Ik ben nu bezig met een kuur progynova voor een cryo-terugplaatsing. Ik heb alleen een doosje progynova meegekregen met pilletjes, geen uitleg over hoe het in te nemen. Alleen dat het 3x verspreid over de dag moet. Nou doe ik er eentje als ik wakker wordt, eentje ergens in de middag en eentje voor ik ga slapen. Maar ik zet er geen wekker voor, dus de tijden variëren een beetje. Heeft één van jullie hier een specifiekere uitleg over gekregen? Of zou dit wel goed zijn? Zou het niet zo nauw lopen? Of moet het - net als bijvoorbeeld utrogestan - het liefst wel zo verspreid mogelijk over die 24 uur? Dus dan bijvoorbeeld 7.00 - 15.00 - 23.00 ?
Zit ook aan de progynova alleen met een andere reden. Heb zelf een topic lopen maar lees nu dat t veel wordt voorgeschreven in de mmm. Sluk zelf 1 tablet per dag voor de komende 2 maanden. Lees even mee. Wil je iig succes wensen!
Ik kreeg een heel opbouw schema: dag 1 tm 7 1 tablet, dag 8 en 9 2x1 tablet, dag 10 en 11 3x1 tablet, dag 12 en 13 2x2 tablet en echo laten maken om bms te meten. Als het goed is doorgaan met 2x1 tablet totaan testdatum. Utrogestan beginnen op dag 14.
Is voor mij alweer lang geleden maar volgens mij komt het niet heel nauw. Zou het gewoon mooi verdelen over de dag. En wat betreft de utro dat hoeft ook niet zo precies hoor, mag best eens een half uurtje later of eerder.
Ja, wat gek inderdaad. Ik heb wel het idee dat ik een gewoon 'standaard' protocol volg vanuit mijn ziekenhuis. Maar misschien zijn jouw/ jullie pilletjes een andere hoeveelheid? Ik slik 3x 2mg per dag. Op de 13e stimulatiedag krijg ik een echo en als het er goed uit ziet mag ik daarna starten met utrogestan.
Ik nam 3x per dag 1 tabletje. Alleen sloeg dit bij mij niet voldoende aan. Cyclus erop 3x per dag 2 tabletjes, dit sloeg wel goed aan. De tijden komen niet zo nauw. Verspreiden over de dag is voldoende.
Pff... wat een dag. Vanochtend kregen we te horen dat onze cryo niet goed ontdooid is. K#tzooi. Maar dat betekent dat ik nu dus mijn hoop moet vestigen op onze laatste cryo, in een volgende cyclus. Ik was net zo van de kaart dat ik niet heb doorgevraagd en ze zijn het ook vergeten te vertellen. En nu krijg ik ze niet te pakken...Handig! Vandaar dat ik hier maar even mijn vraag plaats: Wat moet ik doen qua medicatie nu, als ik pas weer met een volgende cyclus verder moet? Ik moet stoppen met utrogestan, dat lijkt me logisch. Maar moet ik ook stoppen met progynova? Weet iemand dit?
Ja, je moet met alles stoppen en bij de menstruatie die komt meteen weer beginnen. Wat erg dat de cryo niet goed ontdooit is!