Hallo, Mijn vriend en ik zouden graag willen beginnen aan kinderen. Nu heb ik gelezen dat het verstandig is om eerst 3 maanden te ontpillen en ook een maand van te voren foliumzuur te slikken. Ik ben dan ook begin juni gestopt met de nuva ring, september wil ik starten met foliumzuur en oktober (ook ivm werk) voor het eerst gaan proberen. Ik heb weinig klachten van ontpillen en cyclus lijkt tot nu toe regelmatig te verlopen 27 dgn en 29 dgn. Nu heb ik een multivitamine gekocht voor zwanger worden (etos)waar ook foliumzuur in zit (400 mcg), wanneer ik 2 tabletten per dag neem. Echter zit hier ook een bestand in (vitex agnus), om je cyclus normaal te laten verlopen. Nu lijkt het bij mij vrij regelmatig te zijn en twijfel ik of ik deze multivitamine dan wel moet nemen of dat ik gewoon foliumzuur zal nemen. Wat is het verstandigste om te doen? Ik wil gewoon begin september starten met het slikken van de pillen of zal ik starten wanneer ik ongesteld ben? Groeten Ameike
hoi als je gezond en gevarieerd eet is foliumzuur alleen voldoende. een multivitamine kan geen kwaad, mag ook. Kijk maar wat je zelf het prettigst vindt. Mirjam
Dank je voor je reactie. Ik ga beginnen met de multivitamine, mocht het me niet bevallen kan ik altijd nog terug gaan naar foliumzuur. Ameike