Bloedverlies week na menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door CL6, 12 apr 2025.

1. CL6

CL6 Lid

29 nov 2024
    20
    3
    3
    Vrouw
    Hoi,

momenteel heb ik al voor de 2e cyclus op rij bloedverlies de week na mijn menstruatie. Ik heb telkens een gewone menstruatie van +- 6-7 dagen, die dan een paar dagen stopt en dan begint het bloedverlies weer. Dit is soms best wel heftig en kan lijken op een mini menstruatie. Heel vervelend wanneer je vruchtbare dagen eraan komen… Vorige maand is dit gestopt op de dag dat ik een positieve ovulatietest had. Ik heb in januari een tweede miskraam gehad en sindsdien heb ik hier last van. Ik herken dit niet van mijn eerste miskraam en vind het best frustrerend…

Herkent iemand dit? Weet er iemand of dit kwaad kan? In mijn hoofd klinkt het niet zo goed dat mijn lichaam alles al afbreekt nog voor er een innesteling kan zijn…

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Zou sowieso even langs de huisarts. Bloedverlies tussen menstruaties in is iets wat onderzocht moet worden.

het kan prima iets hormonaals zijn, vanaf welke cyclusdag is het?

3. haantje93

haantje93 Lid

26 feb 2024
    19
    8
    3
    Vrouw
    Wat ik wel herken is dat sinds ik mijn miskraam heb gehad (vorig jaar), mijn cyclus nu na een jaar nog steeds niet is zoals daarvoor. Zowel qua cyclusduur (was altijd 28-30 dagen, nu 32-37), ovulatiedag (opeens veel later dan hiervoor) maar ook qua bloedverlies. Ik heb namelijk structureel elke maand opeens spotting, soms midden in cyclus, maar meestal precies 3 dagen voor menstruatie. Daarvoor sinds ik uberhaupt begon met menstrueren echt nog nooit spotting gehad. Mijn theorie is dat mijn hormonen gewoon heel lang de tijd nodig hebben om weer 'normaal' te worden (en ik vermoed ook wat laag progesteron door luteale fase aan de korte kant), maar dat is verder (nog) niet officieel onderzocht.

Kan geen kwaad om eens te overleggen met de huisarts, want tussentijds bloedverlies kan allerlei oorzaken hebben. Helpt je misschien ook wat in geruststelling.

Deel Deze Pagina