niet weer!

Discussie in 'Miskraam' gestart door jetje7891, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    nu ongeveer 8 weken zwanger van ons tweede kindje. voor deze zwangerschap n miskraam gehad met 7 weken. had vorige week ineens bloedverlies, schrok erg!vk gebeld en kon gelijk terecht voor echo, super mooi kloppend hartje! Nu soms gisteravond weer bloedverlies, bruin.... ben zo bang voor n miskraam! vk zegt dat zolang t oud bruin bloed is ik me geen zorgen moet maken maar na een eerdere miskraam doe je dat toch! kunnen jullie me wat gerust stellen?

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Zo lang het niet helder rood en/of met stolsels is,en je geen krampen hebt,hoef je je niet meteen heel ongerust te maken.Het kan met bloedverlies beide kanten op gaan,maar zolang het alleen oud bloed is,is er in de meeste gevallen niet zoveel aan de hand.Ik begrijp het wel hoor,dat je je ongerust maakt.(zie onderschrift)

3. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik begrijp dat je bang bent! Maar ik heb in de eerste twee weken van mn zwangerschap constant oud bloed verloren en dat is ook helemaal goed gekomen. Ik hoop dat je snel kan gaan genieten! :)

4. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    bij mijn eerste miskraam was ik ineens niet meer misselijk en kwam daarna bloedverlies. ben nu nog wel steeds erg misselijk, heb hyperemesis gravidarum... zo'n er meer dames waarbij het goed ging die nog steeds zwangerschapsklachten hadden of is het gelijk over alfa je n miskraam heb?

5. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Uit mijn ervaring ligt dat een beetje aan de duur. Een latere miskraam kan wel zorgen dat hcg lang in je lijf blijft en je dus last houdt van kwalen. Wat zegt je intuitie? Want de meeste miskramen beginnen achteraf ook met zo'n 'ik voel dat het niet ok is' gevoel. Als je onzeker blijft zou ik zeker weer de vk bellen hoor!

6. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Ik ben het eens met wat anoniempje hiervoor al zegt. Een aantal jaren geleden kwam ik er bij de eerste echo achter dat het vruchtje weken ervoor al gestopt was met groeien. Ik voelde me toen heel erg bedonderd door mijn lijf, want ik was nog volop moe, misselijk en zwangerig. Nu een miskraam met ruim 8 weken en ik voelde al een tijdje dat het niet de goede kant op ging voordat ik bloed begon te verliezen.

Bloedverlies hoeft echt lang niet altijd slecht te zijn en zeker na een kloppend hartje is de kans zoveel groter dat het gewoon goed gaat. Heb je een inwendige echo gehad? Ik werd door de gynaecoloog gewaarschuwd dat dat ook voor bloedverlies kan zorgen. Ze raken al gauw een bloedvaatje en ook oud bloed komt daardoor wat sneller los.
    Daarnaast heb ik twee gezonde dochters rondlopen en bij allebei heb ik rond week zes oud bloed verloren. Je leest het zo vaak...

Maar ik begrijp ook dat de schrik er na je miskraam goed in zit. Gewoon de verloskundige bellen als je het niet vertrouwt. En houd in de gaten of je geen stolsels gaat verliezen. Een drupje helder rood is nog niet altijd kwalijk, maar als het op een menstruatie gaat lijken, dan zou ik om nog een echo vragen.

Deel Deze Pagina