De afgelopen tijd krijg ik steeds horror verhalen te horen van buren vrienden en kennisen. Over vroeggeboortes, afwijkingen en doodgeboortes.. Dit zijn nou dingen war ik nu liever echt niet aan wil denken. Maar op 1 of andere manier willen mensen mij dit vertellen. Dat was bij de vorige zwangerschap ook zo. Hebben mensen dan echt niet meer verstand dat ze dit soort verhalen even achterwege laten? Ik lig snachts weer wakker van al die ellende en maak me natuurlijk weer grote zorgen. Tuurlijk hoef je je kop nu niet in het zand te steken, maar ik vind het gewoon niet leuk meer. Waarom vertellen die mensen me dat steeds?
Gewoon zeggen dat je zulke verhalen liever niet hoort. Ik krijg nu ook veel van die verhalen over bv wiegedood... dat schiet me toch elke keer door het hoofd als ik Raven niet meer hoor of zie ademen. Waarom mensen dat doen? Geen idee, denk zijzelf ook niet.
Ja is heel irritant hè.. Lijkt wel of mensen er van genieten! Ik krijg wel eens te horen, ik vertel nog maar niet hoe mijn bevalling is gegaan... Nou dan weet je al genoeg... Haha Maar gelukkig ben ik vrij nuchter en trek ik het me niet zo aan! Probeer je er niet veel van aan te trekken hoor.. -x-
bij mij gaan die verhalen echt het ene oor in en de andere weer uit. Maak me er echt niet druk om, we hebben er toch geen invloed op wat er allemaal gaat gebeuren.
Nee, ik ben ook wel zo nuchter ingesteld dat ik voor mezelf ook wel het idee heb van: mocht het wel misgaan, ik kan er zelf niks aan doen. Vind het gewoon vervelend dat ik dat elke keer moet aanhoren. Mijn buurvrouw gooit zelfs de rouwadvertenties door de brievenbus. Ik heb al meerdere malen gezegt dat ik dat niet wil, maar op 1 of andere manier doet ze het toch. Vervelend mens
Naja zeg! Waar bemoeit ze zich mee! Daar zou ik ook helemaal kriegelig van worden. Ik zou haar niet eens meer willen spreken en gaan negeren. Hoe durf je als buitenstaander rouwadvertenties door de brievenbus te gooien
Nou ja zeg wat een tr** Is ze soms jaloers ofzo. Ik zou die dingen verscheuren en weer bij haar in de bus gooien ofzo. Als jij aangeeft dat je er niet van gediend bent hoort ze dat te respecteren. Of zijn het allemaal van mensen die jij ook kent? Dan bedoelt ze het misschien anders. Anders zou ik zeggen: gestoord! groetjes
ja ik ben er zo een. ik heb de afgelopen tijd ong 12 vrienden en vriendinnen die een kleintje verwachtten. Als ze vroegen hoe mijn bevalling was verlopen maakte ik er een kort en bondig verhaaltje van en de details onthield ik ze. dat zei ik ook. Ik zeg die hoor je wel als jij zelf bevallen bent. Als ik de details ging vertellen dan zouden ze dat misschien als standaard aanzien terwijl mijn bevalling alles behalve standaard was...... Over de gevarenverhalen die je hoort, sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop. dan beginnen ze te praten, dan zeg ik stop maar dat wil ik niet horen en dan nog het verhaal afmaken.
Ik was woensdag in de Prenatal, en toen kwam er een wildvreemde vrouw naast me staan, vroeg hoever ik zwanger was en zei; o zover was ik ook bij de eerste tot ik bij de gynacoloog kwam en zei dat het kindje dood was....... Nou echt mn mond viel open, wist niets meer te zeggen... Ik kon die vrouw niet eens en toch vond zij het nodig om dit tegen mij te vertellen! Sommige mensen....
Ik heb zo'n subtiele buurvrouw Toen ik 12 weken was en net met de auto weer de oprit opreed,stond mijn buurvrouw buiten. Ze vroeg aan mij hoe het ging. Ik vertelde dat ik net terug kwam van de vlk en dat ik me een beetje ongerust maakte omdat de vlk het hartje niet kon vinden en vertelde dat ik naar het ziekenhuis moest voor een echo. Vraagt ze:"Hoever ben je nu dan" Ik zeg:"12 weken" Zegt de buurvrouw:"Oh dan weet ik precies hoe het eruit ziet,ik kreeg precies met 12 weken een miskraam zegt ze,en heb het in mijn hand gehad" Lekker slim
Ja erg he die mensen! Zo zat ik toen ik nog zwanger was in de taxi naar de gyn. voor controle. Begint die vrouwelijk chauffeur even dood leuk te vertellen dat haar vriendin het HELLP syndroom. Ze was bevallen van een meisje maar dat meisje overleed na de geboorte en de moeder paar dagen later ook... Leuk als je zelf hoogzwanger bent je nog moest bevallen. Ik gelijk allemaal vragen stellen aan mn gyn toen uiteraard! Je hebt er mensen tussen zitten die moeten het dan perse vertellenvan zich zelf. Zo fijn..NOT! Heel erg als die dingen gebeuren,afschuwelijk maar om dat nu te gaan vertellen aan iemand die zwanger is en nog moet bevallen!
Nou, ik heb ook zo'n dame in onze familie (volgens mij heeft iedereen er wel minstens één in de familie of kennissenkring). Ze beschreef in hartverscheurende details haar vijf bevallingen, je zou d'r niet goed van worden. Zo ontzettend dom is dat! Maar inderdaad wat ik hier boven al ergens las: sommige mensen genieten daar gewoon van! Niks van aantrekken hoor, want mooie en goede verhalen zijn er gelukkig ook, alleen die krijgen veel minder aandacht! Toen ik m'n eerste kreeg, vond ik het gewoon een makkie, en ik dacht: jeetje, hebben mensen daar nu zo'n ophef over gemaakt? De tweede ging nog makkelijker en sneller, en nu met de derde ga ik er gewoon vanuit dat het weer 'heel goed te doen' zal zijn. En aan aanstaande moedertjes die voor het eerst gaan bevallen, vertel ik ook altijd dat het vaak heel erg meevalt! En dan zie je hun snuitjes gewoon weer ontspannen. Al die Indianeverhalen, daar heeft geen kip toch wat aan!
In vertrouwen in het begin (rond 9 weken) tegen een collega verteld. Die eerst heel blij voor me was maar daarna zei dat het toch heel erg normaal was met miskramen voor de 12 weken, dat zij er ook 1 had gehad met 11 en dat ik maar niet teleurgesteld moest zijn als ik ook een MK kreeg, blah blah blah... Ik heb haar met groten ogen aan staan te kijken en kan nu nog steeds niet geloven dat iemand zo tactloos kan zijn. Was natuurlijk de rest van de dag van streek.
Ik heb inderdaad gemerkt dat mensen de behoefte hebben om betweterig te doen (hun hebben al een zwangerschap en bevalling meegemaakt tja en dan ben je natuurlijk expert) en de meest gruwelijke verhalen te vertellen. Ik zeg dan gewoon, luister.. ik ben zwanger, het word mijn bevalling, dit ga ik allemaal beleven vanuit mijn belevenis en niet vanuit die van een ander.. we zijn namelijk niet stom, we weten dat het pijn doet, we weten dat het moeilijk kan gaan.. maar het kan ook anders.. en ik ga geen 9 maanden bang zijn door de verhalen van een ander! Hahahaha.. meestal werkt dat goed...! Helaas niet altijd en dan loop ik weg hahahahah! Succes allemaal!
toen ik een vriendin vol trots vertelde dat ik eindelijk na een lange tijd weer zwanger was wilde ze me niet direct feliciteren, want er kon voor de 12 weken nog van alles misgaan en kreeg ik gelijk verhalen te horen van collega's van haar waarbij het allemaal mis was gegaan met 5 maanden en 12 weken enz.......ik was totaal verbijsterd en gekwetst! sommige mensen! grrrrr!
Haha heel herkenbaar allemaal, ik heb ook al een aantal van die horrorverhalen gehoord over baby's van 10 pond, klemzittende baby's en noem het maar op