Ovulatie, hoe berekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marlena, 19 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.787
    113
    Oke, ik weet dat het lichaam geen robot is en ook elk lichaam anders... Toch raak ik even in de war van 2 verschillende ovulatie bereken tools op internet. De ene zegt dat je ovulatie plaatsvindt exact 2 weken voor eerste dag van de menstruatie. De tweede berekening gaat uit van 15 dagen voor menstruatie? Dus mijn vraag (even fictieve data/dagen):

Stel mijn menstruatie start over exact 2 weken op dinsdag. Is mijn ovulatie dan vandaag (dinsdag), of was die gisteren?

En ja ik begrijp dat het variabel is niet niet exact te voorspellen, maar wat is de meest gangbare berekening?

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik zou zeggen als je het echt wilt weten, met ovulatietesten. Al die sites zijn ergens op gebaseerd maar dat hoeft niet te kloppen.

Theoretisch bij een cyclus van 28 dagen en een lf van 14 dagen springt je ei op cd 14.

Marlena vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Theoretisch is bij een cyclus van 28 dagen, je eisprong op cyclusdag 14 en je menstruatie op cd 29, wat dan weer cd 1 wordt ,(en zoedoende heb je een lf van 14 dagen in een cyclus van 28 dagen).

Marlena vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina