Meer vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Esje25, 12 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo redder in nood

Ik ben volgens de telling nu bijna 9 weken zwanger, alleen ben enorm dik, pas mijn kleding niet en moet echt de positie kleding aan.
    De laatste menstruatie was heel vreemd. Begon al 5 dagen te laat, duurde 5 dagen, drie dagen niks en toen weer 2 dagen. Kan het zijn dat ik toch 5 weken langer zwanger ben?
    En mijn volgende vraag: De verloskundige wil een bijdrage( €35,-) voor het informatiegesprek voor de screeningsecho.Wil ik dit niet betalen, komt er geen gesprek en krijg ik geen echo, terwijl dit voor elke zwangere in Nederland vergoed word.
    Klopt dit wel?

Gr. Esther

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Esther,

Gefeliciteerd!
    De kans dat je vijf weken langer zwanger bent als je zo'n duidelijke laatste menstruatie hebt gehad, schat ik zeer klein in. Het kan natuurlijk wel maar een echo zou dat moeten uitwijzen. Dit voor de termijn en uitgerekende datum en ook om te kijken of het er eentje is.

De screeningsecho is bij 20 weken, neem ik aan? Daarvoor kan een bijdrage gevraagd worden. Dit is afhankelijk van je verzekering of het vergoed wordt. Overleg eens met je verzekering.

De echo in het begin van de zwangerschap om de termijn te berekenen en om te kijken of het er een is, wordt altijd vergoed.

Groetjes en succes,
    Japke

Deel Deze Pagina