Transvaginale endoscopie (TVE)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Paardebloem, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardebloem

Paardebloem Niet meer actief

Wie heeft dit al begaan en hoe was het?

2. Paardebloem

3. Veneno

Veneno Lid

11 apr 2013
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat een inwendige echo?

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ook geen idee wat het is.

Oh net gekeken via google, kijkoperatie. Helaas geen ervaring mee, wel met hsg en echo's :) Succes in ieder geval.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @special dit is weer anders dan een laparoscopie maak ik op na ook mijn google actie. Ik moest onder narcose, maar voor een tve hoeft dat dus niet. Geen ervaring mee.

Sterkte en succes

6. Paardebloem

Dan is dat vast wat heftiger die jij hebt begaan aangezien je onder narcose moest. Ik hoef dan inderdaad niet onder narcose, maar wel met verdoving.

7. Paardebloem

Jammer, had zo gehoopt dat iemand me daarin wat wijzer kon maken.

8. Paardebloem

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, volgens mij niet. Ze gaan met een camera naar binnen d.m.v. Een sneetje om de eileiders, eierstokken etc te zien om evt een oorzaak te kunnen vinden waarom er een zwangerschap niet op voortgang komt.

9. Paardebloem

10. Veneno

Veneno Lid

11 apr 2013
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen ervaring mee!!! Klinkt pijnlijk,maar alles voor een beeb he

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb het gehad en kan er beter mijn mond over houden:) Het was mega pijnlijk en ik had maar één naproxen op en 2 paracetamol. Ik zou mooi 3 naproxen nemen denk ik.

12. Paardebloem

Oke, je hebt me officieel bang gemaakt.

Ze hebben me er 2 van gegeven en 2 paracetemols. Waarvan ik van beide 1 moet innemen een uur er voor en na de behandeling.

Maar vertel stap 1 tot het einde. Ik ben zo nieuwsgierig. Ik vroeg nog aan de arts doet het pijn. Zegt ze een klein beetje maar..

Hoe lang duurde voordat je hersteld was en wat was pijnlijk?

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik wil het best vertellen maar volgen mij is het wat ik heb gehad toch iets anders ;) Het heet een THL. Ze doen het tegenwoordig ipv 2 sneetjes in de buik. Komt ie he:

Ik had dus 1 naproxen gehad,een halve oxazepam ivm dat ik bang was en 2 paracetamol. bij mij zouden ze een sneetje in de vaginawand maken en zo met een camera rondom de baarmoeder kijken. Ook zou er van binnen in de baarmoeder een slangetje komen om de eileiders door de spuiten. Ik wilde niet weten wanneer het sneetje gemaakt zou worden omdat ik heel erg verkramp en zat dus gewoon wat te babbelen. En ik moet je eerlijk zeggen dat de pijn van dat sneetje echt verschrikkelijk was.:) Ik barstte meteen in tranen uit en riep echt iets van: aaaah! Sorry wil je echt niet bang maken maar zo was het. Het kwartier daarna heb ik ook de hele tijd liggen janken,ook al was de rest zo erg niet. Ja één eileider uitspuiten deed echt zeer maar die zat dicht. Alles wat daarna kwam viel allemaal mee ahoewel die camera rondom de baarmoeder ook zeer deed. Dat doen ze om te kijken of je endometriose hebt. Ik weet dus niet of je hetzelfde krijgt als mij he! misschien valt het heel erg mee bij je. Ik heb zowieso altijd heel erg pijn bij dingen ondanks een mega hoge pijngrens.

oh ja: die ene naproxen hielp wel de hele dag tegen de pijn,toen ie uitgewerkt was voelde ik alsof er een bulldozer over me heen was gereden. Ik heb nog een paar dagen vreemd gelopen van de pijn (krom) maar dat was te doen als ik me echt heel koest hield.

14. Paardebloem

Ooooh god!!! Wat ergggggg

Ik hoop niet dat het bij mij zo pijn gaat doen.

Maar ik vind het wel erg sneu dat je je 2ling hebt verloren :( en dat het niet 1,2,3 lukt. Ik gun je het echt van harte dat je heel gauw zwanger wordt.

Deel Deze Pagina