HCG na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door merder, 1 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merder

merder Lid

30 sep 2007
    39
    0
    0
    Goedemiddag,

Vandaag heb ik gehoord dat ik waarschijnlijk een miskraam heb gehad . Omdat ik vanochtend nogal in shock was, komen de vragen eigenlijk nu pas omhoog. Kunnen jullie me hiermee verder helpen?

Ik heb deze vragen t.a.v. opnieuw in verwachting raken:

Is het nodig om te wachten op je eerstkomende menstruatie voordat je weer onbeschermd gemeenschap hebt?
    Komt je cyclus automatisch weer op gang?
    Hoe snel is het HCG uit je lichaam verdwenen na een miskraam (8wk)?
    (Volgens mij had ik nl ergens gelezen dat het nog een tijd via je urine zichtbaar blijft waardoor je dus valse testresultaten krijgt)

Alvast bedankt

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Merder,

als er nu nog wat te zxien is in je baarmoeder moet dat er eerst nog uit. dit kan door de komende week blijvend bruin bloedverlies, of door een paar dagen helderrood of door een dag een heftige menstruatie. Als de baarmoeder schoon is, kun je je miskraam als eerste dag laatste menstruatie zien en kun je direct weer beginnen met proberen zwanger te worden. Je cyclus komt vanzelf weer op gang. Een test kan nog tot ongeveer 4 weken positief uitslaan van een miskraam, maar neem het een beetje ruim (6 weken). Dus wacht maar af tot je zekerheid hebt over deze keer en wanneer het echt weer leeg is (als het echt een miskraam is), dan kun je weer met een schone lei beginnen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina