Bruin bloed, wat is veel? Ik ben erg ongerust!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door merder, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merder

merder Lid

30 sep 2007
    39
    0
    0
    goedemiddag,

Gisteravond zat er bruin bloed in mijn ondergoed. Bij het afvegen zie ik nu nog steeds duidelijk bruin bloed. Gevoelsmatig zijn ook mijn borsten minder gevoelig vandaag....
    Geen harde ontlasting of druk bezig geweest. Wel een "gespannen"gevoel in mijn onderbuik, niet heel veel krampen ofzo.
    Zou dit een miskraam kunnen zijn? Omdat het bloed bruin en niet rood/roze is heb ik mijn vk niet gebeld. Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger.

Hoop snel een reactie te krijgen!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Merder,

heb je toevallig darvoor gelachtsgemeenschap gehad/ dan zie je soms ook wat druppels bloedverlies. Het kan ook zomaar gebeuren dat er een vaatje knapt, wat waarschijjnlijk het geval is bij jou. Dat kan voor de kleine helemaal geen kwaad en kan vaker voorkomen in de zwangerschap. Ik kan je natuurlijk geen garantie geven en je zult de echo af moeten wachten als je die nog niet hebt gehad, maar bloedverlies in het eerste trimester in de vorm van een paar bruine druppeltjes komt vaak voor en is in de meeste gevallen onschuldig.

Groetjes Brigitte

3. merder

merder Lid

30 sep 2007
    39
    0
    0
    Hi Brigitte,

Nee geen gemeenschap gehad. En het zijn ook geen druppeltjes hoor, ik vind het veel. Het houdt nu al drie dagen aan (je ziet het in mijn ondergoed en bij het afvegen na toilet).
    Ik heb inderdaad nog geen echo gehad, maar die is pas ingepland over twee weken. Is er in de tussentijd iets wat er gedaan kan worden (evt. door huisarts?) wat me meer zekerheid geeft? Ik ben op van de zenuwen en heb constant huilbuien :cry:

4. merder

merder Lid

30 sep 2007
    39
    0
    0
    Helaas! Ben net naar de vk geweest voor een inwendige echo. Er was alleen een vruchtzakje te zien, dat ook nog eens klein was voor 8wk. De vk gaf twee opties:
    - een miskraam
    - een nog vroegere zwangerschap

Gezien de vorm van mn baarmoeder ligt de eerste optie helaas meer voor de hand. Volgende week maandag ga ik nog terug voor nacontrole, maar waarschijnlijk is alles dan al "leeg".

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Merder,

wat een vervelend nieuws zeg. Het lijkt inderdaad wel op een miskraam als ze op de echo een lege vruchtzak zien. Jammer zeg! Sterkte

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina