Hoi allemaal, Ik weet niet of dit het juiste onderdeel is om mijn vraag te stellen, maar het leek me het dichtst bij passend. Wij zijn niet bewust bezig met zwanger worden, maar gebruiken geen anticonceptie, mocht ik zwanger raken dan is dat heel fijn en zeker welkom. Ik geef de jongste van 13 maanden nog borstvoeding, tot ongeveer 2 weken geleden ook nog een nachtvoeding, laatste 2 weken ongeveer 2 á 3 voedingen overdag. Mijn laatste menstruatie was op 16 april, dat was de 2e menstruatie na de bevalling, ik werd 9 maart voor het eerst weer ongesteld. Ik ben bekend met onregelmatige cyclussen, tussen de 1e en 2e zwangerschap is PCOS vastgesteld en heb ik clomid geslikt. Bij de tweede daarmee zwanger geraakt, 1e en 3e zwangerschap spontaan, en tussen 1e en 2e ook 2 miskramen gehad wat spontane zwangerschappen waren. Sinds de tweede voel ik duidelijk mijn eisprong (althans, de dagen ervoor dan) veel slijm en een drukkend/stekend gevoel in de onderbuik. Ik heb dit deze cyclus ook gehad maar weet niet meer precies wanneer, ik vermoed begin mei. Ik bleef daarna veel afscheiding houden. Vorige week maandag en dinsdag had ik heel veel last van darmkrampen, vanaf woensdag enorme menstruatiekrampen dus ik dacht, ik word ongesteld. Ook zo'n vaag zwanger gevoel, wat met de dag meer werd, lage rugpijn, moe, weeïg gevoel. Bij de derde had ik ook enorm menstruatiekrampen rond de 4e/5e week, dus al met al kreeg ik een vermoeden dat ik zwanger was. Zaterdag getest, maar negatief. Sinds het weekend ook geen menstruatiekrampen meer maar ook geen ongesteldheid. Wat zou dit nu kunnen zijn? Ik heb misschien een hele rare gedachtegang maar kun je ongesteld zijn zonder bloed te verliezen? Want van woensdag t/m zaterdag voelde ik me echt alsof ik ongesteld was of werd, maar er gebeurd niets. Ik vind het een rare vraag hoor en geloof het zelf ook niet maar ergens denk ik, misschien sla ik nu een menstruatie over? Of heeft dit met de borstvoeding te maken dat het helemaal in de war is? Of de PCOS die opspeelt? Jullie weten het natuurlijk ook niet, maar iemand die dit weleens bij de hand heeft gehad en haar ervaring wil delen? Alvast bedankt!
Hoi, Ik heb er wel ervaring mee. Alleen als ik het goed begrijp heb jij al echte menstruaties gehad? Ik geef ook nog borstvoeding aan mijn zoontje van net 14 maand. Ik had dus nog helemaal geen cyclus, merk sinds kort dat ik om de zoveel weken een ongesteld gevoel heb, stemmingswisselingen enz. Maar werd niet echt ongesteld. De laatste keer had ik hierbij wat licht roze bloedverlies. Zelf denk ik dat door het borstvoeding geven de hormonen nog helemaal in de war zijn en ik amper baarmoederslijmvlies opbouw. Dus inderdaad een soort menstruatie zonder of zeer weinig bloeding. Maar jij bent dus al wel gewoon ongesteld geweest? Misschien toch de hormonen nog wat in de war?
Bedankt voor je reactie! Ja inderdaad al wel 2 normale menstruatie gehad, precies zoals ik gewend ben ook qua tijd er tussen enz. Dit ken ik niet, ben daarom benieuwd wat het zou kunnen zijn..
Kan me voorstellen inderdaad, als je al twee normale cyclussen hebt gehad je je nu afvraagt waarom het ineens anders is. Heb je nog een zwangerschapstest gedaan?
Nee alleen afgelopen zaterdag, daarna niet meer.. vorige week voelde ik me ook zwanger, nu niet meer zo als vorige week dus vermoed dat dat het niet is..