Even weer een vraagje van mij, nog totaal onbekend met wat voor soort test dan ook Wat wordt er verstaan onder ochtendurine/eerste urine? Ik moet vaak 's nachts naar het toilet, niet elke nacht op dezelfde tijd. Soms al om 3 uur, soms om 5 uur, soms ook pas om 8 uur 's ochtends. Wat wordt er dan verstaan onder de eerste urine? Als ik voel dat ik om 5 uur in de ochtend naar het toilet moet, is dat dan de beste tijd om te testen? Of kan het bijv ook als je om 5 uur bent geweest, de urine van 8 uur (ik ga sowieso altijd na het opstaan, of ik nou wel of niet 's nachts ben geweest ) gebruiken voor een test? Hoeveel uur niet drinken en niet plassen moet er minimaal tussen zitten?
Je kunt als je wakker bent 's ochtends je eerste plas als de eerste beschouwen. Het gaat erom dat je niet gedronken hebt en dat de urine dus geconcentreerd is.
Maar als ik om 5 uur nog ben geweest, is 8 uur dan niet wat te vroeg? Of is 3 uur niet drinken dan wel voldoende?
gewoon je eerste plas van de ochtend...dus als je uit je bed komt. Maakt niet uit als je om 3 of 5 uur nog hebt geplast...je urine is na de nacht altijd geconcentreerder dan overdag...omdat je de hele nacht (bijna) niet gedronken hebt.
Had nu op cd 12 met middagplasje gewoon een positieve cb digitaal. Gewoon een tijdje niet gedronken tot de urine wat donker was. Succes!