Nu testen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Shannn, Nov 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    Hoi iedereen,

Ik ben 1 maand geleden gestopt met de pil. Mijn laatste menstruatie begon 17 oktober.
    Mijn cyclus is heel erg wisselend!

Ik heb sinds gisteren last van bruine afscheiding, ook last van een gevoelige vagina en sinds vorige week last van gevoelige borsten. Het zijn ook kenmerken van het opkomen van een menstruatie. Mijn collega's vragen ook steeds of ik zwanger ben.

Zou ik nu al kunnen testen? of wat denken jullie doen?

Groetjes Shan

2. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    En vanmorgen werd ik opeens duizelig. Hier heb ik nooit last van gehad.

3. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

Aug 10, 2016
    3,292
    2,189
    113
    Female
    enschede
    Als je laatste menstruatie begon op 17 okt
    Dan zou ff gemiddeld je eisprong plaat kunnen vinden tussen 30-10 en 03-11
    Maar dat is uiteraard een gemiddelde elke vrouw is anders ik heb bijv deze ronde pas de eisprong gehad op dag 19/20
    Ik zou dus in jou geval pas testen na 14-11
    Maar ook omdat je net gestopt bent met de pil kan je cyclus nog ontregelt zijn dus hou daar ook rekening mee.
    De gevoelige borsten en andere kwaaltjes kunnen ook komen door de aanmaak van progestoron wat plaats vindt na de eisprong.

4. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ben 2 dagen later dan jou.. en ik test zelf 18e pas. Dit is dan 14 dagen na DPO.
    Ik hou zelf rekening mee met 30 dagen, de zwangerschappen hiervoor testte ik vrij snel positief maar werd altijd paar dagen terug gezet (late eisprong).

Ik heb wel sinds gisteren (vrijdagnacht/zaterdag-ochtend de eisprong gehad) lichte krampjes .. maar daar probeer ik me niet teveel op te concentreren..

Zou natuurlijk erg leuk zijn als het (weer) in 1x lukt..

5. pienvd90

pienvd90 Fanatiek lid

Feb 15, 2016
    1,198
    608
    113
    Female
    Dat waren ook mijn eerste symptomen alleen kan het ook van het ontpillen zijn.

6. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    Bedankt voor jullie reacties!!

Ik ga volgende week een test doen!

7. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    Ik hoop het voor je!! Ben benieuwd

Springboon likes this.
  8. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    Vannacht een beetje bloedverlies, maar het zet niet echt door. Normaal vloei ik meteen heel erg.

Ook geen last van krampen of iets dergelijks.

9. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Wanneer is je nod?

10. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    rond 14/15 november

11. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Je bent net gestopt met de pil dus houd er rekening mee dat je cyclus langer/korter kan zijn en je menstruatie ook kan veranderen

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Je bent pas een maand geleden gestopt met de pil.
    Je lichaam is nog volop bezig met het zelf opstarten van je natuurlijke cyclus.
    Hier kunnen allerlei kwaaltjes bij horen die lijken op zwangerschapssymptomen.

Zolang je niet weet wanneer je eisprong exact geweest is weet je ook niet wanneer je nod is.

Mocht je wel een nette cyclus hebben en inderdaad je nod hebben op bijv 15 november dan ben je nu pas 7dpo!
    Dat is echt nog te vroeg om te testen en om al kwaaltjes te hebben sinds eergisteren.

Gevoelige borsten die jij noemt kan ook een teken zijn van een naderende eisprong.
    Het kan nu dus echt nog alle kanten op.

Probeer beetje te relaxen en niet overal op te letten.

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maar wat is normaal en wat is een normale cyclus? Normaal is niet de afgelopen periode dat je aan de pil bent geweest. De menstruaties van de afgelopen tijd kun je dus niet vergelijken met de menstruaties welke je nu gaat krijgen. Die je nu krijgt is door je lichaam zelf geregeld. Die je krijgt als je aan de pil bent, wordt door de pik geregeld en is eigenlijk een neppe menstruatie. Ik had bijvoorbeeld erg heftige 'menstruaties' van een week toen ik aan de pil was. Toen ik stopte met de pil, was het ineens heel anders.. mede daarom ook niet meer aan de pil gegaan.
    Hoelang heb je aan de anticonceptie gezeten? De klachten welke jij omschrijft kunnen ook wat het ont pillen zijn en dit kan nog wel even duren helaas..
    Veel succes met alles en hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben.

Shannn likes this.
  14. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik zou pas rond de 17e eens kijken of je dan nog niet ongesteld bent geweest
    Nog niet zou je een testje kunnen doen
    .

Ik zit zelf nu 5dpo en voel wat krampjes.. maar ik wacht mooi tot min
    De 18e

Shannn likes this.
  15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Het kan ontpillen zijn ja. Maar het kan ook zomaar raak zijn. Als je er goed tegen kunt dat een test negatief is, zie ik niet in waarom je niet eerder een vroege test zou doen. Het kan dan wel alsnog mis gaan, maar dat kan altijd.
    Zelf ben ik daar heel nuchter in en het voorkomt voor mij de tegenvaller bij het zien van bloed. Ik heb liever zelf in de hand wanneer ik weet waar ik aan toe ben. Dus ik waag er meestal een paar testen aan elke maand (in de hoop dat dat tweede streepje toch nog komt).
    Ik zou overmorgen een vroege test proberen denk ik. Hopelijk zie je een tweede streepje!

16. Melliequ

Melliequ Nieuw lid

Nov 8, 2017
    1
    0
    1
    Female
    Heyhey dames...

Ik ben nieuw hier en ik las eigenlijk alleen maar alle forums en nu zit ik zelf met nog al iets vervelends... ik heb om te beginnen een regelmatige cyclus van 31 dagen. Ik heb een kinderwens en heb om de dag onveilige seks met mijn vriend. Ik gebruik al 2 jaar geen anticonceptie meer we zijn mu 4 maanden bezig met proberen maar word elke maand gewoon netjes op tijd ongesteld. Tot deze maand, 3 november had ik ongesteld moeten worden en ik ben op 26 okt begonnen met bloeden, het zijn elke dag maar een paar druppels en zonder slijm of stolsels het is gewoon weg geen mestruatie. Ik heb 1 nov en 6 nov een test gedaan maar beide negatief. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn met dezelfde ervaring als ik? Die wellicht later wel positief testten. Ik hoop het natuurlijk heel erg maar ik ga er niet van uit, want de test is negatief. Naja in ieder geval bedankt !!

17. Shannn

Shannn Lid

Nov 5, 2017
    22
    3
    3
    Female
    Ik ben daar zelf ook nuchter in. Misschien ga ik dadelijk nog snel naar de Kruidvat! Thanx voor je reactie ;)

skiwi likes this.
  18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Welkom! Ik zou ff een eigen topic aanmaken met jouw vraag. Dan krijg je waarschijnlijk meer reacties

19. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

Oct 27, 2017
    354
    152
    43
    Female
    Hee Shannn,

De eerste maand na dat ik gestopt was met mijn pil, voelde ik ook vanalles...
    Vooral pijnlijke borsten vielen op, mijn vriend mocht er nog niet naar kijken of ze deden al pijn :roflmao: bij wijze van spreken natuurlijk.
    Ik had toen een korte cyclus van 25 dagen. Mijn menstruatie begon lichtjes, met eerst wat bruinverlies.
    Tweede ronde dacht ik weer vanalles te voelen, negatief getest op dag 30 en op dag 32 toch ongesteld geworden.
    Derde ronde heb ik het wat los gelaten, ik maakte mijzelf anders gek bij alles wat ik voelde.
    In die ronde heb ik enkel last gehad van steekjes in mijn buik. Op een bepaalde dag kreeg ik dan weer bruinverlies en was ik dus overtuigd dat mijn menstruatie er weer was.
    Dag nadien was dit echter verdwenen... Ik heb nog een week gewacht (tot dag 37) omdat ik niet weer een negatieve test in handen wou hebben.
    En toen bleek de test dus dik positief te zijn!
    Intussen 7 weken ver. Pijnlijke borsten heb ik op geen enkel moment gehad, sinds week 6 heb ik wel vlagen van misselijkheid.

Duidelijk voorbeeld dus dat je lichaam je voor de gek kan houden!
    Focus niet teveel op wat je voelt en probeer het los te laten.
    Ik verplichte mezelf in de derde maand telkens om aan iets anders te denken als mijn gedachten afdwaalden!

Het zou natuurlijk super zijn voor jou als het nu al positief is, maar hoop er niet teveel op, anders is de teleurstelling misschien te groot.
    Veel succes!! :thumup:

Springboon and Shannn like this.
  20. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @PetiteBelge
    Ja dat doe ik dus ook..
    Loslaten.. al voel ik (ondanks dat ik druk bezig ben) wel steekjes maar negeer het meer.. ben nu 6dpo en de steekjes zijn aanwezig maar niet op voorgrond..
    Ik zie vanzelf wel hoe het verloopt en ben ik 18/11 niet ongesteld ga ik testen eerder niet

Share This Page