Weet iemand hoe lang het Geertgen cryo’s bewaard? Ik ben wel benieuwd of onze cryo’s er nog zijn of na bijna 9 jaar vernietigd zullen zijn.
zover ik weet krijg je daar normaal elk jaar een brief van na 2 jaar bewaren. Want het moet wel elk jaar bewaard worden en dat kost ook geld. Waarom bel je ze niet even?
Ik heb nooit een brief gehad, maar heb vandaag idd maar ff gebeld. Al onze negen cryo’s liggen nog keurig ingevroren (per stuk). Er zijn nog geen kosten aan verbonden voor ons. Ze worden pas vernietigd als wij daar om verzoeken…
Kosten gaat gewoon via je verzekering, dat zou je in je zorgkosten moeten kunnen in zien. Fijn dat ze er nog zijn. Twijfel je om er iets mee te doen?
Ik heb dat nooit in m’n zorgkosten terug kunnen zien. @Twijfel… Hmmm ik denk dat zolang ik een baarmoeder heb en nog geen 50+ ben het ergens zal sluimeren Ik bloed de laatste tijd gemiddeld de helft tot driekwart van de maand. Diverse medicamenten heb ik al geprobeerd: de pil (van licht tot zwaar), losse hormoon preparaten (oestrogenen en progesteron in wisselende doseringen), Lucrin depot, mirena spiraal en een combinatie van bovenstaande… Niets helpt. In principe is de volgende stap m’n BM te laten verwijderen (novasure is in mijn specifieke geval geen optie). Mijn man is 100 procent overtuigd dat we ‘klaar’ zijn. Ik heb vrij snel na de geboorte van de jongste gezegd dat ik nog heel graag* eentje wil. M’n man verklaarde me voor gek. De laatste jaren is het sporadisch besproken. Hij is altijd heel helder: “Hell no!!” *graag: Ik zou het wel heel graag willen, ik verlang naar nog eentje. Ik weet niet of het ‘praktisch’ zou zijn. Of eigenlijk beter gezegd: het is niet praktisch. De jongsten worden steeds zelfstandiger en wij krijgen echt weer een stukje vrijheid daarmee terug. Verstandelijke gezien zou ik ook: “hell no” moeten zeggen. Emotioneel gezien echter… Ik heb nog ruimte in m’n hart. Ik zou geen verse poging er meer voor willen doen. Aangezien we afhankelijk van ECD zijn zouden we voor vers een nieuwe donor moeten zoeken. Dat zou ik niet meer doen. Maar ik zou wel m’n cryo’s willen gebruiken. En nee, stel je voor dat poging 1 al het gewenste resultaat zou opbrengen, dan zou ik daarna niet ook nog de rest willen opmaken ———- Ik hoef de operatie om m’n baarmoeder te verwijderen niet te laten doen. Ik heb gelukkig geen kanker of andere nare ziektes waarvoor verwijdering nodig is. Maar ik heb elke keer zoveel pijn en zo vaak bloeden is echt heel erg ruk voor m’n levensplezier. M’n bloedwaarden zijn vaak ook laag door de hoeveelheid bloed dat ik verlies. Ik heb groen licht gekregen om de baarmoeder te verwijderen. En daardoor maakt mijn hoofd overuren. Ik had eigenlijk gehoopt dat we geen cryo’s meer zouden hebben (sorry, heel cru om dat hier in dit forumdeel te zeggen…) M’n man veranderd namelijk echt niet van standpunt en een verstandige keuze zou zijn om m’n baarmoeder te verwijderen maar hoe maak ik in godsnaam dat besluit terwijl er nog negen embryo’s op ons liggen te wachten? En ik eigenlijk het liefst nog een keer zwanger zou willen zijn?