raar gevoel in buik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bob, Jun 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bob

Bob Nieuw lid

Jun 12, 2006
    3
    0
    0
    Hallo

Ik ben 20 weken zwanger. Ik heb sinds kort steeds een gespannen gevoel in mijn buik wat dan na een tijdje weer verdijnt. Zijn dit harde buiken? Het doet geen pijn alleen een raar gevoel. 4 weken geleden had ik dit ook maar is toen weer weg gegaan. Zou het ook kunnen zijn dat mijn baarmoeder nu snel groeit dat ik daarom dat rare gevoel heb. ook heb ik gezeur onder in mijn buik. Dit heb ik heel mijn zwangerschap al.
    Moet ik mijn zorgen maken? Het kindje voel ik goed.

groeten Bob

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bob,

nee hoor, je hoeft je geen zorgen te maken.
    Het gevoel wat jij omschrijft zijn inderdaad harde buiken. Dat zijn samentrekkingen van de baarmoeder, dat is eigenlijk een grote spier en die trekt af en toe samen. Dat kan zeker vaker voorkomen als je een groeispurt hebt. Het gaat vanzelf weer over. Soms zie je dat je het vaker krijgt als je heel druk bent geweest, dan moet je het wat rustiger aan doen.
    Zeurende pijn onderin de buik hoort er ook bij. Alleen moet je wel alert zijn op een blaasontsteking. Als je pijn hebt bij plassen of een branderig gevoel, of je moet heel vaak terwijl er niet zoveel komt, dan moet je even je urine na laten kijken bij de huisarts.

Mirjam

Share This Page