In januari had ik mijn eisprong ontdekt, ik herkende de symptomen die ik had in september... Stom genoeg er verder niks mee gedaan omdat ik het niet te serieus nam.. Vanaf 2011 is een volgend kindje zeer welkom! Maar omdat we beiden een druk leven hebben en er behoorlijk wat dingen speelden (eigen zaak geopend etc etc) wilden we ons niet teveel opdringen.. Ook was er twijfel vanwege de vorige zwangerschappen.. Sinds dit jaar zijn we wel volop bezig, en hebben we afgesproken dat we het een jaar gingen proberen (dus 3 a 4x kans ongeveer) Mijn vriend heeft het er wat moeilijker mee om de mm in te gaan omdat het best gepaard gaat met wat stress en daar kan hij niet goed mee omgaan waardoor hij bang is dat het ten koste van de relatie gaat.. In april wederom mijn eitje ontdekt! En deze werd bevrucht! Helaas geen goede innesteling waardoor het geluk van zeer korte duur was, Ze raadde mij aan om te gaan temperaturen en eventueel met ovulatie testen te gaan werken.. Een aantal keer had ik het idee dat hij eraan kwam, de symptomen, de testen wat duidelijker maar nog niet knal.. Om de dag hebben we 'het' gedaan.. Lastig als jij overdag werkt en je vriend snachts maar goed, we hebben er alles voor over! 133 dagen lang heb ik getemperatuurd en 90 keer heb ik een ovulatie test gedaan... En nu ineens vanuit het niets wordt ik ongesteld! Geen eisprong geweest, helemaal niks! De eerste dagen dacht ik nog aan een ovulatiebloeding? Dus hoopte ik op een temp verhoging.. NIKS En nu is wel zeer duidelijk dat dit een gewone menstruatie is geworden.. Met alle klachten die erbij horen... 133 dagen voor niks alles gedaan.. Ik baal zo en ben gewoon echt teleurgesteld op moment.. Ik heb op internet gezocht maar kan er vrij weinig over vinden... In 2016 starten we met de mm maar hoopte zo dat het niet nodig zou zijn, maar dan moet me lichaam eens ophouden met deze rare aparte dingen 😔 Wilde het gewoon even typen/kwijt De buitenwereld snapt het niet en mijn vriend laat verder niks los.. Er zit niks anders op dan te wachten op mijn ik hoop volgende eitje
Ik begrijp je frustratie zoooo goed. En er is zoo weinig informatie. Mijn laatste menstruatie is 4 maanden geleden en tot op heden geen zwangerschap... dus ik lees mee
Wat ontzettend vervelend voor je! Heb je wel eens ergens voorbij zien komen, en jij hebt pcos toch? Of haal ik je met iemand anders door de war? Ik had begrepen d.m.v. google onderzoek en navraag hier en daar, dat als je dergelijke cyclussen hebt de kans aanwezig is dat je juist geen eisprong hebt. Ik herken de teleurstelling en de twijfel wel, ik zelf heb m.i.v. 2015 verbeterde cyclussen maar zat daarvoor ook op cycli van 100 + dagen. Afgelopen cyclus 73 dagen getempt, en 51 ovulatietesten gedaan, maar bij mij met resultaat...een eisprong gevonden. Helaas ondanks het klussen op de juiste dagen, niet gelukt. En dan...weer zo lang tempen of testen Geen idee, maar het is me een vooruitzicht...kan van alles worden, ook een cyclus van 100+. Ik ben zelf nu bezig met een poging mijn cycli te verbeteren door iets wat ik op tv had gezien; echt afvallen doe je zo van Harriet Verkoelen. Zij schrijft dat er een relatie is tussen de hoeveelheid koolhydraten die mensen eten en de hoeveelheid suikers, met je insulinehormoon en je ovulatie etc. Weet het niet exact meer maar het sprak me wel aan, en ook leek ik onder het type te kunnen vallen wat zij noemt "insuline gevoelig". Enkele dagen voor ik mijn eisprong ontdekte vorige cyclus hier mee begonnen, en toevallig daarna dus een eisprong. Weet dus niet of het echt toeval was maar ga het doorzetten deze ronde om te kijken of het verschil maakt. Overigens heb ik me wel door laten sturen nu naar het ZKH en dan maar kijken of er met hulp wat wil verbeteren. Wacht nu eerste afspraak af, maar ondertussen dus hier mee bezig. Misschien heb je er ook iets aan. Veel succes. leef met je mee!
Ah Het is zo oneerlijk.. Als ik dit lees word ik nog bozer op vriendinnen die hun baby een "ongelukje" noemen! Heel veel sterkte en geduld toegewenst