Is er iets te doen tegen pijn aan borsten?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by -, Apr 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi alllemaal

Ik heb al zitten zoeken, maar kwam geen antwoord tegen. Wellicht omdat er geen antwoord is? :(

Anyway, ik heb sinds 2 weken enorme pijn in mn borsten, ik zou ze dr wel af willen schroeven. Ik weet dat het er bij hoort enzo, maar ik word er helemaal gek van. Ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, maar lig (vooral savonds) zo nu en dan te janken van de pijn. Weet iemand een middeltje of maniertje om de pijn te verminderen?

Mn zwangerschap is nog maar heel pril en ik hoop echt niet dat dit de hele zwangerschap zo blijft, dan ben ik echt niet te genieten hoor :(

Tnx
    Jolanda

2. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    ik heb het in het begin van mijn zwangerschap ook gehad en vond het toen heel prettig om onder de douche met best warm water erop te sproeien. Verder heb ik eigenlijk niet iets gevonden waarmee de pijn minder werd. Het is bij mij na een aantal weken wel minder geworden.

3. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Bij mij nam het af na 12 weken zwangerschap.
    Onder de douche staan/ of in bad, en dan even je borsten/tepels maseren, om de druk weg te nemen.
    Vaak zit/komt er wel witte vocht uit je tepels, dit kan ook een hele opluchting zijn ( vond ik zelf wel in ieder geval, stond minder spanning op).

4. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik heb die pijn de eerste 2 maanden gehad toen niet meer

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mij doen ze ook vreselijk pijn.
    ik ga soms onder een warme douche staan als het echt niet meer te harden is en ik smeer het 2x per dag in , sochtens en savonds met mama borstenzalf van zwitsal.

6. Niet meer actief

en werkt dat?

Ik merk met douchen geen verlichting, dat heb ik gelijk geprobeerd. En ook een beetje lastig, kan moeilijk de hele avond onder de douche gaan staan he.

Vorige week moest ik savonds werken (ik geef sieradenparty's) en ik moest me echt enorm verbijten, zo'n pijn deed het.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn borsten blijven er wat soepelder door en zijn minder hard door het masseren met de zalf,ik moet het alleen niet op de tepels/tepelhof smeren want dan sta ik helemaal te jodelen.
    zodra ik het erg koud heb doen ze bij mij voornamelijk erg pijn en met een warme douche is het dan wel weer over voor een poosje.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik heb een zwangerschaps bh gekocht. En ik moet je zeggen dat het echt al beter is :D
    Wat blijkt; ik ben in 6 weken van een 75B naar een 75C gegaan. En nu hebben mijn boobies de ruimte en ondersteuning.
    Toch zijn ze nog wel gevoelig als ik b.v. op mijn zij lig in bed.

9. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb er gister ook 1 gekocht , ik ben van de 85 e naar de 90 f gegaan , had zo ie zo al het idee dat ze groter waren.

10. jeannie

jeannie Lid

Mar 31, 2007
    7
    0
    0
    Verschrikkelijk he! Ik heb echt al weken last. Je hoeft er maar naar te wijzen en het doet al pijn. Overdag met bh aan gaat het nog wel, maar 's nachts als je op zij ligt en als je je om wil draaien..... au au! De douche er op vind ik ook niet echt heel prettig, maar als ik het goed begrijp gaat het vanzelf weer over.

Joldeg, veel sterkte want zo te lezen heb je er wel heel erg veel last van!

11. ohhh man... wat kan dat pijn doen he!
    Gelukkig is het bij mij wel over..
    Ikheb ook een zwangerschapsbh gekocht bij de h*m*
    en iedere dag gesmeerd met borstenzalf...
    vooral savonds had ik er erge last van!

12. Nathalieke

Mar 18, 2007
    64
    0
    0
    Verpleegkundige
    Kieldrecht, België
    he meiden

Die pijn in mn borsten, ik omschrijf die nu als branderige steekjes,vooral aan de zijkant en dan uitstralend naar heel de borst. Zelfs al kom ik er niet aan en loop ik gewoon rond doen ze zeer! echt verschrikkelijk. Ben er deze morgen van wakker geworden. Kan dit wijzen op zwangerschap? ben verder ook misselijk, constant eigenlijk...

13. Niet meer actief

Een goede zwangerschapsbeha ZONDER beugels kopen en deze dag en nacht aanhouden (steun maakte het iets beter bij mij)

Heel vervelend ik hoop dat het snel weggaat!

14. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Voor 's nachts las ik hier ergens de tip om een strak hempje aan te trekken. Zelf doe ik dat sinds een week ofzo ook en dat scheelt echt een hoop. Dan kunnen ze niet meer zo op en neer klotsen :)
    Verder is het volgens mij gwoon afwachten tot (en óf) het minder wordt...

Share This Page