Hallo allemaal Ik wil even iets voorleggen en jullie mening want ik heb een discussie met mijn man. Het zit zo: Mijn tandarts zegt dat mijn bovenste 2 verstandskiezen moeten worden verwijderd (ik heb er nu nog geen last van, maar dat komt volgens hem vanzelf). Vorige keer dat ik een verstandskies heb laten verwijderen was ik er ruim een week ziek van en hielpen zelfs de zware pijnstillers (ibuprofen 600 mg) niet echt goed. Ik heb net een afspraak gemaakt en ben pas in April aan de beurt. Ik vroeg aan de assistente of het uitmaakt als je zwanger bent. Die zei dat je de 1e drie maanden dan niet mag worden behandeld en dat je daarna alleen paracetamol mag gebruiken. We willen dus graag zwanger worden, maar ik heb zoiets van, misschien is het beter te wachten tot na die verstandskiezen eruit zijn. Volgens mijn man maakt dat niks uit en moeten we dus gewoon doorgaan met zwanger proberen te worden. Tja, lekker makkelijk praten denk ik dan, jij hebt er geen pijn van en bovendien lijkt het me niet zo fijn voor de foetus, al die paracetamol en stress van zo'n behandeling. Wat vinden jullie?
Paracetamol kan geen kwaad.. Ik zou gewoon door proberen te gaan klussen en mocht je zwanger zijn in April het eerst voor te leggen met de tandarts zelf. Misschien dat je na die 3 maanden wel behandeld kan worden.
Ik zou denken als je zwanger bent tegen die tijd probeer je de behandeling toch gewoon uit te stellen als je het echt niet ziet zitten? Bovendien zegt de vk dat je zonder problemen paracetamol kunt nemen in je zwangerschap, weet niet precies meer hoeveel je er mag per dag maar ik vond het echt veel!
ik zou die afspraak laten staan en tegen die tijd zien of ik zwanger was. Dan kan je de afspraak altijd nog verzetten. Zou 'm trouwens dan idd wel verzetten tot na de bevalling, want ik heb ze zelf ook laten verwijderen en heb er ook last van gehad. Van m'n bovenste trouwens heel weinig, van mijn onderste heel veel. Maar mijn onderste zaten ook over dwars onder de huid dus waren ontstoken geraakt. Best kans dat ze bij jou bovenin ook weinig pijn doen hoor! Als ze gewoon recht zitten en goed doorgegroeid zijn, zou het niet veel pijn moeten doen nadien. sterkte!
Tezz, Ja bij mij zijn ze goed doorgroeid dus hoop dat je gelijk hebt. Vorige was een onderste en ik vond dat echt vreselijk pijn doen. Daarbij nog koorts en overgeven. Ik heb toen zelfs gezegd dat ik liever weer van een baby beval. En dan dat vieze spul waar je mee moet gorgelen, bah! Weet nog dat toen ik in de spiegel keek, ik zag dat heel mijn onderkaak was opgezwollen; het zag er niet uit! Alsof ik was mishandeld ofzo. Viel ook nog 3 kilo af doordat ik niks kon eten, alleen vloeibaar. Maarja, klink nu als een zeur...Denk dat niemand het leuk vind toch?
ik heb mijn verstandskiezen ook laten trekken en dezelfde dag had ik er al helemaal geen last meer van. kon gewoon alles eten. mijn vriend daarin tegen die moest ze in het ziekenhuis eruit laten halen en die kon echt 2 weken niets eten. ik had me verstandskies er woensdag uitlaten halen en hij donderdag. hij had ook zware medicijnen nodig en ik heb helemaal niets gebruikt ik denk ook dat het te maken heeft hoe ze in je mond zitten dus ik zou afwachten tot april en dan kijken wat je doet
Hoi, Mocht je tegen die tijd zwanger zijn, dan kun je toch altijd de afspraak afbellen of verzetten? Als je dat ruim vantevoren doet (bijvoorbeeld minstens een week vantevoren) is dat heus niet zo erg hoor.
ik heb ze alle 4 eruit laten halen, waarvan er 2 scheef onder mijn tandvlees zaten, heb nergens last van gehad! het was ondanks veel duw en trekwerk zo klaar en ook de dagen erna deed het nauwelijks pijn. ik vind wel dat het lang duurt voor je aan de beurt bent, toen ik belde kon ik een week later al terecht
Ik kon ook meteen terecht toen ik me verstandskiezen er uit moest laten snijden. En ik heb ze alle 4 appart laten doen, misschien ligt het er aan of je het bij een tandarts of kaakchirurg doet? Ik bij een kaak chirurg.
Bel voor de zekerheid de huisarts op. Pcm mag gewoon als je zwanger bent. Succes ermee. Ik vind de tandarts zooo eng
Het enige wat ik even wil zeggen is je bent nog altijd wel eigen baas over je eigen lichaam, wat een dokter of tandarts ook zegt dus tjah. Ik zelf loop al 2 jaar met half door groeide verstandskiezen en ze kunnen niet doorkomen waarschijnlijk maar ik wil ze toch pas laten verwijderen als ik er ECHT last van krijg. Verder weet ik ook dat het wel gevaarlijk kan zijn als het tijdens je zwangerschap mis gaat met je verstandskiezen. Als je een ontsteking krijgt dan heb je kans op een miskraam en vroeggeboorte google dat maar is. Succes nog
Ik vind het een geweldig onderwerp... brrrr Ik ben nu gelukkig van al mijn verstandskiezen af! Maar de laatste is er achteraf uitgegaan toen ik nét over tijd was! Volgens mijn gyn mag je écht wel 8 paracetamol per dag als je zwanger bent. Maar voor jouw gemoedsrust heb je recht op je eigen vk/gyn die je dat verteld toch? Wat ik wel wil adviseren áls je gaat (zwanger of niet) begin een dag of 5 van te voren met elke morgen en avond 2 paracetamol te slikken. Op die manier heb je een basis en dát is waar paracetamol mee werkt. Het is geen snelwerkende pijnstiller zoals de brufen-variaties, maar eentje die opbouwt. Én neem bijv. een cool-pack mee. Kan je meteen koelen. Ik heb er ontzettend last van gehad toen die laatste er uit ging. Maar dat was de enige die door de chirurg eruit werd gehaald en vervelend zat. Hij heeft dus flink moeten douwen en trekken. Dus mijn kaak deed gewoon ontzettend zeer. Maar na een week kon ik gewoon weer praten en lachen.
Ik denk dat ik niet ga als ik zwanger word. Ik hoor veel mensen die zeggen : 'oh die van mij moesten er ook uit volgens m'n tandarts, maar ze zitten er nog steeds en ik heb geen last'.
Heb geen ervaring met het trekken van kiezen. Ben wel bij de huisarts geweest voor meer info over pijnstillers. Hij zei mij dat ibuprofen de eerste 6 maanden van de zwangerschap geen kwaad kan. Alleen het laatste trimester kan het kwaad wegens bloedstroom in de navelstreng oid. Omdat ik dit nogal verassend vond heeft hij het ook nog opgezocht in zijn computer, en hij bleef hier bij. Maarja, je bent doorgaans toch zo voorzichtig tijdens een zwangerschap. Durfde het toch niet aan om ibuprofen in te nemen.