Ontpillen...pfff

Discussion in 'Zwanger worden' started by Haushinka, Oct 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Wat een gedoe is dat zeg. Ben nu pas een paar dagen gestopt, zou het zo snel al gaan?
    Heb allerlei zwangerschapskwaaltjes, pijnlijke borsten die opgezet zijn, steken in mijn onderbuik, steken in mijn muts...
    Ik was wel aan het begin van mijn laatste pilstrip een pil vergeten. In een boek had ik een zelf test gelezen, als je niet zwanger bent is je muts roze/rood, als je wel zwanger bent is hij blauwig. Mijne is blauwig.
    Maarja, ik ben net gewoon ongesteld geweest. Dus kan ik niet zwanger zijn.

Wat kan je lichaam je soms in de war brengen zeg!

2. fempje

fempje Bekend lid

Sep 27, 2006
    504
    0
    0
    hey hausinka

hihihi is heel normaal al die dingen die je voeld.heb ik ook gehad de eerste maand maar toen ik ongi werd dus nu netjes 28 cyclus :D heb ik er geen last meer van.ik vond endacht echt dat ik zwanger was hihih was natuurlijk niet maar ik voelde ook van alles en ik werd er gek van.dus heel normaal.groetjes fempje en heel veel suc6 met zwanger worden ;)

3. Pebbles

Pebbles Actief lid

Oct 13, 2006
    328
    0
    0
    hi hausinka

Ik ben ook gestopt met de pil, moet dit weekend ongesteld worden, afwachten dus.
    Ik heb helemaal geen klachten eigenlijk....
    We gaan over een paar maanden voor een kleintje, even ontpillen en kijken hoe mijn cyclus is ik hoop ook mooi regelmatig.
    Nu voorlopig even klungelen met condooms, we hebben er wel lol mee :) maar zonder is beter :rolleyes:

4. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Ja je lichaam kan je echt voor de gek houden hoor.

Pebbles, condooms zijn inderdaad 3 keer niks zeg, dat wilden wij beiden niet, dus vandaar dat we meteen voor het echie gaan. Wel spannend, en ik moet zeggen, ookal heb ik mn ei nog niet en kan ik bij vrijpartijen deze week niet zwanger raken, mijn mannie is extra lief voor me en de seks is helemaal geweldig! Geeft echt een extra dimensie eraan 8)

5. Pebbles

Pebbles Actief lid

Oct 13, 2006
    328
    0
    0
    Hi haushinka

Bedankt voor je reactie, zie dat ik net je naam verkeerd heb geschreven, sorry.

Condooms gebruiken is minder maar gelukkig zijn we creatief genoeg om daarbij ook weer andere leuke dingen te bedenken :D (zit helemaal goed bij ons) erg belangrijk voor het plezier.
    Bij jullie ook helmaal top gelukkig, lekker van genieten hoor, ken mensen die het als een straf ervaren is niet goed... :(
    wij geen last van :)

6. Hoi dames!

Ikzelf ben ook net gestopt met de pil, zit nu nog in de stopweek, dus er is nu eigenlijk nog niets veranderd voor mijn lichaam. Ben wel benieuwd hoe het daarop gaat reageren.
    Wij gaan voorlopig ook nog met condooms aan de gang, maar hopen dat mijn vriend dan eerder echt helemaal klaar is voor kinderen! Dat ie dat geklungel snel beu is.... ;)

Groetjes Jelske

7. Pebbles

Pebbles Actief lid

Oct 13, 2006
    328
    0
    0
    Hallo Jelske,
    Je bent toch niet gestopt met de pil om je vriend over de streep te trekken wat betreft kindjes? :confused:
    Wij hebben het samen in goed overleg besloten en ik zou me er niet goed bij voelen als het een plannetje van mij alleen was om hem zo ver te krijgen....

8. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Wij zijn in gezamenlijk overleg gestopt met de pil... Al wilde ik al wat langer kinderen, wilde de stap toch wel graag samen nemen. Kan me wel voorstellen dat het slim is om alvast te stoppen met de pil, omdat het ook geruime tijd kan duren voor alles weer op orde is... en zo lang je het toch veilig doet...

Leuk condoomverhaal:
    Aan condooms doen we niet, die kosten een kapitaal en knappen toch alleen maar. Tenminste, dat is de ervaring uit de tijd dat ik even geen pil gebruikte maar we ook nog niet aan gezinsuitbreiding toe waren.
    Alleen na 3x kregen we geen morning after pil meer. Niet goed voor je, lijkt me ook logisch, maar toen was er geen andere uitweg..
    Daarna hebben we de morning after nog éen keertje gehaald op de naam van mn schoonzusje - niet wetende dat zij al zwanger was. Was schijnbaar al wel bekend bij de apotheek en die keek er wel heel raar bij. Maar het was midden in de nacht, en de apothekersassistente die eerst het alarm had laten afgaan, dacht dat het aan haar lag...slaperig hihi
    Mijn schoonzusje kon er later erg om lachen, en toen zijn wij maar gestopt met de morning afters en de condooms en weer aan de pil begonnen :)

Geen pil meer, geen condooms, geen spiraaltjes, geen Persona (alleen straks misschien voor ander gebruik), geen morning afters... geweldig :)

Ben erg benieuwd naar de ontpillingsverschijnselen.. vast ook geen pretje, maar t is voor een goed doel deze keer.

9. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Nee een pretje is idd anders. Zo raar is het allemaal, je zou denken dat je je beter gaat voelen zonder die hormonentroep, maar ik voel me nu zwanger :rolleyes:
    Hoop in elk geval dat dat zwangere gevoel snel over is, en dat ik me snel beter voel. Hetzelfde hoop ik voor iedereen die zoveel last heeft van ontpillen! En dat we allemaal maar snel echt zwanger mogen worden!

10. Pebbles

Pebbles Actief lid

Oct 13, 2006
    328
    0
    0
    voor mij/ons was het heel belangrijk om deze stap samen te nemen, ik heb om me heen verschillende meiden gezien die net zo lang zeuren tot ze hun zin krijgen of die gewoon maar aan hun vriend melden dat ze met de pil stoppen... naar mijn idee kan je partner er dan nooit helmaal achter staan en loop je ernstig risico op problemen achteraf.

Als je respect voor elkaar hebt en je relatie zit goed dan praat je hier over en hoef/wil je iemand toch niet te manipuleren in zo'n belangrijke beslissing.

11. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Ik zal je sterker vertellen; eerst wilde ik helemaal geen kinderen. Mijn man wel. Die heeft altijd gezegd; alleen als jij ook wilt gaan we ervoor. Hij is wel zo blij als een kind nu ook ik moedergevoelens heb, en is doodsbang dat ik ineens van gedachten verander (gebeurt niet hoor).
    Laatst zei een vriendin; en wat als je nou een tweeling krijgt, of een drieling of nog meer? Mijn man riep meteen: Hou je kop! Zometeen wordt ze bang :)

12. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

Oct 7, 2006
    894
    0
    0
    Ben het helemaal met je eens Pebbles. Het duurde bij ons ook effies voor we er samen voor gingen, maar heb hier wel een goed gevoel bij. Ik zou het niet kunnen iemand zo onder druk te zetten.
    Net als proberen kinderen te krijgen om je relatie op te krikken, lijkt me ook geen goed idee. :)

Ik had trouwens ook van al die rare verschijnselen afgelopen maand. Ben nu voor de tweede keer echt ongi en dat kan ik merken ook...... :evil:
    Hoop dat het ontpillen niet meer zo lang duurt en ik snel zwanger ben, maar ja daar hoopt hier iedereen toch op?
    Ik voel me er trouwens beter bij nu ik gestopt ben met de pil (op de ongi na dan) ook tijdens klussen voelt het beter aan :oops:
    Hoe is dat bij jullie?

13. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Kom ik weer :) (ja, neem geen blad voor mn mond)
    De seks is hemels zonder die rotpil! Wat dat betreft zou ik bijna gaan hopen dat t nog een paar maanden duurt voor ik zwanger ben, want het is zoveel beter dan met die pil! (tuurlijk hoop ik dat laatste niet echt, maar het is wel een verschil).
    Raar eigenlijk, dat zo'n piepklein pilletje zoveel invloed kan hebben.

14. Pebbles

Pebbles Actief lid

Oct 13, 2006
    328
    0
    0
    hallo,

Volgens mijn zus kan sex tijdens de zwangerschap ook hemels zijn hahahah geen zorgen dus. op het laatst een beetje aanpassen ivm je buik maar verder helemaal ok.

15. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

Oct 7, 2006
    894
    0
    0
    Ja raar he, zo'n pilletje kan een wereld van verschil maken. Ik wist ook niet dat het zo anders zou zijn zonder de pil! En ik maar denken dat het aan mij lag?!
    Enne....tot we zwanger zijn kunnen we er in ieder geval veel meer van genieten, dus dat doe ik dan maar met volle teugen!

16. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

Oct 7, 2006
    894
    0
    0
    Sorry Pebbles, had je berichtje nog niet gelezen. In ieder geval is dat goed nieuws! Dus we kunnen er voorlopig nog zo mee door

17. volgens mij heb ik even iets uit te leggen. Het is dus echt niet zo dat ik mijn vriend probeer over te halen hoor. We hebben het er samen over gehad om de pil te wisselen tegen condooms met foliumzuur omdat hij er zo goed als klaar voor is om samen kinderen te krijgen...

Wat ik hoop is dat ie er binnenkort ook helemaal klaar voor is en we ook de condooms aan de kant kunnen leggen. (Hij zit inmiddels op 99,2 %.... 't is en blijft een econoom met cijfertjes enzo.....)

Groetjes Jelske

18. Haushinka

Haushinka Actief lid

Oct 9, 2006
    125
    0
    0
    Zoiets haalde ik er al uit ja. Soms wil één van beiden wel, maar zit er nog een klein procentje twijfel. Dan is het gewoon goed om alvast te stoppen met de pil, en condooms te gebruiken. Op die manier is je cylcus als het goed is weer mooi regelmatig als partner er dan echt 100% klaar voor is.

19. Inderdaad, dat is ook onze bedoeling. Eerst maar eens al die hormonen uit mn lijf, zodat we er ook echt voor kunnen gaan als ie dan ook zover is.
    wilde niet de indruk wekken dat ik mn vriend over probeer te halen om kinderen te krijgen, dat zou ik niet over mn hart kunnen verkrijgen. Dat snap ik echt niet van die meiden die "per ongeluk" de pil vergeten....
    't is zo'n grote stap die je samen neemt voor de rest van je leven! Zoiets moois, daar moet je samen van kunnen genieten!

20. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

Oct 7, 2006
    894
    0
    0
    Jelske1978:
    Ik doelde niet op jou hoor Jelske, maar in het algemeen. Als je helemaal stopt zonder dat de ander wil, dat vind ik niet oke. Juist goed dat je eerst gaat ontpillen en pas begint als jullie er beiden klaar voor zijn :thumup:

Share This Page