Ik vraag me af of dit wel klopt. Want 5-1 kon ik er dus eindelijk een draad van trekken. Daarna is het niet meer gelukt. Ze zeggen dat asl dat kan dat je je ei krijgt of eraan komt. Maar hier nog helemaal niks geen positesten en geen ongi.
bij mij werkte het niet want ik had op dag 13 en 14 dat rauweigeel gebeuren en geen positieve test en toen de 17 de dag had ik het weer even terug en toen wel een positieve test dus de ovutesten werken het best en dat eiwit zou ik niet helemaal op vertrouwen...gr heidi
Je moet heel zorgvuldig waarnemen, meerdere malen per dag. Het beste lukt dat na een "grote boodschap". Ook je slijm wordt dan een beetje mee naar buiten geperst " Hoe vaker je je slijm in de gaten houdt, hoe beter je verschillen kunt zien tussen soorten slijm (beetje vruchtbaar, behoorlijk vruchtbaar, supervruchtbaar...) Je hebt eerst een paar dagen lang vruchtbaar slijm, dan pas een positieve ovulatietest en dan pas een temperatuurverhoging. Als je alles met elkaar combineert, krijg je een mooi beeld van je cyclus. NB: ik hoop dat het eiwit was, geen eigeel
Ik keek er al een poosje naar en ineens lukte het die avond ging het ook. En daarna was het over. Ik snpa er echt niks meer van. Maar geduld zeggen ze dan he
hoi allemaal, ik zit ook met dat probleem. ik had afgelopen donderdag en vrijdag heel doorzichtig en rekbaar slijm(precies zoals het hoort) zaterdag werd dit minder en zondag was het weg.had donderdag en vrijdag ook temp.daling (heb ik altijd tijdens eisprong) nou dacht ik dus dat ik hem toen heb gehad maar ik kreeg zondagavond pas een positieve ovulatietest. de gyn twijfelt ook of ik hem zondag/maandag pas gehad heb of toch eerder. ze zeggen altijd dat je het aan het slijm kunt zien, maar ik weet het niet hoor. iemand ervaring met positieve test terwijl het eitje al gesprongen was? als ik niet had getest wist ik zeker dat ik hem al had gehad. kreeg namelijk ook meteen buikpijn die donderdag en vanaf zaterdag kst van mijn borsten. dit heb ik anders ook altijd na de eisprong. vind het dus erg vreemd.temp is ook na vrijdag weer omhoog gegaan. groeten remke.
Soms doet je lichaam niet wat je verwacht. Ik heb ook 2 cycli gehad dat ik al een echte "slijmpiekdag" had gehad, en pas daarna 2 positieve ovulatietests. Als je temp dan ook nog vreemd doet, ja, dan weet je niet precies je ovulatiedatum. Het enige wat je doen kunt, is: klussen bij vruchtbaar slijm en nog een keer klussen bij de positieve ovulatietest. En afwachten daarna. Maar meestal sluit het bij mij heel goed op elkaar aan. Ik gebruik dan ook meerdere methodes om mijn vruchtbare dagen in de gaten te houden. Zo heb je maximale zekerheid.
zo kan het gaan! deze ronde geen vruchtbaar slijm maar wel bijna een + test (ik denk vanavond of morgen). Je kunt er dus niet altijd vanuit gaan.
Nou dan ga ik morgen toch weer even kijken Ik wou het eigenlijk helemaal niet meer doen. Het is zo teleurstelend elke keer. Maar ik voel al wel een paar dagen wat krampjes achter me schaambot zeg maar. Maar ik dacht dat ik er te veel op letten ofsow. Ik laat het morgen horen wat het was.
Met dat slijm begrijp ik ook niet zoveel meer van. Normaal had ik meestal rond dag 14 of 15 dunnige slijm en rechtbaar. Amper een kleur te bekennen. Deze maand ben ik begonnen met ovu testen en wat blijkt heb gisteren een positieve ovu test gehad, maar dikke gelige slijm. Wel veel moet ik erbij zeggen. Dus ik was daar ook van in de war. Hoe betrouwbaar zijn ovulatietesten?
iemand ook ervaring met postief testen maar toch al eeder ei gehad hebben? ik twijfel namelijk nogteeds of ik wel de dag na de positieve test mijn ei gehad heb en niet eerder. want alle symptomen van mijn eisprong(die ik anders ook altijd heb) waren bij mij al eerder en dat in combi met lagere temp in eens en na twee dagen stijging en veel rekbaar slijm. iemand dit ook eens gehad?
Hallo Ik had eergister en vandaag een klopje dik doorzichtig rek baarslijm. terwijl ik mijn ei al gahad heb die heb ik namelijk gevoeld als het goed is Mijn temp is aan het stijgen dat betekend toch ook dat je ei is geweest ik snap er echt niks meer van. liefs maria
Mijn ovutest klopt wel. Ik heb gisteren mijn eisprong gehad en dit heb ik ook vernomen. Kreeg hele kleine steekjes. Ik heb net weer effe een ovu test gedaan en deze was negatief. Mijn ei is dus al gesprongen. Maar we hebben goed geklust dus we zien het wel weer.... Ook heb ik jeukende tepels sinds vanmorgen dus het zal wel kloppen... maar was bij mij wel in die 24 uur en daarvoor teste ik steeds negatief...
Oja en echt amper slijm te herkennen en nog steeds gelig, dus dat is weer een verandering bij mij. Ik temp zelf niet dus ik weet ook niet hoe je dat kan zien, of jij je ei echt al hebt gehad. Om eerlijk te zijn dacht ik dat ik mijn ei deze maand al heel vroeg had, omdat ik echt pijntjes had enzo. Nu blijkt toch dat ik het later heb....
Bij mij werkt de slijm methode beter dan het voelen van je ei, steekjes hoef je ook niet te voelen om het moment dat ie springt, kan ook ervoor of erna. ik heb op een site over vruchtbaarheid gelezen dat je slijm heel snel na je ei afneemt, en bij klopt dat tot nu toe vrij aardig.