Hoi hoi, Ik ben even erg onzeker geworden door mijn cyclus / ovulatie. Mijn cyclus is sinds ik gestopt ben met de pil niet geheel regelmatig, maar twee rondes geleden had ik wel een flinke uitschieter waardoor ik soms nog steeds twijfel of ik niet een vroeg miskraam gehad heb. Die was toen 36 dagen. De menstruatie die daarop volgde was ook anders dan normaal. De vorige ronde kon ik mijn ovulatie heel goed vinden. Twee dagen een hoge vruchtbaarheid (knipperende smiley cb-test) en toen mijn piek / ovulatie. Het viel mij wel op dat ook deze menstruatie wat anders was dan ik gewend ben. Geen buikpijn, wat ik normaal wel heb, en minder bloedverlies. Nu zit ik op dag 23 van mijn nieuwe cyclus en in eerste instantie bleef de cb-test negatief. Nu is het de derde dag dat ik een knipperende smiley krijg. Dat maakt me erg onzeker. Heb ik een hele late ovulatie en ga ik die nog vinden? Heb ik juist een vroege ovulatie gehad (ben op dag 15 gaan testen) en heb ik gewoon even een extra toename van het LH-hormoon? Of ga ik gewoon geen piek vinden deze maand? De cervixslijm methode helpt me ook niet echt. Normaal gesproken kan ik aan de hand daarvan ook de ovulatie zien. Nu blijft het dun en melkachtig. Dus ook daar kan ik niets uithalen. Ik vraag me ook ergens af of ik deze maand niet gewoon een korte cyclus heb en inmiddels gewoon al zwanger ben en dat de test daarom een knipperende smiley geeft. Erg verwarrend allemaal! Tuurlijk zal ik er vanzelf achter komen als ik ineens ongesteld wordt. Maar dat zou dan nog minimaal vier dagen duren. Dus je snapt natuurlijk wel dat ik over dagen nog onzekerder ga worden als de menstruatie uitblijft en ik nog steeds geen piek heb kunnen vinden.
Kan eigenlijk allebei. Soms houdt je lichaam je een beetje voor de gek. Misschien dat temperaturen je wat kan helpen? Als je twijfelt of je mogelijk zwanger bent kunt je altijd een testje wagen natuurlijk... Succes!
Ik heb nu nog even een ovu-test gedaan. Die gekke smiley was nog steeds aan het knipperen. Als ik morgenochtend nog geen positieve ovu-test heb, ga ik zondag denk ik toch een zwangerschapstest doen.