Beste mensen, Ik ben nu naar ongeveer 3 jaar gestopt met de pil(eerst micro.. en daarna met de vervangende versie daarvan). Ik heb voor de pilgebruik 4 a 5 jaar lang een onregelmatige menstruatie gehad, waarvan ik mischien 1 op de 4 menstruaties de klachten maar had gevoeld. Ik ben nu sinds 3juli 2011 gestopt met de pil(met halve strip) ivm met zwanger worden en om van die extra hormoniale toevoegingen af te zijn(heb er meer last van de klachten dan ervoor maar wel een regelmatig ontekkingsbloeding). 8 juli 2011 had ik mijn menstruatie(ontrekkingsbloeding van de pilgebruik) tot ongeveer 12/13 juli 2011. In de week van 18 t/m 24 juli heb ik gemeenschap gehad zonder enige anticonceptie. Dat zelfde is ook deze week ook 3x zo geweest. Nu heb ik ongeveer afgelopen 2 weken last van het volgende(wat deze week meer is geworden); ~ gevoelige tepels. ~ gevoelige borsten(bij zachtjes in knijpen,achter de tepel zeg maar). ~ kan meer dan 10 uur slapen,plus nog een middagdutje erbij. ~ misselijk(bij geuren, zien/ruiken/denken eten...altijd wel gehad). ~ misselijk in de ochtend(smaak van een ongewassen mond). ~ ruik sterker met me neus nu(vieze geurtjes voornamelijk). ~ steken in me onderbuik,soms aan 1 kant en soms in het midden gewoon. ~ naar-de-wc-moeten-gevoel, ene x geen onlasting de andere x diarree en de andere x gwn ontlasting(ik heb ook een spastische darm maar ging afgelopen jaar goed tot afgelopen 2/3 weken). ~ meer winden laten(geen ontlasting). ~ meer boeren laten(alsof er iets omhoog komt). ~ bij plat op de rug liggen een soort van gevoel dat het eten en drinken in me keelgat zit en eruit wil. ~ van de week gehad dat ik moest overgeven bij het tandenpoetsen. ~ soort van zuur gevoel in me maag en slokdarm. ~ slecht slapen en inslaap vallen. ~ meer plassen(niet extreem veel maar vergeleken met mijn minder wc bezoek voorheen is dit meer elke dag ongeveer 3/4 x ipv 2/3 x). ~ af en toe een opgezette buik. ~ meer zin in sex(en veel liever naar me verloofde toe). ~ ik eet meer maaltijden(eerst 2 en nu dubbele),heb meer trek in bepaalde voeding). ~ duizelig. Is best veel...wat op ontpillen lijkt en zowel op zwangerschap(aangezien onveilig sex). Aan de hand van mijn laatste ontrekkingsbloeding heb ik mijn NOD uitgerekent op 4/5 augustus 2011(nu heb ik gelezen dat je dat eigenlijk niet kan uitrekenen). Wat nu mijn vragen zijn; Zal ik wederom een onregelmatige menstruatie kunnen verwachten? Hoe weet ik nu wanneer ik over tijd ben en of er een bevruchting heeft kunnen plaatsvinden? Wanneer zou ik dat het beste kunnen testen ivm zekerheid zwanger ja of de nee? KORTOM ontpillen of zwangerschapssymptomen? Wie kan mij helpen...meedenken of adviseren?
ik denk dat het moeilijk te zeggen is waar het van is al zou ik er van uit gaan dat het nu van het ontpillen is je kan natuurlijk gewoon een test doen....
Bedankt voor de snelle reacties Beckje & Surry! Ik zou het al over 2 dagen testen,ben benieuwd wat eruit komt! Daarna natuurlijk afwachten op de menstruatie en dan (vanaf deze week 2 weken verder weer eens testen) Ik zal van de week nog een afspraak maken bij de HA ivm me oog,dan heb ik het er ook wel even daarover. greetz pari
Ik heb gister 1 test gedaan( in de namiddag toen ik van de winkel terug was) maar die was negatief. nog niet ongesteld geworden. Wel had ik een beetje dikke, (leek super lichtroze)beetje beige achtige afscheiding....weet niet wat dit kan zijn??? Sinds gister heb ik ook minder klachten,nog wel misselijk en soort braakneiging en hoofdpijn en duizilig zijn. ohw ja afgelopen 2/3 dagen vergeet ik bepaalde dingen te doen wat ik wou doen(komt later in me hoofd).En ik stoot tegen vanalles(lijk wel beetjeklunsig te worden). vandaag een glas water omgestoot ,die nu kapot is... Ik ga er nog van uit van het ontpillen....klam er niet veel aan vast op zwangerschap(wordt je alleen gek van)....wacht me menstruatie af en als het er over 1 a 2 weken nog niet is of ik krijg nog andereklachten....dan maar weer eens testen!(gister wou ik de volgende ochtend ff testen met ochtendurine maar vanochtend had ik er niet meer aan gedacht,ging gwn na de plee...achteraf dacht ik er weer aan.) Ohw ja en ik ben ongelovelijk verdrietig of geirriteeerd of lief etc. sinds gisteren heb ik moodswings...vooral vanochtend....egt balen is dat!
je bent nog maar net gestopt met de pil, dus ik zou echt afwachten. al die klachten zou ik ook niks van denken, je wilt graag he dan ga je ineens van alles voelen
Ja van ontpillen kun je echt heel veel klachten krijgen. Ik had de eerste maand ook zoveel rare klachten. Gelukkig was ik wel meteen in mijn regelmatige cyclus. Ik had voordat ik de pil slikte ook regelmatige cyclus maar wel een kortere. Dus er kunnen dingen veranderen. Maar er is geen voorspelling te doen wat jouw lijf doet. Hoewel het lastig is, zul je toch moeten afwachten...
thnx voor de snelle reactie van jullie! ja klopt ben pas gestopt met de pil....ik denk namelijk zelf dat ik waarschijnlijk weer tegen een onregelmatige cyclus ga aanlopen dat had ik namelijk voor de pilgebruik ook. Ik wacht de menstruatie gewoon af en ik ziet het wel! Die zwangerschaps test is als een bevesting zeg maar daarvan....me mannetje en ik zijn namelijk niet intensief bezig om een kindje te krijgen...we hebben zoiets van als het komt dan komt het en we plannen niet....maar is lastig met een onregelmatige cyclus als je menstruatie er nog niet is en je gemeenschap hebt gehad.
De klachten zijn idd heel herkenbaar.. en ook de frustratie. Want wat ben je nou aan het doen ontpillen of zwanger? Het vrouwelijk lichaam zit raar in elkaar. Het zou gemakkelijker zijn als je voor beide dingen ander soort kenmerken had. haha Ik heb 43 dagen gedaan vanaf stoppen met de pil tot aan mijn eerste menstruatie. In de tussentijd zelfde klachten gehad. Nu zit ik op dag 44 en er is nog niets.. wel weer klachten :S frustratie
wel een opluchting om te weten dat het negatief was maar mischien was het te vroeg. of het is het ontpillen......haha zo veel handiger geweest zijn als het allemaal aparte verschijnselen zouden hebben! ben wel blij om iemand tegen te komen die ongeveer het zelfde heb als mij....is makelijker mee te praten zeg maar... vindt het tog raar aan 1 kant...als je geen pil gebruikt meer, er dan wel of geen eisprong plaatsvindt voor de echte menstruatie weer opgang komt.
ik vind het ook heel raar pari, maar toch zullen we moeten proberen om er niet teveel bij stil te staan. Een lichaam met stress doet ook vreemde dingen. Vandaag had ik zelf ook weer een gekke dag, echt een ontzettende opgeblazen buik en krampen dus ik dacht.. het komt.. maar het enige wat ik nu heb is witte afscheiding en verder niets... ben ook steeds duidzelig en ontzettende zoutbehoeften (terwijl dat er alleen maar weer voor zorgt dat ik vocht ga vasthouden).. irritant is het wel hou me op de hoogte
Hoi Pari26, Op dit moment zit ik ook in hetzelfde schuitje. Alleen is het bij ons niet de bedoeling om zwanger te raken. Wij hebben namelijk drie kinderen. Ik weet dan ook hoe vervelend het is om geen zekerheid te hebben. Bij een positieve test weet je zeker dat je zwanger bent en bij een negatieve test denk je dat je te vroeg bent met testen. Eigenlijk zouden ze daar ook iets op moeten vinden Ben deze maand gestopt met de pil en we hebben het onveilig gedaan. (niet slim) Nu vraag ik me wel af of de symptonen komen van het ontpillen of is er stiekem toch iets aan de gang in mijn buik. Zondag zou ik het moeten worden Heb al zo'n vroege test gedaan, maar deze geeft negatief aan. Het maakt me erg onzeker! Pari veel succes en ik hoop voor je op goed bericht. Maar je lichaam kan je behoorlijk in de maling nemen. Groetjes Marr
Ik ben nog steeds niet ongesteld Vlinder14. ook nog geen new test gedaan (doe ik wel over 2 of 3 weken wel nog eens).....ik let ook niet zoveel meer op me klachten sinds vorige week vrijdag en zaterdag heeft me verloofde een ongeval (wat minder is) gehad dusja ik heb het wel even goed om er niet aan te denken meer. al houd ik wel inlegkruisjes in me ondergoed voor het geval dat er wat komt....tog voorbereid bent(super irri om niet te weten wanneer je ongi wordt...) hoestie by jou verder nu? al wat opgang gekomen lieve schat?
hey Marr81, ik heb dat ook wel een beetje met de onzekerheden maarja zoals ik hierboven al heb getypt...dat ik momenteel mentaal en fysiek meer met me verloofde bezig ben die behoorlijk last heeft na het ongeval dus ik heb er wel een afleiding van weg van alle gebeurtenissen by me zelf in het lichaam. hoe is het by jou verder gegaan? mischien tog nog 1 test doen op een latere stadia voor extra zekerheid op de negatieve test? en wie weet is je ongi dan ook wel weer terug! ik hoor het wel van je
nu heb ik afgelopen week gestest(die was negatief) en ook nog steeds niet ongi geworden. Sinds gisteren en vandaag heb ik na de sex roze afscheiding. gister alleen bij het afvegen na de sex.....maar vandaag na de sex afgeveegt en ik heb het nog steeds(lekken soort van). we hebben wel onveilig sex gehad afgelopen weken. is dit nou een innesteling of een menstruatie dat op gang komt of een gespatten bloedvaatje? wie kan mij evt helpen met dit?
ik ben ongi geworden, na mijn laatste post kreeg ik de ongikrampen(enorm painfull) dus kan ik weer eens goed beginnen! P.S. ik ben niet intensief bezig met zwanger worden,als het komt dan komt het...we genieten gewoon van elkaar nog, maar een kleintje is welkom!
ja dat is waar, vanaf je NOD...die was op 4 augustus van mij. gelukkig heb ik alleen eergister het meeste ongikrampen gevoeld en sinds dien geen last meer van(ben wel blij met me ongiklachten...die ik minder heb gehad altijd)