Beste forummers, Allereerst sorry dat ik jullie lastig val met mijn verhaal en vragen, maar heb het gevoel dat dit de enige plek is waar ik serieus genomen kan worden en ik wil mijn familie nog niet belasten met mijn verhaal... want stel dat er niks aan de hand is? Ben trouwens 27 jaar, dus geen overbezorgd pubertje Dit is mijn verhaal, met de vraag erbij: Wat denken jullie? Woensdag 3 april heb ik de laatste pil uit de strip gehad, met als gevolg dat ik 7 april ongesteld werd ( een dag later dan gepland ). Op donderdag 11 april weer begonnen met slikken van de pil en toevallig in de nacht van vrijdag 12 april op zaterdag 13 april voor het eerst seks gehad, ook nog eens onbeschermd ( ik weet het, hoe dom kun je zijn... laten we zeggen dat er alcohol in het spel was ). Paar dagen later steken rechts onderin mijn buik gehad, wat na twee dagen weer weg was. Ik heb sinds een week bijzonder veel puisten, waarvan er ook twee op een bijzonder vreemde plek ( op schaamlip en in de lies ). En ik heb al zeker sinds zaterdag een zeurende pijn midden onderin mijn buik. Vandaag actief bezig geweest in huis, en wanneer ik actief bezig bent voel ik niks. Maar later, tijdens een rustmomentje in de auto, toch weer zeurende pijn in de onderbuik, met af en toe wat steken. Is het mogelijk dat ik zwanger ben? Ik weet het, een test of het uitblijven van de menstuatie geeft pas echt de uitslag, maar wat denken jullie? Edit -> heb geen branderig gevoel bij plassen ( blaasontsteking ) en heb ook geen last van diarree / obstipatie.
Als je net ongesteld bent geweest en ook nog eens de pil slikt kun je echt haast niet zwanger raken. Normaal gesproken is de volgende eisprong ongeveer 2 weken na de eerste dag van je ongesteldheid, dus zeg ongeveer 14 of 15 april in jouw geval. Misschien is die buikpijn dus eisprong-pijn? Dat kan soms behoorlijk pijnlijk zijn. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent, maar het kan altijd natuurlijk... 1%-kindje dan he We blijven vrouwen die rare kwaaltjes hebben op rare momenten..
Niets is zeker... gewoon wachten op de uitslag van een test (ook het (even) uitblijven van ongesteldheid zegt niet veel)
Bedankt voor de reacties! Tsja, ik had ook al fanatiek gegoogled over de werking van de pil en hoe zeker het ook kan zijn, niks is onmogelijk. Ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld, dus die pijn is echt totaal nieuw voor me. En het feit dat de zeurende buikpijn ( alsof je ongesteld moet worden ) ook zo lang aanhoudt
Als je gewoon netjes de pil blijft slikken met een stopweek dan kan je in de eerste week na je ongi gewoon onbeschermde seks hebben. Dan is de kans op een zwangerschap nog altijd 5%, klein maar aanwezig. En er zijn zat vruchtbare vrouwen waarbij de pil het soms laat afweten.
Kan de buikpijn niet van iets anders komen? Omdat je zegt dat je voor de eerste keer onbeschermde sex hebt gehad? Dus niet met een vaste vrind? Of lees ik het verkeerd...
Hej Konijn, Je hebt gewoon keurig een 7 daagse stopweek gehad (heb het even op een kalender gecheckt. Je kunt er dus vanuit gaan dat je keurig beschermd bent. Nu wordt er wel eens iemand zwanger door de pil heen. Bij de pil heb je je eisprong hoogstwaarschijnlijk gewoon keurig op dag 14 van je cyclus (rondom dag 7 van je pilstrip). Dit was bij jou dus rond 19 april, denk ik. Als jij op 11 april dus met iemand seks hebt gehad, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat de zaadjes - die normaal slechts maximaal 4 dagen leven - het maar liefst 8 dagen hebben uitgehouden tot jou eisprong. Kortom; Kan het ook zijn dat je je wat zorgen begon te maken en gewoon toevallig of door stress of door weet ik wat steken had? Maar om jezelf gerust te stellen (wij kunnen hier wel meer zeggen), zou ik zo rond 3 mei even een testje doen. Dan weet je het zeker (je hebt denk ik rond die tijd ook weer je onttrekkingsbloeding (pil ongesteldheid)?
Je leest het verkeerd, of ik heb het verkeerd opgeschreven. Het was de eerste keer sex... toevallig ook nog eens onbeschermd. Dit wel met mijn vrind, zoals je het zelf zo leuk zegt En wat betreft stress, dat heb ik niet gehad. Nergens last van gehad eigenlijk. Er zit niks anders op dan toch voor alle zekerheid een testje te doen rond 3 mei. Iemand tips voor een goede, vroege test?
Als het de allereerste keer was dan kan t ook zijn dan je lichaam eraan moet wennen. Dat er iets in je lichaam komt, misschien wel tegen je baarmoeder aan dat voelt heel vervelend. Ik had in het begin soms zo'n buikpijn dat lopen zeer deed of een strakke broek of rok. De komende tijd rustig aan doen, zodat je lichaam eraan kan wennen. Ik heb toen ook getest en er was niets aan de hand, anders de kruidvat testen 2 voor 5 euro zijn goed. Groetjes..
Ik bedoel eigenlijk.. Heb je deze vriend al lang? Als he dan de eerste keer sex hebt gehad kan het dan niet zijn dat hij iets meedraagt. Als ik jouw klachten namelijk lees moet ik meteen denken aan een soa. De klachten zoals zeurende buikpijn en de pukkels op schaamlip en lies.
Vrind is inderdaad nog niet zo lang, sinds 3 maanden. Hij zegt zelf schoon te zijn en zijn laatste keer 4 jaar geleden was. Maar aan welke soa zat je te denken dan?
Dat zou ik eigenlijk niet weten.. Zoveel weet ik daar niet van Weet alleen dat de dingen die jij noemt hier wel bij kunnen passen. Ik hoop voor je dat je klachten snel over zijn!