Hoi allemaal , Zou proberen mijn vraag kort te houden . Ronde 2 na vroege miskraam , 1e ronde was dus gelijk raak en nee ik temperatuur niet en geen ovulatietesten . Vroege miskraam was 4 jan begonnen en ben na stoppen van bloeden me baarmoedermond weer gaan checken qua positie , dit heb ik de eerste ronde ook gedaan en daar door vrij goed inzicht gekregen in mijn cyclus . Mijn baarmoeder heeft echt weken stom laag gezeten en opgegeven moment dacht ik nou ja misschien toch mijn vruchtbare periode gemist of mijn baarmoeder doet ff raar na de vroege miskraam . Dus nu is eigenlijk mijn vraag , mag je volledig uitgaan van de stand van de baarmoedermond waar je je bevind in de cyclus ? Mijn cyclussen liggen rond de 47 dagen zo ongeveer . Cyclus dag 20 merkte ik verandering en ging me baarmoeder mond gelijkelijk aan iets hoger en uit eindelijk gekanteld waar door ik er niet meer bij kon bijna , voelde ook zo zacht em duidelijk open. Cyclus dag 24,25,26 veel waterige afscheiding in combi met rekbaar slijm ( maar dat rekbare slijm heb ik mijn hele cyclus zowat ) En cyclus dag 30 zat mijn baarmoeder weer echt extreem laag en voelt kei hard en dicht . Zou mijn baarmoeder mond me ook voor de gek kunnen houden of kan ik toch daar wel een beetje van uit gaan ? En aangezien ik niet weer te vroeg wil testen , vanaf welke cyclus dag zou ik kunnen gaan tellen DPO ? Liefs en bedankt alvast
Snap eerlijk gezegd niet waarom je constant in je doos zou willen graaien terwijl je ook ovulatietesten zou kunnen doen. Het is duidelijker en naar mijn mening is het ook niet goed om telkens aan baarmoeder te zitten. Ongeacht of je het hygiënisch doet. Ik wil mensen die nog maar net bezig zijn niet gelijk aan de ovu-testen helpen en zou het dan liever op zn beloop laten en lekker regelmatig te vrijen maar als je je bm-mond zo zit te checken, laat je het sws niet op zn beloop dus waarom dan geen ovu's. En om antwoord te geven op je vraag: nee, eigenlijk is alleen temperaturen de enige betrouwbare manier om je eisprong te vinden. Ovu-testen kunnen een piek geven zonder dat eisprong volgt, zeker bij een lange cyclus. Cervix-slijm methode is ook niet helemaal betrouwbaar. Soms heb je geen vruchtbaar slijm en ook vaak in aanloop van je ongie juist weer wel enz. Ik zou je langste cyclus nemen - 14 dagen en die cyclusdag als 1 dpo rekenen. Dan kan je niet mis zitten.
Nou anders moet je ff googelen , is gewoon normale methode om inzicht te krijgen in de vruchtbare periode. En ik vroeg ook niet om jou mening wat betreft mijn methode maar ik vroeg om betrouw baar heid
Ik zeg in mn 1e zin dat ik me dat afvraag. Misschien heb je er een goede reden voor. Ik denk dat het een methode is als je een hele regelmatige cyclus hebt en je lijf heel goed ken.
Nee, het is geen betrouwbare methode. Mijn baarmoedermond wisselt door de dag heen zelfs van stand. Ik zou ovulatietesten gaan gebruiken en gaan temperaturen als je inzicht wilt krijgen in je cyclus.
Je schrijft cyclussen te hebben rond de 47 dagen telkens. Dus dan kun je eisprong nevernooitniet al rond dag 20 ofzo hebben. Dan zou je cyclussen van 34 dagen moeten hebben. Bij een cyclus van 47 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 29 tot en met dag 37 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. Op welke cyclusdag zit je nu eigenlijk? (Verder ben ik ook niet zo'n voorstander van voelen down under "ookal is het normaal volgens internet". Je kunt er ook infecties door oplopen. En nu gaan sommigen vast roepen " maar een piemel komt er toch ook in"? Jawel, maar ik neem aan dat die piemel niet overal met zijn handjes aan zit (groenten snijden, snotneuzen afvegen, je billen schoonvegen, met je vingers in je neus zitten, winkelwagenstangen vasthouden, vuilnis weggooien etcetera). Die zit gewoon in een onderbroek te bungelen. Of was je je handen keurig en ga je ook nog met een nagelborsteltje je nagels schrobben alvorens je daar voelt?) Verder moet je natuurlijk gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor. Maar ik zou dan liever overstappen op ovulatietesten en daar vanaf dag 25 van je cyclus mee beginnen gezien je cyclussen van 47 dagen en dan net zo lang doortesten tot je test positief is. Of gaan temperaturen. Elke dag op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken je temperatuur rectaal opmeten en dit bijvoorbeeld bij houden in Fertility Friend.
Hoe kan je nou al op cyclusdag 30 zitten als je de 29ste nog op de SEH was wegens bloedverlies? Daarop was dik baarmoederslijmvlies te zien toch wat duidde op een aankomende menstruatie?
Dan moet je toch even beter terug Lezen denk ik , Ze dachten of prille zwangerschap of naderende menstruatie .. menstruatie blijft uit dus vandaar deze vraag
Zit nu cyclus dag 34 , en tja dat is ieder zijn eigen mening welke methode je gebruikt , nogmaals vroeg niet om mening wat betreft methode maar vroeg of het een vertrouwde methode is . Het is schijnbaar op dit forum zo lastig gewoon een vraag te beantwoorden , als je hier een topic opent krijg je eerst een hele lading meningen en dan pas andtwoord op de vraag , beetje jammer
Oke, maar als het al op een echoapparaat zichtbaar was, zou je al positief moeten kunnen testen bij een zwangerschap, toch? Dus misschien de moeite waard om een testje te doen?
Nah, aparte reactie. Zal niet meer op je reageren. Blijkbaar wil je alleen maar dat ja-knikkers reageren op je.
Nee het is geen betrouwbare methode. En ik zou gewoon ovulatietesten gaan gebruiken. Stuk makkelijker en duidelijker dan om elke dag met vingers in je vagina te porren. Maaaaaaar goed.
Bah word dit forum steeds meer zat , vraag me werkelijk af hoe hersenloos jullie zijn af en toe .. als iemand hier een vraag stelt kun je toch gewoon daarop antwoorden ? Als ik jullie mening vroeg over mijn vruchtbare dagen methode had ik dat zeer zeker wel vermeld bij me vraag . Wat is dit eigenlijk voor forum ? Om constant kritiek te geven op iemand , dacht meer dat forum bedoelt was om elkaars vragen te beantwoorden met respect ipv je mening zonder respect hier te dumpen ! Bijna bij elk topic is er een discussie gaande en gek genoeg 9 van de 10 keer dezelfde , jullie zitten ook echt hele dagen hier hè Hahaha zegt wel genoeg over jullie natuurlijk , zou bijna denken dat ik hier kan solliciteren @Beheer Dit forum mag gesloten worden hoor want de vraag kan toch niet normaal beantwoord worden , gelukkig zegt dit echt genoeg over jullie zelf
Je wijst met de vinger naar mij (en anderen?) maar lees je eigen felle reacties eens terug. De dingen die je zegt vind ik zelf niet echt van volwassenheid getuigen maar dat terzijde. Je vraagt of jij aan je baarmoedermond kan afleiden waar je je bevindt in je cyclus. Vervolgens noem je een paar cyclusdagen waarop je ook gevoeld hebt. Zoals al eerder aangegeven is het niet heel betrouwbaar als je geen stabiele standaard cyclus hebt. Zoals bij jou schijnbaar het geval is want je was een paar dagen geleden nog op de SEH vanwege bloedverlies. En hebt meerdere topics geopend over vage klachtjes. Ik heb veel topics van je gevolgd en je ook geprobeerd goed advies te geven. Snap je dan niet dat om nu weer goed advies te kunnen geven het dan wel noodzaak is dat je de juiste informatie geeft? Zoals hoe het kan dat je nu op cyclusdag 34 zit terwijl je de 29ste bloedverlies had etc.
Als je zoveel topics van mij volgt begrijp jij vast hoe mijn cyclus nu verloopt Maar schijnbaar heb je het dus niet voldoende gevolgd want dan vroeg je je nu niet af waarom ik 28 januari bij de gyn ben beland . Maar nogmaals even kort voor je , 28 januari zat ik op cyclus dag 25 en ik ben daar beland ivm om de dag een druppel bloed verlies na de daad en na ontlasting . Ik had de 28 jan cyclus dag 25 plots vrij hevige kramp / steken rechts en was bang dat ik restweefsel had na mijn vroege miskraam die begon op 4 januari en 4 dagen heb gebloed , daarna niks aan de hand alles rustig tot cyclus dag 14 tot 20 op en af roze verlies of 1 druppel bloed en vanaf cyclus dag 20 tot 26 slijmerig bloed , en nu zit ik dus op cyclus dag 34 , als je het nog niet begrijpt hoor ik het wel
Ik heb gewoon antwoord gegeven op je vraag hoor. En verder je ook gewoon advies gegeven. Ovulatietesten is een betere manier om de eisprong te vinden dan baarmoederpeuteren.
Antwoord op jouw vraag: jouw methode is niet betrouwbaar genoeg, het wisselt te veel en is te lastig om te onderscheiden. Heb het zelf ook geprobeerd, samen met vruchtbaar slijm. Daar klopte bij mij al helemaal niets van en zorgde voor onduidelijkheid. Ik heb pas echt goed inzicht in mijn cyclus gekregen toen ik (vaginaal) ging temperaturen.