14 na menstruatie eisprong? wat bij lange cyclus?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sabrinakenneth, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry als ik veel vragen stel maar ik kom continue tegenstrijdige dingen tegen en ik probeer mijn eigen een beetje bij te leren over hoe en wat ik nu eigenlijk moet weten en waar ik rekening mee moet houden.

Dus ik heb een cyclus tussen de 33-35 dagen.
    ze zeggen dat je ongeveer 14 dagen na je menstruatie je eisprong hebt.

dus

1 dag menstruatie: 29 augustus 2014
    mijn eisprong zou dus "volgens de boekjes op 12 september zijn.
    De ovulatieberekenaar zei 19 september... op 19 september heb ik ook een positieve ovulatie test gehad (dag ervoor denk ik ook maar erg licht) en de 19de had ik de hele dag een erg pijnlijke buik..

wat moet ik nu eigenlijk geloven?

het klinkt misschien raar maar aan mijn slijm kom ik totaal niet uit, ik heb ziezo erg weinig slijm aanmaak en kan er dus niet aan uit, ik probeer elke dag mijn slijm te bekijken omdat iedereen daar zo over praat, maar ik kan er helaas niet wijs uit.

Met vriendelijke groeten

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In principe gaan ze ervan uit dat je ongeveer 14 dagen voor je menstruatie je eisprong hebt. Bij 31 dagen is dat dus CD17. Bij 35 dagen is dat CD21. Maar als je pas kort gestopt bent met de pil kan het nog heel goed gebeuren dat je cyclus nog verandert. Daarom is het goed dat je ovulatietesten gebruikt om je eisprong op te sporen.

Een positieve ovu-test is wél heel anders dan een zwangerschapstest. Bij een zwangerschapstest is elk streepje positief, bij een ovu-test is dat niet zo. Die is pas positief als de test streep donkerder is dan de controle streep. Dat betekent dat je ei op springen staat.

Ik zou gewoon de komende tijd om de dag het gezellig maken met je man en dan als je overtijd bent een keer testen. Je bent pas zo kort bezig, ga nog maar niet lopen stressen ;)

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Doordat ik fibromyalgie heb, heb ik ook erg weinig slijmaanmaak en dat is ook de reden dat ik daar niks aan had rond de eisprong :D

Daarom na 6 maanden ook begonnen met ovulatietesten, eerst 5 maanden die van de Action maar die vonden mijn ei nooit, daarna 4 maanden Sensitest en die vonden elke maand mijn ei perfect, in de 4de maand daarvan zwanger.

4. niena27

niena27 Lid

22 sep 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

ik heb een vraag.
    we proberen een beetje een overzicht te krijgen wanneer ik ovuleer.
    nou heb ik 15 maand geleden de laatste prikpil gehad.
    heb een maand geleden een eileideronderzoek gehad kijkoperatie ( fertiloscopie ) en alles was goed. ze waren open.

ook heb ik in april een hormoonkuur gehad omdat me menstruatie niet op gang kwam
    na een paar dagen 2 van die tabletten te hebben geslikt wert ik daarna erg ongesteld en werd ik ook maandelijks ongesteld.

nou sinds julli heb ik het idee dat ik na me menstruatie weer bloeding heb in dezelfde maand. eigenlijk een week na me normale menstruatie.
    is dit ovulatiebloeding?

nu heb ik voor het eerst een mijn temp eens bij gehouden.
    maar vergeleken bij andere kaarten gaat die van mij wel heel erg heen en weer.

we zijn in leiderdorp in behandeling bij MCK en hebben as woensdag een startgesprek bij onze fertiliteitsverpleegkundigge we hebben 2 weken geleden donorvoorstel gekregen en zijn akkoord gegaan.

vandaar dat ik me nu wel beetje druk maak hoe nu verder
    is dit een normaal beeld van de temp? zo niet hoe kan het?

en kan het gebeuren dat ik nu in het begin van de maand ongesteld ben maar het zo veranderen kan naar halverwege de maand zie bijlage

hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden ;);)

gr margo

Bijgevoegde bestanden:

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Beste Margo, het is netter om je eigen topic te openen ipv je vraag te stellen in het topic van iemand anders. Succes!

6. niena27

niena27 Lid

22 sep 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry heb het gedaan

wist niet hoe dat moest

7. Sabrinakenneth

Sabrinakenneth Bekend lid

28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt meiden voor jullie antwoorden, mmm dan had ik toch een fout gemaakt ivm de ovulatietesten, aangezien ik dacht van streepje is streepje, nu het streepje was de 18de erg nihil maar dat had inkook s'morgens gedaan, daarna gelezen dat je dat s'middags moest doen n de dag erna s'middags was hij erg donker (19de) dus ik weet nu niet of hij de 18de ook zo donker zou geweest zijn als ik middags getest had.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    En je weet ook niet of hij de 20ste nog donkerder kon of alweer lichter werd.

Het is lastig hoor. Succes!

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

14 dagen na menstruatie een eisprong is alleen als je een cyclus hebt van 28 dagen.
    Eigenlijk moet je terug rekenen in de cyclussen die al zijn geweest.
    De tijd tussen de menstruatie en de eisprong is bij iedereen anders.
    Maar vanaf de eisprong tot aan de menstruatie is 14 dagen.

Mijn cyclussen waren 24, 27 en 29 dagen.
    Ik heb in die maanden een eisprong gehad op dag 10,13 en 15.

Deel Deze Pagina