Hoi allemaal.. Ik moet echt iets opbiechten.. vorige maand hebben mijn vriend en ik het over kindjes gehad en gezegd dat we er in januari voor willen gaan. Nu zijn we in een maand tijd zo ver gekomen dat ik ben gestopt met de pil en dat we gelijk ervoor gaan! Dus niet eerst met een jasje aan klussen Maar... vanaf het moment dat we hadden besloten om ervoor te gaan vorige maand, ben ik zeeeeeeer onzorgvuldig met mijn pil om gegaan.. (Ik werd altijd misselijk van de gewone pil en hij bleef in mijn keel hangen (ja hoe klein hij ook is..) dus ben ik twee jaar terug overgegaan op de pleister pil. Ik ben op 12 oktober ongesteld geworden, ik moest op 15 oktober weer mijn 1e pleister opplakken, de 22e de 2e pleister plakken en de 29e mijn 3e pleister plakken.. maar mijn eerste pleister heb ik pas 31 okober geplakt.. Ik vind het echt heel erg wat ik gedaan heb en voel me er ook heel erg schuldig over tegenover mijn vriend. Hij weet wel dat ik later de pil heb genomen deze maand dan gebruikelijk, omdat ik mijn pil nog niet in 'bezit had'. Ik redde het niet om naar de apotheek te gaan, dus had mn zusje hem opgehaald, maar we liepen elkaar een paar keer mis en daardoor had ik hem pas een aantal dagen later. Hij weet dus wel dat ik hem later heb geplakt dan normaal, maar hij weet alleen niet wanneer. Ik heb het hem niet durven zeggen! Afgelopen maand is het topic 'kindjes' bij ons heel uitgebreid besproken en hij wil het ook heel erg graag. Maar toch heb ik het gevoel dat ik hem heb bedrogen wat betreft mijn pil, maar ik kon er niets aan doen! Ik wil het gewoon zo graag (en hij gelukkig ook!) Ik heb (denk ik) 28 oktober mijn eisprong gevoeld. Wel moet ik erbij zeggen dat ik bewust niet rond die dag heb willen klussen. De 31e heb ik dus mijn eerste pleister opgeplakt en donderdag 03 november hebben we besloten om te stoppen met de pil en om nu al ervoor te gaan.. nu is het zo dat ik nog steeds aan het wachten ben op mijn onttrekkingsbloeding. Normaal gesproken hoort die 3 a 4 dagen na het stoppen met de pil te komen en heb ik al een week van te voren pijnlijke borsten en de dag zelf last van mijn buik, maar nu is hij er nog steeds niet! En ook mijn klachten niet! Ik heb ook helemaal geen symptomen, alleen dat mijn onttrekkingsbloeding nog niet is geweest.. zou ik morgen al een test moeten doen? Ik voel me niet zwanger, maar ik zou die bloeding toch moeten krijgen..?? Sorry voor dit hele lange verhaal.. ik moest het gewoon kwijt en please, veroordeel me niet.. ik voel me al super schuldig
Hoi, Ik heb geen ervaring met de pleister dus daar kan ik je helaas niet bij helpen. En of je goed te werk bent gegaan daar weet je zelf al het antwoord op natuurlijk. Het was niet al te netjes van je, maar gelukkig is het wel zo dat je vriend ook graag een kindje wil met je. Het zou duizenden malen erger zijn als hij het niet zou willen en je dan "vals" zou spelen met de bescherming....... Ik veroordeel je ook niet meisje, absoluut niet. Eigenlijk begrijp ik je maar al te goed, je wil zo graag!!!! Je kan natuurlijk altijd een test doen, maar misschien dat je cyclus een beetje van slag is omdat je de pleister niet juist gebruikt hebt. Ik weet wel dat dat met de gewone pil kan gebeuren, maar nogmaals ik heb geen ervaring met de pleister. Gooi er een testje tegenaan en dan weet je vanzelf meer. Al met al, ik hoop dat je voor jezelf dit een plekje kan geven en wens je heel veel succes met zwanger worden!!!!!!
Ehm, hoe zal ik dit rustig verwoorden? Ik vind het niet echt netjes wat je hebt gedaan, maar goed, dat geef je zelf ook al aan. Ik wil je ook geen schuldgevoel aanpraten, maar ik zie dat je dat zelf aan hebt gedaan. Wat ga je nou zeggen als je wel deze ronde zwanger blijkt te zijn? Ik heb geen verstand van de pleister-pil.. Het is ook moeilijk dan om voor mij te zeggen of het precies zo is als de gewone pil en dat je kan gaan ontpillen. Dat is met de gewone pil wel het geval, maar lijkt hij op de mirena is er wel een kans dat je meteen vruchtbaar bent. Misschien wil je dat nog even uitleggen? Misschien toch maar een testje wagen of anders over een paar dagen.. Als ik het goed lees heb je dus je eisprong gehad op 28 oktober? Dan kun je beter nog een paar dagen wachten denk ik.. Aan de ene kant wil je graag een kind en hoop je dat je deze ronde al zwanger bent. Maar mocht dit zo zijn, begin je al niet leuk, je begint je zwangerschap met een leugentje.. Jammer, dat had niet gehoeven.. Wil je het wel vertellen als je niet zwanger blijkt? Succes hiermee
Dank je wel Esther! Lief van je. Ik had dit ook echt NOOIT mogen doen.. maar op de een of andere manier dacht ik er toen helemaal niet over na.. heel raar en nu ben ik terug aan het denken en voel ik mij zo ontzettend rot!!! Ik schaam me dood dat ik dit heb kunnen doen! Ik denk niet dat mijn vriend het erg vind dat ik dit gedaan heb, maar toch.. ik walg er zelf gewoon van dat ik dit heb kunnen doen! Ik ga het hem wel zeggen, want ik wil en kan dit niet voor hem 'achter houden'. Hij zal er vast heel hard om moet lachen, dat ik me hier zo druk om maak.. ik vreet me altijd op als ik iets fout doe of zo en hij lacht het dan weg.. tis zo'n lieverd! Hoop dat ons toekomstig kindje super veel op hem gaat lijken!
@fluff De pleister pil is hetzelfde als de 'gewone' pil. Hij geeft iedere 24uur hormonen af. Dus het ontpillen hierbij is hetzelfde als de gewone 'slik-pil'. Je hebt helemaal gelijk, ik snap mezelf ook echt niet dat ik dit heb kunnen doen! Ik had nu nog gewoon de pil door willen gebruiken tot december zoals we in eerste instantie af hadden gesproken, ik was dan wel later begonnen, maar we hadden afgelopen donderdag zo'n goed gesprek, dat we besloten om nu al te stoppen. Dit hoopte ik natuurlijk, maar dit had ik niet verwacht! Hij weet wel dat ik later dan normaal ben begonnen met de pil afgelopen maand. Ik kon hem niet ophalen bij de apotheek, dus had mn zusje het opgehaald, maar we liepen elkaar mis dus vandaar dat ik hem een paar dagen later pas binnen had. Hij weet alleen niet wanneer ik hem ophad geplakt.. Maar zoals ik in mn berichtje naar Esther schreef ga ik het wel zeker zeggen! Heb zo iets nog nooit eerder gedaan, uberhaupt nog nooit iets voor hem verzewegen en nu merk ik maar altegoed waarom niet! Dit is echt verschrikkelijk, nu begrijp ik de uitdrukking 'Schuldgevoel knaagt aan je' nou dat is dus echt zo! (en mijn verdiende loon..) Bedankt evengoed voor je reactie!! En ik laat het weten..
Maak het niet te moeilijk voor jezelf. Je kan er nu niks meer aan doen. Je hebt jezelf al flink op je kop gegeven en waarschijnlijk doe je het nooit meer Nou, dan is het goed. Nu tijd om verder te gaan. Eerst afwachten of je echt wel zwanger bent, ben je dat, dat is het even slikken, opbiechten, erom lachen en ontzettend gelukkig zijn met je partner! Ben je niet zwanger, ook even slikken, opbiechten, er hard om lachen omdat je net zo'n ongeduldige stresskip bent als de meeste dames en dan weer doorgaan Je hebt er wel een les van geleerd, iets zorgvuldiger omgaan met de pil.. Maar dat hoeft nu ook niet meer, want jullie zijn gestopt. Succes met zwanger worden
Wanneer je zwanger blijkt zou ik het wel ff opbiechten haha. waarschijnlijk is ie zo blij dat t m geen drol interesseerd maar dan ben je t wel kwijt blijkt je niet zwanger... wat niet weet wat niet deert toch? je hebt er iig van geleerd
dat gevoel ken ik als ik iets niet durf te zeggen terwijl het achteraf niet zo erg is gaan mijn vriend ook lachen
Ik zou zeggen, maak je niet zo druk. Het is niet zo dat hij geen kindjes wil en je weet nog niet eens of je zwanger bent. Ben je wel zwanger? Nou super en 1 maandje eerder dan hij in gedachten had, komt hij wel weer overheen hoor. Wel spannend, wanneer ga je een testje wagen?
ik zou t eerlijk opbiechten eerlijk is aller belangrijkste en hoe kan je je kindje later leren eerlijk te zijn terwijl je dan zelf met zo`n geheim rond loopt?? succes ermee
Ik ga het hem zeker zeggen, gelijk als hij thuis is van zijn werk! Dit vreet al dagen een mij.. wat zeg ik.. weken! Het lucht wel op dat ik het er hier even over kan hebben.. dus thnx @dees erg is dat he? Heb dat zo vaak, al is het iets onnozels dan ben ik me daar zo druk om aan het maken en als ik het dan zeg dan begint mijn vriend altijd te lachen dat hij allang had gezien dat ik ergens mee worstelde en dat ik me niet zo aan moet stellen en 9 van de 10 keer is er ook gewoon niets aan de hand.. ach ja.. ik denk dat wij daar vrouwen voor zijn hahaha Ik wil trouwens zaterdag pas gaan testen als ik dan nog niet ongi ben.. als ik dat vol kan houden volgens de calculator kan ik vanaf morgen testen.. maarja.. die teleurstelling als het dan niet zo blijkt te zijn.. Maar dames, bedankt voor jullie reactie!
dat je je hierover schuldig voelt, hij wilt het toch ook graag? wat maakt het dan uit of je nu al zwanger ben of in januari?
@roxena dat klopt, dat maakt ook niets uit.. en wij zouden het ook helemaal niet erg vinden als ik nu zwanger zou zijn, maar de manier waarop is het probleem, dat ik afgelopen maand zo heb gedaan met de pil.. daar voel ik me heel erg schuldig om. Maar dat ga ik vanavond de wereld uit helpen
Zou toch geweldig zijn als je zwanger blijkt te zijn, het is iets wat jullie beide willen. Niet schuldig over voelen hoor!
He, ik zou me er ook niet te druk over maken hoor en zeker als je niet geklust hebt rond je eisprong. (paar dagen ervoor en 1 dag erna) Het kan natuurlijk raak zijn, maar houd ook rekening met ontwenningsverschijnselen van de pil en duren soms wel maanden. Die komen vaker dan niet overeen met zwangerschapsverschijnselen. Als je eind oktober je eisprong hebt gevoeld, moet je 2 weken erna ongesteld worden. Je bent daarna pas begonnen met je pleister maar volgens mij onderbreek je dan niet de cyclus die al loopt. Je kunt misschien zwanger zijn, maar eerlijk gezegd denk ik het van niet als ik je verhaal zo lees. En gewoon zeggen waar je mee zit. Breng het niet heel zwaar, maar gewoon dat je misschien wel eerder beet zou kunnen hebben, omdat de nieuwe pleister 2 weken later was geplaatst. Succes!