Wie heeft hetzelfde of iets soortgelijks meegemaakt?

Discussion in 'Zwanger worden' started by chrisje82, Apr 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chrisje82

chrisje82 Nieuw lid

Apr 29, 2007
    2
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn ruim 2 jaar bezig om zwanger te worden. Na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan en zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Uit het onderzoek kwam naar voren dat mijn vriend een spatader in zijn balzak had zitten en deze is 8 december vorig jaar verwijderd.
    Door de spatader was de temparatuur van zijn sperma te hoog en zat er vrijwel geen beweging in.
    Na de operatie zijn de zaadcellen aanzienlijk vermeerderd. Van 5 miljoen naar 25 miljoen en waarvan er eerst maar 10% (op de 5 miljoen) in beweging was zijn er nu 60% in beweging. Deze uitslag hebben we 25 april te horen gekregen. Erg positief dus.
    Nu hebben we weer hoop. Ik vind het wel moeilijk om er niet te veel mee bezig te zijn, dat ik op deze site zit zegt al genoeg haha....

Nu ben ik op zoek naar stellen die hetzelfde hebben meegemaakt of iets soort gelijks!

Groetjes Christiana

2. rebbel

rebbel VIP lid

Jun 2, 2006
    9,438
    0
    0
    hoi!

ik heb niet hetzelfde mee gemaakt, maar wilde je even succes wensen met zwanger worden! fijn dat de uitslag zo positief was! en wat betreft het er veel mee bezig zijn, het is makkelijk gezegd dan gedaan om er niet mee bezig te zijn! hier nog zo eentje! ;)

succes!

groetjes rebbel

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meid,
    Ook wij hebben dit niet meegemaakt maar ik weet dat er veel mannen zijn waarbij dit voorkomt!
    Wat fijn dat de uitslagen zo positief zijn zeg! Het kan echt ook wel anders aflopen.
    Ik wil jullie heel veel succes en vooral plezier wensen en hoop dat er spontaan een wondertje wordt verwekt zodat jullie de Medische Molen niet in hoeven!
    Zet hem op!

4. Mijn vriend heeft ook zo'n spatader, maar heeft er nog niks aan laten doen. Het is toch zo dat dit bij mannen met goed zaad weinig uitmaakt en bij slecht zaad wel invloed kan hebben?

Groetjes Jelske

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee hoor, door de spatader kan het zaad slecht WORDEN.
    De temp. is dan te hoog en daar kunnen de kleine kikkervisjes nou net niet tegen.
    Net als te vaak in heet bad gaan, zittend beroep, knellend ondergoed ... noem maar op.
    Het is allemaal niet goed voor de zwemmers.

6. Oke, thanx voor je antwoord.
    Zal toch eens met mn kerel gaan babbelen om er iets aan te laten doen... nu in de 6e maand beland dus wie weet....

Groetjes Jelske

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja overleg het met hem en maak anders een info gesprek met je ha of uroloog.
    Bij ons in het zh deden ze ook heel laks over de gevolgen van een torsio testis (gedraaide bal = verwijderd). Nou ja...je kan boven mijn konijn wel zien hoe dat afliep :(
    Laat je dus goed informeren en niet zomaar afschepen met een percentage verhaal. Je zal er net tussenzitten zeg!

8. Hij is er wel ooit voor bij de huisarts geweest en heeft toen ook wel een verwijzing gekregen, maar hij heeft het nog niet laten doen.
    Nu we al een half jaar verder zijn zit ik wel te denken of dat weer kan schelen... Dadelijk blijkt dat zn zwemmertjes daardoor slecht zijn, dan zou het toch zonde daar nog maanden mee te wachten toch?
    Het is meer dat ik op internet had gelezen dat de meeste mannen met deze kwaal gewoon vruchtbaar zijn en slechts enkelen die al een mindere kwaliteit hebben daardoor onvruchtbaar kunnen worden....

groetjes Jelske

9. chrisje82

chrisje82 Nieuw lid

Apr 29, 2007
    2
    0
    0
    Hallo!
    Bedankt voor de leuke, lieve antwoorden! Ik hoop ook dat we niet verder de medische molen in hoeven. Ik was er wel bang voor en wat we tot nu toe hebben meegemaakt vond ik soms al best moeilijk, laat staan nog verder...
    Nu dus afwachten en er toch wel meer rekening mee gaan houden op de dagen dat ik op mijn vruchtbaarst ben. Ik heb dat tot dusver niet continu bijgehouden omdat ik niet wil dat we er allebei obsessief mee bezig gaan. Zo van: NU moeten we.
    We zullen zien....ik hoop dat ik ergens dit jaar met een dikke buik mag gaan lopen!

10. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    ik weet van een vriendin van me dat haar man er 2 had spataderen, hij is eraan geopereerd toen en na een tijdje mochten ze terug beginnen vrijen. na het eerste was het al prijs iets dat van te voren niet lukte omdat die spataderen hem volledig onvruchtbaar maakte, al snel volgde een 2 de kindje zich. Na een jaartje of 4 is er nog een 3 de gekomen en heeft hij zich laten sterliseren.

dus alles met succes verlopen daar

Share This Page