel mag, want dit komt niet in de bloedbaan.
    Heb nu wel heel veel last maar het mooie weer komt er weer aan! Nou meiden heel veel succes allemaal!
    Liefs Karin

Deel Deze Pagina