Innesteling

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sarahhhh, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Heei meiden

Ik heb deze maand iets raars meegemaakt. Werd gewoon normaal ongesteld. Erna me eisprong gevoeld. Heb erna geklust en dacht dat ik na 4 dagen de innesteling had ik had alleen een klein beetje bruin verlies en had aan een inlegkruisje voldoende. De volgende dag had ik heel erge pijn en ben ook in 2 uur best veel bloed verloren, maar daarna bijna niks meer verloren aan bloedd. Dit was 1 maand verband helemaal vol ( sorry voor de details maar miss handig om te weten) dag erna ook niet meer gebloed alleen nog bruin verlies tijdens afvegen. Heb nog wel veel symptomen van een zwangerschap. Misselijk, veel plassen, hoofdpijn enz. Weet niet of dit al zo vroeg kan maar ik zag ook blauwe aders op mijn borsten die er eerst niet zaten, of ik heb er eigenlijk nooit opgelet. Maar zover ik weet zaten ze er eerst niet. Ik ga woensdag een test doen

Maar heeft iemand dit meegemaakt die alsnog zwanger was? Was dit een miskraam of gewoon een hevige innesteling aangezien het vele bloed eenmalig was en ik drna niet meer gebloed heb

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb zelfs 3/4 dagen lang gebloed. Dacht dat ik gewoon ongesteld was maar ik was echt zwanger.

3. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Doe eens een testje, zou ik zeggen?

4. Sarahhhh

Ja ga ik doen. Maar kan woensdag pas... Afwachten dus 😩

5. Sarahhhh

Ben echt benieuwd of het een miskraam was of dat ik alsnog zwanger ben. Het wachten duurt zo langg

6. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zolang het voor je nod is, is het toch sowieso geen miskraam?

7. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Nou,inderdaad...mijn mond valt open...

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Maar een zwangerschapstest heb je nog niet gedaan toch?

9. Sarahhhh

Ik ga die test overmorgen doen. Dan was het denk ik toch een innestelingsbloeding denk k

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dus je denkt een miskraam te hebben gehad terwijl je niet eens weet of je übehaupt wel zwanger bent? Zou eerst maar eens gaan testen. Een miskraam is niet niks.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    En een innesteling na4 dagen is wel erg vroeg. Een miskraam heb je pas als je eerst een positieve zwtest hebt gehad. Hoe weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad? Is het niet gewoon wat oud bloed vsn je menstruatie oid geweest. Je gaat nu sl uit Vsn een zwangerschap of miskraam terwijl je eigenlijk niks weet..

12. Sarahhhh

Omdat ik mijn eisprong heb gevoeld. En nu bijna alle symptomen heb die op een zwangerschap duiden.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dus je denkt vier dagen na je eisprong een innesteling te hebben gehad. De dag erna kreeg je pijn en heel veel bloedverlies en dat is een miskraam volgens jou geweest?

Vijf dagen na je eisprong kun je sowieso geen miskraam hebben. De innesteling is zo'n 7-10 dagen na je eisprong. De innesteling is ook niet iets wat op een aanwijsbare dag van het een op andere moment gebeurt, het is iets wat langere tijd in beslag neemt. Het bloedverlies heeft niks met een innesteling te maken gehad, want daar was het ten eerste nog veel te vroeg voor en ten tweede komt daar niet heel veel bloedverlies bij vrij.

Een miskraam kan sowieso niet op dat moment, tenzij je veel langer zwanger was. Maar dan moet je een menstruatie daarvoor gemist hebben en op dat moment een week of zes zwanger zijn geweest.

Een niet bevruchte eicel wordt pas tijdens je menstruatie afgestoten en dat kan 10-18 dagen na je eisprong gebeuren. En dan spreek je van een menstruatie, niet van een miskraam. Stel dat er wel iets gaande was en dat is afgestoten, dan had je niet zoveel bloed verloren. Want zo vroeg in je cyclus is er nog niet heel erg veel om af te stoten, aangezien je baarmoederslijmvlies in jouw geval al zo vroeg na de eisprong gestopt is met groeien. En als het zo vroeg afgestoten wordt, dan duidt dat over het algemeen op een niet-goede eisprong en een veel te lage progesteronwaarde, waardoor een innesteling juist moeilijker of helemaal niet mogelijk is. In dat geval moet je het bloedverlies gewoon als cyclusdag 1 tellen en de lengte van je luteale fase in de gaten houden.

En als je denkt dat je een miskraam gehad hebt, waarom heb je het dan over zwangerschapssymptomen en morgen een test doen?:(

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ja ik vind dit ook wel een beetje pijnlijk eerlijk gezegd. Ga eerst maar eens kijken of je überhaupt wel in verwachting bent. Een bloeding rond je ovulatie heet een ovulatiebloeding (een eisprong die er een beetje te wild aan toeging zeg maar, wat dus gepaard ging met wat bloedverlies). Aangezien er dan nog niks bevrucht is, kun je dus ook niet spreken van een miskraam.

Eerst gaan testen om te kijken of je in verwachting bent, van symptomen kun je niet uitgaan. Alleen gebaseerd daarop is merendeel hier vlak rond de eisprong al zwanger :D ...

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als de test morgen negatief is, zegt TS vast dat het dus zeker een miskraam is geweest .;)
    Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat wij schrijven en uitleggen.

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Meh... we horen helemaal niks meer van ts...

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas voor jou zeggen symptomen he-le-maal niks. Er zijn er genoeg die talloze symptomen hadden, maar 100% niet zwanger waren.
    Veel vrouwen hebben in de ronde dat ze zwanger bleken, juist helemaal geen symptomen.
    Snap niet dat men altijd denkt dat je symptomen moet hebben om zwanger te zijn.

En eisprong voelen kun je je ook lelijk in vergissen. Dacht het ook altijd te voelen. Maar helaas, door talloze inwendige echo's weet ik dat het juist het groeien van de follikels was. De uiteindelijke eisprong vond pas een dag of 4 later plaats en daar merkte ik niks van.
    Zolang als je geen ovulatietesten gebruikt of temperatuurt, weet je nooit 100% zeker wanneer je eisprong is/was.

Voor de rest sluit ik me helemaal bij mijn voorgangers aan (Jippie en Booey).

18. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ze heeft allang een nieuw topic...iets met tuurders gevraagd

19. Sarahhhh

Ja sorry. Ik had 2 testen gedaan. 1 licht positief 1 negatief. Ik kwam er achter na dat ik dit topic startte dat t geenm iskraam kon zijn. Maar was zo in paniek dat ik niet meer helder nadacht. Sorry daarvoor. Maaarjaa ik ga zondag nog een test doen

Deel Deze Pagina