Wie heeft er meerdere HSG onderzoeken gehad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boesje, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Hallo,

Bij de eerste zwangerschap werd ik na 2 jaar spontaan zwanger. Dit werd helaas een mk. Na een half jaar werd mijn daarvoor al gestarte fertiliteitsonderzoek afgerond met een HSG. Hierna werd ik wederom spontaan zwanger en deze zwangerschap ging goed.

Nu gaan we voor een tweede. Ik heb het gevoel dat het wel weer eens lang kon gaan duren. Nu alweer een x aantal rondes verder en ik ben inmiddels bijna 37. Mijn vraag is eigenlijk of, wanneer ik weer contact zou zoeken met het zh of ze dan weer een HSG onderzoek doen en/of ze het hele fertiliteitsonderzoek weer opnieuw doen. De vorige keer, na de HSG zouden we beginnen met IUI als ik niet zwanger was geworden...

Iemand ervaring?

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Geen ervaring met een hsg maar we gaan er donderdag om vragen.

In 2010 een bbz gehad en is mijn overgebleven eileider nagekeken en goedgekeurd tijdens de operatie. Daarna direct een goede zwangerschap.

Nu al 22 maanden bezig en wel al in oktober een OFO gehad maar nog geen HSG. Nu, ondertussen dat ik een oproep afwacht van VUmc ivm een ander baarmoeder probleem, wil ik een hsg.
    Vriendlief gaat donderdag mee zodat ik me niet wéér laat ondersneeuwen door de hork van een gyn.

3. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Praat me niet over horken...ook meegemaakt...

Maar oeffff, 22 mnd voor brusje. Das ook pittig. Weet niet wat een OFO is??? En had jij ook lang over de eerste gedaan? Of ging dat vlot. Bbz is ook heftig om mee te maken...

Jij ook veel sterkte!

4. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    OFO... Oriënterend fertileits onderzoek?... Ach, die wist ik wel:)

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Over de eerste hebben we zo'n 1,5 jaar gedaan incl 2 mk'en en 1 bbz. Meteen na de bbz werd ik weer zwanger. Dus nu 21 maanden niets is inderdaad heftig en vreemd.
    Daarom wil ik een hsg omdat uit de ofo niets kwam. En ik heb nog maar 1 eileider dus wil graag weten of die goed is.
    Waarschijnlijk zal de gyn zeggen "in 2010 was die ook goed dus een hsg vind ik niet nodig" Ik heb die man al vanaf de zwangerschap van ons zoontje.
    Vorige maand heb ik gevraagd om een andere die me dus meteen heeft aangemeld in Amsterdam. En ook zei, dat als ik het te lang vond duren eer dat ik een oproep kreeg van amsterdam, ik gerust mog komen om alvast iets te ondernemen, Maar helaas.... zij heeft nu vakantie tot half oktober.

Ik ben zelf 35 dus ik snap je "haast" wel, en al helemaal omdat het bij jullie 1e ook lang heeft geduurd.
    Ik zou dus gewoon even bellen.

Oja, ik "ken" wel iemand die 2x een hsg heeft gehad. Ook 2 x snel daarna zwanger.... zal nu onderhand wel bevallen zijn van nr 2 ;) Zij heeft hier ook gewoon om gevraagd en gekregen.

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Normaal gesproken als je met iui IVF of icsi zwanger raakt en je gaat voor een 2e dan mag je alle stappen overslaan en meteen weer verder gaan.
    Maar omdat je spontaan zwanger bent geworden weet ik niet of dat dan ook zo is. Ik denk dat je dan weer opnieuw in de mmm komt ....
    Je zou natuurlijk wel weer om een hsg kunnen vragen omdat dat voor jou geholpen heeft.

Deel Deze Pagina