iets mis?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline23, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline23

eline23 Niet meer actief

Wij zijn nu 5 maandjes bezig om te proberen zwanger te worden, helaas is dit tot op heden nog niet gelukt.
    Mijn cyclussen variëren van 31 tot 37 dagen, dit is dus erg wisselend, zou teunisbloemcapsules helpen om mijn cyclus regelmatig te krijgen?

Mijn vriend heeft voor mijn tijd ook een vriendin gehad met wie hij heeft geprobeerd om een kindje te krijgen, dit is niet gelukt. Hij heeft wel zijn zaad laten onderzoeken maar dit was allemaal super goed,zij wilde zich nooit laten onderzoeken. De uitslag van mijn vriend zijn zaad is dus supergoed, ondanks dat is het nog steeds niet gelukt om zwanger te raken,nu vroeg ik me af kan er ondanks de goede uitslagen toch zo zijn dat zijn zaad niet goed is?

Voor 2 jaar terug ben ik van mijn ex vriend (ongepland) zwanger geraakt dit is toen helaas een miskraam geworden, ik weet dus wel dat zwanger worden voor mij mogelijk is.

Ook zijn we natuurlijk nog maar kort bezig,voor mijn gevoel voelt dit helaas al als een eeuwigheid..
    Dus ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?!

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het kan aan zoveel factoren liggen waarom het (nu even) niet lukt.
    Het is vervelend, je hebt het in je hoofd en je wilt zo graag. Helaas kun je het niet plannen.

Wij zijn allebei ook perfect in orde op mijn wisselende cyclus na dan en inmiddels zitten we in ronde 15. En wij krijgen nog geen behandelingen omdat alles in orde is. Dus gewoon frequent blijven oefenen ;)

3. eline23

eline23 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie.
    Jeetje, 15 maanden is ook al lang zeg, hopelijk hebben jullie snel een positieve test!:D

4. Memories

Memories Niet meer actief

5 maandjes is natuurlijk nog helemaal niet lang vind ik ..
    maar natuurlijk baal je dat het nog niet is gelukt.

het kan idd van alles wezen, maar het komt vast wel goed <3

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    5 Maanden is echt nog niet lang hoor. Even voor je beeldvorming. Bij Sam was ik pas in ronde 18 zwanger. Toen we voor een broertje of zusje gingen was ik in 1 keer zwanger, maar eindigde in een miskraam. 3 Maanden daarna weer zwanger, weer een miskraam. Toen pas na 1,5 jaar weer zwanger. Dus er is geen pijl op te trekken ;)

6. eline23

eline23 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Nee, 5 maanden is misschien nog niet heel lang, maar het voelt wel al heel lang;).
    Ben gewoon bang dat er met het zaad van mijn vriend wat mis is, hij heeft ongeveer 3,5 jaar geleden zijn zaad dus laten controleren,maar be nu dus bang dat het verslechterd is, weet dus niet of zoiets kan?!

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    De kwaliteit kan enorm verschillen. Als er een griepje of koorts is geweest kan de kwaliteit iets minder zijn. Het is echt een moment opname. Ik zou je niet druk maken over zijn zaad. Mocht je je druk maken over je onregelmatige cyclus zou je eens contact op kunnen nemen met je huisarts.

8. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    hallo Eline,

Ik snap precies wat je bedoelt. Wij gaan nu ronde zes in zonder resultaat.
    Vorige maand wel een vmk gehad. Allerlei gedachten vliegen bij mij ook door mijn hoofd; is alles wel goed met mij, mijn menstruatiepijnen zijn namelijk ook erg wisselend. De ene maand heb ik veel last en de andere maand weer niet. Mijn doc zegt dat dit normaal is.

Er zijn dames bij wie het allemaal nog veel langer duurt, dus eigenlijk mag ik van mezelf niet echt klagen. Maar toch is elke maand te lang. En angst doet een hoop.

Hopelijk is het voor ons gauw raak.

liefs

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    ALs je bezig bent duurt iedere maand gewoon te lang!
    Ik heb verschillende ervaringen, bij de eerste er 4 maanden over gedaan met 1 miskraam tussendoor, bij de tweede 8 maanden met 3 miskramen tussendoor.
    De derde met ronde 2 raak en de 4e heb ik er 16 rondes over gedaan.
    Lastig te zeggen!

10. roosje4you

roosje4you Nieuw lid

20 okt 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 19 jaar en heb vorige week 4 zwangerschapstesten gedaan allemaal positief heb het inmiddels mijn ouders verteld en staan achter mijn keuze dat ik het wil houden. Heb vd week ook een clearblue test gedaan die gaf aan 4-5 weken zwanger.. Nu verlies ik sinds gisteren bloed het begon met bruinachtig roze bloed en is inmiddels rood van kleur als ik lig bloed het niet maar als ik naar de wc ga zie ik duidelijk bloed en als ik gewoon beweeg zit er ook bloed in de maandverband ik heb geen krampen wel wat last van mijn rug en m'n tepels zijn minder gevoelig als hiervoor. Heb de dokterswacht gebeld maar die kunnen niks voor me doen en zeggen dat er op een echo waarschijnlijk nog niks te zien is en dat ik morgen naar de huisarts moet gaan. Ik ben zelf erg bang voor een miskraam :(
    Komt iemand dit verhaal bekent voor??

11. Memories

Memories Niet meer actief

@roosje ik denk dat je beter een nieuw topic kan openen want dit is het topic van Eline23 en zo raakt het een beetje in de war..

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

@Roosje: Erg ondoordacht om zulke dingen te posten in het subforum "zwanger worden"! Je kunt beter een topic openen in het daarvoor bestemde subforum.

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Eline: ik herken het gevoel ook zeker. Jullie zijn klaar voor een kindje en dan zou het superleuk zijn dat je dan ook gelijk zwanger bent.

Wij gaan nu ronde 9 in zonder resultaat en beginnen ons ook wel een beetje zorgen te maken of alles wel in orde is.

Laten we maar hopen dat we allemaal een keer zwanger worden! :)

14. eline23

eline23 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Ja idd, wij zijn inderdaad helemaal klaar voor een kindje:D
    Was al met ovulatietestjes begonnen en temperaturen,dus dacht het wel steeds op de juiste momenten het te doen, maarja nu maar hope dat het snel raak is, ook bij jullie!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik weet niet hoe lang jullie doorgaan na een positieve ovulatietest?
    Maar innen 1 tot 2 dagen na de positieve test, springt het eitje pas hihihi

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ookal voelt 5 maanden voor jou waarschijnlijk als een eeuwigheid, het is niet lang hoor! En omdat jij al eerder zwanger bent geweest en hij goed zaad heeft weet je in ieder geval dat jullie allebei vruchtbaar zijn.

Het zal lang voelen omdat je bij je ex-vriend ongepland zwanger raakte en nu je het wel 'plant' lukt het even niet, dat is frustrerend. Maar heb geduld!
    Ik heb zelf tarwekiemolie gebruikt en de tweede ronde dat ik dat gebruikte was ik zwanger. Kan natuurlijk toeval zijn maar hee, baat het niet dan schaadt het niet! ;)

17. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Bij mij duurde het ook een eeeeeeuwigheid... althans zo voelde het voor mij. Ook afgelopen ronde dacht ik dat het weer niet zo was... en zie mijn banner: zwanger! (ronde 5)
    7 jaar terug was ik van mijn dochter ook meteen zwanger. Inmiddels een nieuwe partner, en ik zat ook te twijfelen: werkt het bij hem niet, of zou er toch iets met mij gebeurd zijn. Als het niet meteen lukt, wordt je gewoon erg onzeker!

Deel Deze Pagina