Hoi, Ik heb sinds 2 weken al erge last van spierpijn in de schouders/nek alsof het helemaal vast zit. Ben al 2 keer niet al te zachtzinnig onder handen genomen door een fysio maar nog geen resultaat. Nu lees je op het internet dat dit in verband met de zwangerschap zou kunnen staan. Is hier bij jullie iets over bekend? Afgelopen maandag hadden we een afspraak met onze gyn. en daar kwam het onderwerp sporten aanbod. Ik ben 20 weken zwanger en volleybal 2/3 keer in de week. Nu gaf de gyn aan dat ze het niet aanraadde om hiermee door te gaan omdat er een val kans aanwezig is. Nu twijfel ik eigenlijk wel heel erg wat ik moet doen..heb nergens last van kan het prima volhouden heb er onwijs veel plezier is en duiken doe ik niet. Sinds dat ik volleybal speel ben ik 1 keer gevallen.. dus ben vaker gevallen buiten het volleyballen om dan tijdens. Ik weet dus niet wat ik nu moet doen stoppen of toch doorgaan. mvg, Maaike
Hallo, Je houding veranderd in de zwangerschap, waardoor je spieren anders gaat gebruiken. Hierdoor kan je inderdaad spierpijn hebben. Als fysio niet helpt kan misschien een osteopaat je klachten verminderen. Je hebt inderdaad kans op vallen bij volleybal maar ook kans dat je een bal in je buik krijgt en dit brengt risico's met zich mee. Daarom worden bal en contact sporten afgeraden in de zwangerschap. Groetjes Ineke