Hoi dames, Sinds een week heb ik een nieuwe baan. Maar sinds een half jaar een kinderwens. Nu zit ik/wij een beetje in dubio... wat als ik deze ronde zwanger raak? We willen het graag maar aan de andere kant, net een nieuwe baan kan ik dat wel maken tegenover nieuwe werkgever? Wie herkent dit? Wilde het even kwijt... Liefs
ik ben deze week begonnen met mn nieuwe baan.. ik twijfelde hier ook over hoor maar: je bent al even bezig, dus hoe groot is de kans dat het deze ronde lukt? en dan nog, voordat je dit op je werk bekend maakt, ben je je proeftijd al uit. en ik zeg maar zo, je bent nou eenmaal een vrouw. kan jouw baas hier niet tegen, moet hij mannen aannemen! succes hoor, en ik hoop natuurlijk dat je deze maand geluk hebt
Ik ben drie weken geleden begonnen met m'n nieuwe baan en zat al in de MMM. ik heb besloten door te gaan. Privé gaat toch voor. Het is wat dubbel allemaal, maar aan de andere kant kost het de werkgever niks, hij moet alleen vervanging regelen tijdens je zwangerschapsverlof. Ach, of je nú zwanger wordt, of over een jaar. Uiteindelijk gaat het toch gebeuren, dus wat maakt het uit wanneer het iets vervroegd is.. Ik zou er lekker voor gaan. Doe ik ook!
Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil, en in oktober begon ik met mijn nieuwe baan. Wel even getwijfeld hoor, want stel nou dat ik gelijk zwanger zou zijn en geen contract verlenging zou krijgen...Tja, daar kom je dan ook wel weer uit, er kan altijd op elk moment iets gebeuren wat niet helemaal zo gepland is of goed uitkomt. Dus laat dat vooral niet je wens in de weg staan.
Ik ben eind mei begonnen met deze baan, en nu dus ook zwanger! Heb ook wel mijn zorgen dat ik geen verlenging zal krijgen, maar inderdaad, daar komen we ook wel weer uit!
Ik ken je gevoel. Ik kan wellicht een andere functie gaan vervullen op mijn werk (van invalkracht naar vast) en terwijl we net de knoop doorgehakt hebben om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Blijft toch lastig, mijn vriend is daar iets nuchterder/harder in dan dat ik ben (als het er op aan komt houden zij ook geen rekening met jou, dus waarom moet jij alles aan de kant schuiven voor hen?), maar goed hij heeft makkelijk praten. Maar goed, uiteindelijk moet je daarin toch je gevoel volgen, en wat hiervoor ook al gezegd werd, we zijn nu eenmaal vrouwen, willen ze het risico niet lopen, moeten ze mannen aannemen. Succes met je nieuwe baan!
In oktober nieuwe baan en in november een positieve test. Ik werkte bij een callcenter waar ze je zonder pardon eruit gooien en daar was ik heel bang voor maar ze waren juist heel positief en zorgde dat ik niet teveel belast werd. Maar ja de ene werkgever reageerd anders dan een andere
ik was al een tijd in de mmm toen ik bij mijn nieuwe baas begon en na 3 maand werdt mij toegezegd dat mijn contract van een half jaar omgezet werdt naar onbepaalde tijd en binnen 5 maand nadat ik begonnen was dus voordat mijn contract afgelopen was was ik zwanger. ik werk er nog steeds met veel plezier en mijn zoon is inmiddels 7 maand. ik zou een kinderwens niet opschuiven voor een baan, maar bij ons heeft het bij beide kinderen 2 jaar geduurt.
bij mij ging alles vanaf het begin al mis. i werd aangenomen terwijl i niet eens wist dat k zwanger was. ik werd echt beroerd en ziek door de zwangerschap, waardoor ze achteraf niet blij met mij waren. de baas zei nog toen of dit of dat! terwijl de apotheker het gw heel normaal vond. ze had zelf 2 kleine kinderen dus ze snapte mij. maar ja de eigennaar dus niet.. achteraf is mijn contract dus ook niet verlengd en mijn zwangerschap is in een mk beiindigd. ik ben sinds diien depressief geworden. want mijn man vond toen de baan belangrijker. maar ja ik wou de pil niet slikken, omdat i dacht straks ben i ook net als mijn moeder. die heeft 7 jaar pas mij gekregen en 12 jaar later mijn broertje. ik was tegen de 30 en wou het risico niet nemen,
Herkenbaar, in maart begonnen met nieuwe baan en 3 weken later een positieve zwangerschapstest! Alleen is dat wel een mk geworden! Zou je kinderwens niet aan de kant zetten want je weet niet hoelang het duurt voordat je zwanger bent! Daarnaast als je werk goed doet moet het goed komen! toch?
ja ik heb dat ook een beetje met een nieuwe baan, maar ach.... wat er een hoop al zeggen....... of het nou nu gebeurd of waneer je er al jaren werkt.... volgens mij is het in de wet ook allemaal goed geregeld met zwangerschap en werk. Volgens mij mogen ze je daarom nooit ontslaan, en het mag niet de reden zijn waarvoor ze je contract niet verlengen. Nouja dat las ik ergens op een site wat over werk en wet ging. Ik zou er ook gewoon voor gaan!
Bedankt voor jullie reacties. We gaan er idd gewoon voor en we zien wel hoe het loopt! Het kan ook best nog een tijdje duren natuurlijk. Maar we hopen dat het toch wel snel raak mag zijn!
Hoi Hoi Ik herken dit heel goed, ben nog op zoek naar een baan, maar deel de zelfde gevoelens, alleen wij hebben er voor besloten om onze wens gewoon door te zetten, niks weet je van te voren... Je kunt niks plannen dat weet ik nu. Een jaar geleden raakte ik mijn 2 de baan kwijt waardoor een salaris weg viel, toen wilde we wachten, toen we daar aan gewend waren zijn we gestopt met de nuva ring, maar nu ben ik 2 maanden geleden door lichamelijke klachten gestopt met mijn nagelstudio... Dus bijna geen inkomen... Maar omdat er al zo lang steeds wel wat was door te wachten hebben we nu besloten er toch gewoon voor te gaan Ik zie het wel!! Je bent niet genoodzaakt dit meteen te melden, en als ze in onze leeftijd catogorie iemand aan nemen kunnen ze er zelf wel van uit gaan dat, dat zou kunnen gebeuren. Wij gaan er dus gewoon voor, ook al ben ik nog steeds af en toe bang of het de juiste beslissing is hoor