Hoi! Ik heb sinds 2013 de diagnose PCOS. Mijn cyclus was best extreem. Soms duurde één cyclus 4-6 maanden. In de MMM waren wij uitbehandeld, maar na vijf jaar raakte ik spontaan zwanger. We besloten daarna niet te wachten voor een tweede kindje. Ik heb 2 jaar lang geen cyclus gehad. Daarna met Primolut opgewekt en ja, daar gingen we weer. Weer twee keer een cyclus van een maand of 2-3. Maar nu heb ik al drie keer een cyclus gehad van 30 dagen. En ik zie nu aan mijn afscheiding dat ik, twee weken na mijn eerste menstruatiedag, weer vruchtbaar slijm heb. Het lijkt alsof mijn cyclus zichzelf heeft hersteld. Kan dit? Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Kan PCOS gewoon "over gaan"? Als dit topic hier niet hoort, verplaats maar, vond het moeilijk een geschikte plek ervoor te vinden.
Hoi! wat fijn dat het lijkt alsof je cyclus zich hersteld heeft! Volgens mij verschillen de meningen over het wel of niet overgaan van PCOS, ook omdat er nog heel veel over onbekend is. Of je er helemaal van kan “genezen” weet ik niet, maar ik denk zelf wel dat het minder tot uiting kan komen. Als je PCOS krijgt als gevolg van bijvoorbeeld (heel veel) stress, onder- of overgewicht en dit gaat weg, dan lijkt het mij dat het wel over kan gaan. Hopelijk herstelt je cyclus inderdaad weer!
Mijn ervaring is dat je met pcos ineens inderdaad een normale cyclus kan krijgen. Maar dat kan ook weer plots over zijn. Dat heb ik meegemaakt. Na stoppen met pil anderhalf jaar cyclus van meer dan 45d (soms over de 60d). Dan ineens gedurende een jaar ongeveer cyclus van 28 tot 35d. Dus nog niet regelmatig, maar wel normale lengte. En dan plots weer lange cyclus van 45d... Ben tijdens het jaar met normale cyclus 2x zwanger geworden, helaas beide keren fout gelopen. Uiteindelijk mbv hormoon injecties en iui zwanger geworden en nu dus fiere mama van een zoontje van 8 maanden.
Mijn zus heeft dit ook gehad. Na de zwangerschap/bevalling heeft ze opeens weer een regelmatige eisprong en is ze elke maand ongesteld.
Na de eerste bevalling had ik het eerste jaar opeens een cyclus. Na de tweede was het snel weer nergens te bekennen. Totdat ik b12 ging spuiten. Nu strak onder de 35 dagen....
Ook hier voor de zwangerschap van de eerste geen stabiele cyclus. Zwanger geworden met clomid. Na de bevalling ineens wel een tijd regelmatigere cyclussen tussen de 28 en 35 dagen. Maar dat verdween helaas ook weer. Ook 1x zwanger maar dat werd een miskraam. Clomid werkte niet meer en ben nu bezig met spuiten. Ik zou er vooral lekker gebruik van maken als je uitbehandeld bent, kans dat het gewoon lukt!
Ja hoor, zie mijn onderschrift Mijn langste cyclus was ooit 291 dagen (9 maanden). Overigens is mijn cyclus pas na de zwangerschap van de jongste (m'n 3e zwangerschap) hersteld.
Bedankt voor jullie antwoorden! Heel apart, kon er zo snel ook niks over vinden, maar het kan dus! Misschien blijft het zo, misschien niet, maar we gaan er iig gebruik van maken
Heb je over- of ondergewicht? Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen. Ik was veel te zwaar toen ik met mijn ex de MMM in ging. Na 3x IUI zei de Gyn dat ik moest proberen om af te vallen en dat we dan een grotere kans hadden. naast te zwaar had ik ook PCOS. Zo gezegd zo gedaan. Ik viel 50 kilo af en na de eerste 30 kwam mijn cyclus terug. Na de 50 kon je bij wijze van de klok erop gelijk zetten elke maand. Ik zeg niet dat het persé zo hoeft te zijn maar bij mij is dit wel zo gebeurd.
50 kg, wauw wat knap! Ik had ondergewicht toen we de MMM in gingen. Nu heb ik een normaal gewicht. Maar naast PCOS ook endometriose en slechte eicelkwaliteit. Dus ik ben wel blij met m'n cyclus nu, maar ik moet 't nog zien wat een zwangerschap betreft..